וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל מואר: האזינו לשלושה שירים מאלבומו החדש של ערן צור

14.9.2016 / 6:57

גולשי וואלה! תרבות מוזמנים להאזין לשלושה שירים חדשים מ"המסלול המואר", אלבומו החדש של ערן צור שיוצא לחנויות היום. האזנה נעימה

צילום: שרון דרעי, עיצוב: מירב שחם

"המסלול המואר", אלבומו החדש של ערן צור, יצא לחנויות היום (רביעי) ולרגל המאורע המשמח, גולשי וואלה! תרבות מוזמנים להאזין לשלושה שירים מתוכו: "כולה שלי", "אי של יציבות" ו"חתלתול".

בנוסף, ערן צור כתב לגולשי וואלה! תרבות כמה משפטים על כל שיר.

"כולה שלי"

"את השיר הזה כתב זאב ז'בוטינסקי. אני אוהב את צד המשורר שבו. פחות העמקתי במשנתו הפוליטית. הדרך של ז'בוטינסקי ללוש את העברית כמו פלסטלינה מדליקה אותי מאוד ובשיר הזה מובעת העמדה של הצד הדחוי. יש בו כעס רב כלפי השכבה השלטת של אותה התקופה (מפלגת מפא"י ההיסטורית בחצי הראשון של המאה ה-20) יחד עם נבואה הקובעת שהצד הדחוי יהפוך להיות הצד השליט. נבואה שהתגשמה בזמננו".

"אי של יציבות"

"'רציתי לטלטל את עצמי, לנער את הענפים, אחר כך לבוא ולבדוק אם נפלו פירות בשלים'. בכל דבר ודבר בעולם הזה, מלידה ועד מוות, מיחסים בין אנשים, בין מדינות, בין אדם לעצמו, יש אלימות. גם בתהליך יצירה יש אלימות פנימית. אמן צריך לנער את עצמו כדי שיצא משהו. כאיש משפחה, בעל ואבא, גם אני חייב לטלטל את עצמי כדי ליצור. היציבות שבבית הופכת לאי יציבות בעבודה. בימים שאחרי אני בא לראות מה יצא לי. עם תקווה שאולי אמצא פרי בשל כמו השיר הזה".

"חתלתול"

"שיר על עידן הפייסבוק. גבר מבוגר נתקל בתמונת פרופיל של בחורה צעירה. הוא מתפעל, מפנטז. בתמונה היא מצולמת כשמדבקת פרסומת מכסה את השד הימני, בעוד שאת שדה השמאלי היא מסתירה בעזרת גור חתולים קטן וצמרירי. באותו הרגע הגבר היה מוכן להתחלף עם שניהם. אבל הוא גם בוגר ומחושב ומזכיר לעצמו את החוכמה היהודית - איזהו חכם? הרואה את הנולד. וכך הוא משתכנע לוותר כדי שלא להתפגר כמו גוסטב פון אשנבך - גיבור הספר 'מוות בוונציה'".

seperator

מופע השקת האלבום ייערך ב-29 בספטמבר בבארבי, תל אביב. אורחים מיוחדים: שלומי ברכה ויהלי סובול.

  • עוד באותו נושא:
  • ערן צור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully