וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוליבר סטון טוען כי הוא יודע בוודאות מי רצח את הנשיא קנדי

1.9.2016 / 9:50

הבמאי של הסרט "ג'י.אף.קיי - תיק פתוח" על חקירת רצח הנשיא טוען ששמע וידוי על ערש דווי מאיש שירות הביטחון לשעבר שחשף בפניו מי עומד מאחורי הרצח. ספויילר - זה לא לי הארווי אוסוולד

צילום מסך

בסרטון - הטריילר לסרט JFK

השירות החשאי בארה"ב עומד מאחורי רצח הנשיא ג'ון פ. קנדי, כך לפחות טוען הבמאי אוליבר סטון לאחר שלטענתו וידוי על ערש דווי ששמע מאיש שירות לשעבר.

הבמאי ההוליוודי, שב-1991 ביים את הסרט "ג'י. אף. קיי - תיק פתוח", המתיימר לספר את הסיפור האמיתי שמאחורי רציחתו של נשיא ארצות הברית ג'ון פ. קנדי, משוכנע כי רצח הנשיא בשנת 1963 הוא עבודה פנימית של אחד המאבטחים של קנדי. כעת הוא חשף בפעם הראשונה את תוכן השיחה בינו לבין "רון". איש שירות הביטחון לשעבר שגסס מסרטן וסיפר לבמאי כי "מישהו מהצוות שלו ירה בנשיא". הוא הודה שסיפר את הסוד רק לבנו אך כעת הוא מעוניין לחשוף אותו לציבור הרחב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא קנדי. מי רצח אותו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילה, רון העביר את מסריו לסטון בסדרה של פתקים סודיים שהתבשלו לכדי פגישה פנים אל פנים. בדיילי מירורו דווח שהבמאי הודה כי הגיע לפגישות סקפטי, אך השתכנע באמיתות הטענות.

ועדת וורן לחקר רצח קנדי קבעה כי האחראי למותו של הנשיא הוא לי הארווי אוסוולד,שפעל לבדו. לפי מסקנות הוועדה, בביקורו של הנשיא בדאלאס, טקסס ירה אוסוולד ברובה צלפים מהקומה השישית של חנות ספרים. הכדורים פגעו בקנדי, שנסע בלימוזינה פתוחה ונטולת אמצעי הגנה.

אוסוולד נרצח גם הוא יומיים לאחר מכן על ידי בעל בר מקומי בשם ג'ק רובי, כנקמה על מותו של הנשיא. עם זאת רבים מאמינים כי אוסוולד הוא שעיר לעזאזל וישנם גורמים אחרים מאחורי רצח הנשיא.

עוד באותו נושא

האם המאפיה היתה מעורבת ברצח קנדי?

לכתבה המלאה
הטריילר לסרט JFK. צילום מסך
""אתה הורג את הנשיא וסיפור הכיסוי שלך הוא האבטחה"/צילום מסך

כחייל מארינס שלחם בויאטנם, סטון אומר כי שוכנע על ידי "הז'רגון הצבאי" והפרטים המדוייקים והאותנטיים שסיפר לו רון. האדם הראשון לו סיפר סטון על גילויו הוא הסופר והתסריטאי מאט זולר סאיטץ. בספרו כותב סאיטץ את התגלגלותו של הוידוי המסתורי.

"הוא (רון) אמר שאינו רוצה כסף או הכרה, רק להסיר את המטען מהמצפון שלו. התרחיש שהוא הציג היה מאד פרקטי. זו הדרך שאני הייתי עושה משהו כזה אם התכוונתי לכך", נכתב בספר. "אתה הורג את הנשיא וסיפור הכיסוי שלך הוא האבטחה. אתה מחביא את הצלף או הצלפים בין האנשים שאמורים להגן עליו, אנשים שאין להם מושג על המזימה".

הספר ששמו "חווית אוליבר סטון" (בתרגום חופשי) יראה אור בארצות הברית ב-13 בספטמבר.

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully