וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מופע בובות לועג לשרה רגב ולחוק הנאמנות

31.8.2016 / 21:57

מופע הפרידה מחברת "תרבות לישראל" לווה בעקיצות מעל הבמה לעבר השרה רגב. בקטע של מרכז תיאטרון הבובות חולון נראתה בובה שמוטרדת בין השאר ממצב התרבות, וביקרה ברמיזה את חוק הנאמנות ואת כך שהשרה מתגאה באי קריאת צ'כוב, וגם זוג הקומיקאים "קומיקזה" לעג לשרה. צפו

צילום: באדיבות מרכז תיאטרון בובות חולון, עריכה: שניר דבוש

(בסרטון: קטע של מרכז תיאטרון הבובות חולון שהוקרן היום במופע הפרידה מחברת "תרבות לישראל", ובין השאר עקץ את השרה מירי רגב)

seperator

מופע הפרידה מחברת "תרבות לישראל", שהתקיים בצהריים בהיכל התרבות יבנה, לווה בעקיצות מעל הבמה לעבר שרת התרבות והספורט מירי רגב. הגוף "תרבות לישראל", שהחליף לפני שש שנים את "אמנות לעם", הוא גוף שנוסד ע"י ההסתדרות הציונית העולמית במטרה לסבסד ולשנע אירועי תרבות ואמנות ברחבי הארץ, והוא נסגר לאחר תום הזיכיון שקיבל ממשרד התרבות. את מקומו החליף הגוף "תרבות לפריפריה" בבעלות חברת "פמי פרימיום".

באחד הקטעים באירוע, הוקרן סרטון של מרכז תיאטרון הבובות חולון, שנקרא "יומני ג'ינג'ה חולון". בסרטון נראית הבובה ג'ינג'ה בעודה מוטרדת מהמצב במדינה. "יומני היקר", אומרת הבובה היושבת לצד שולחן הכתיבה שלה וכותבת ביומנה, "בתקופה האחרונה, שנתי נודדת, אני מוטרדת. הכל מתערבב לי בחלומות. הקיפאון המדיני, שמתערבב לי עם המצב הכלכלי, שמתערבב לי עם המצב התרבותי". כעת הדמות מופיעה על במה מול אולם ריק, ואומרת: "למה מי זה צ'כוב? יאללה, כפיים! כפיים!". בחזרה לשולחן הכתיבה: "חשבתי שאולי אני צריכה לקום ולהגיד משהו". ואז היא אומרת לעצמה מול המראה: "אני נאמנה. אני נאמנה. אני נאמנה". הקטע נגזר מתוך סרט ארוך יותר של מרכז תיאטרון הבובות חולון, שניתן לצפיה כאן.

קטע אחר באירוע היה אילתור של הצמד ההיתולי "קומיקזה", רונן הרשקוביץ ואיציק לילך, שביצעו שירים שרכזי תרבות כביכול שרים, ובין השאר המציאו את המלים: "כל מה שמחפשים זה כפיים (...) הם רוצים דבר בסיסי (...) זה כפיים, זה כפיים, ניסיתי לתת להם קונצרט בשמיים. לא, הם רוצים רק כפיים, כפיים". לאחר מכן הצמד אילתר לבקשת הקהל שיר על המחזאי והסופר אנטון צ'כוב, במבטא רוסי. בקטע אחד מוצגת דמות נשית (השרה רגב?) שאומרת לדמות גבר רוסי (צ'כוב): "אני רוצה שאתה תצ'א-כוב! תצ'א-כוב! תצ'א כוב מהחיים שלי!", ומפנה לו את היד בסימן לצאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully