וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידי אורשר מתנצל: "לא התכוונתי להתנגח בישראלים ממוצא מזרחי"

4.9.2016 / 21:40

מבקר הקולנוע שחולל סערה בעקבות פוסט גזעני שפרסם בחודש יוני, חוזר בו מדבריו בפוסט שפרסם הערב. "אני עדיין מאמין בכל ליבי בחברה האחוזה זה בזה"

גידי אורשר יו"ר טקס פרסי אופיר. ברני ארדוב
"צר לי אם פגעתי במישהו". גידי אורשר/ברני ארדוב

חודשיים לאחר שפרסם פוסט שנוי במחלוקת בעמוד הפייסבוק שלו, שכלל ביטויים הנתפשים גזעניים כלפי יוצאי עדות המזרח, התנצל הערב (ראשון) מבקר הקולנוע של גלי צה"ל על הדברים. את הדברים כתב אורשר גם הפעם בעמוד הפייסבוק האישי שלו.

"לא התכוונתי להתנגח כלל בישראלים ממוצא מזרחי", כתב אורשר, "איני חושב כך, אינני פועל כך, אינני מלמד כך, ואינני כותב כך במשך 45 שנות עבודתי כעיתונאי ומבקר ומורה ומרצה , איני מתכוון להתחיל בכך בגילי המתקדם". בהמשך דבריו הסביר כי הפוסט נכתב בהומור שחור כסאטירה ומתוך דאגה לאחידות החברה בישראל. "צר לי אם פגעתי במישהו ואני מתנצל בפני כל אלה שהבינו אותו (את הפוסט) אחרת ממה שהתכוונתי אליו", סיכם.

כזכור, בפוסט המקורי של אורשר נכתב בין היתר: "לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך, והיללנים המקצועיים מן המזרח, בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, ותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ'כיפת ברזל' ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם".

דבריו של אורשר עוררו סערה ציבורית, שבעקבותיה הושעה מעבודתו בגלי צה"ל. בין היתר הגיבו לדבריו ראש הממשלה נתניהו ושרת התרבות מירי רגב, שכינו אותו "אדם בעל דעות חשוכות". כבר בבוקר שלמחרת התנצל אורשר על דבריו בתכניתו של ניב רסקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully