וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שקטל את המוזיקה המזרחית, אפרים שמיר משתף פעולה עם נציגי הז'אנר

פסטיבל הפסנתר חוזר, ובהשקתו מתי כספי וישראל גוריון הביעו הסכמה עם דברי נחום היימן המנוח, שהמדינה צריכה לדאוג יותר לאמנים הוותיקים; דנה ברגר אישרה שלא הושמעה ברדיו יותר בעקבות הישרדות; וארקדי דוכין הודיע: "החיים זה לא משהו". צפו

כתבים: שגיא בן נון ואיתמר חדד, צלם: דייב שחר, עורך: עמרי וייס, צילום סטילס: יעל צור

"מקום לדאגה" הוא לא רק שם שירו של מתי כספי אלא גם תיאור הולם לתחושות במדינה בחודש מאי האחרון, בעקבות אישפוזו של הזמר והיוצר בבית חולים בשל תסחיף ריאתי. "הכל מצויין", אומר כספי בשיחה עם וואלה! תרבות לכל מי שדואג לשלומו, "סתם עיכבו אותי, ללא שום הוכחה, ושיחררו אותי בעוון שוטטות כעבור יום וחצי. בזה נגמר הסיפור. זה סתם היה איזה קריש לא גדול, לא עמלץ, שטייל לי ובטעות עצר בריאות במקום להגיע ישר למוח". שמחנו מאוד לגלות שכספי עדיין חי במסיבת העתונאים של פסטיבל הפסנתר שחוגג ח"י שנים. הפסטיבל המופק על ידי עיריית תל אביב יתקיים ב-9-12 בנובמבר בהשתתפות למעלה מ-280 אמנים, נגנים ומוזיקאים שיעלו 55 מופעים במתחם מוזיאון תל אביב לאמנות. המופע המרכזי של הפסטיבל, "הרצינות היא ממני והלאה" שמו, יציין עשור ללכתו של עלי מוהר, מגדולי היוצרים.

מותו של זוכה פרס ישראל, נחום (נחצ'ה) היימן השיב לתודעה את הקושי הכלכלי של אמנים וותיקים. גם כספי וגם ישראל גוריון אמרו לנו כי הם שותפים לתחושה שליוותה את היימן, ולפיה המדינה לא מסייעת מספיק לאמנים אלה. "אני חושב שהוא צודק. אפשר לעזור יותר וצריך לעזור יותר", אומר גוריון.

דיברנו עם אמנים נוספים, ובין השאר שמענו מארקדי דוכין ש"החיים לא משהו"; שאלנו את אפרים שמיר כיצד ביקורתו החריפה על המוזיקה הים תיכונית מתיישבת כעם הופעתו בפסטיבל, לצד שניים מנציגי הז'אנר המסתלסל, סגיב כהן והגיטריסט המיתולוגי יהודה קיסר; דנה ברגר גילתה שהופעתה ב"הישרדות" לא הובילה ליותר השמעות בתחנות הרדיו; ורונה קינן הסבירה מאין נובע החיבור שלה ליצירה שמזוהה עם חסידות חב"ד. צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully