וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניבלים, ריאל מדריד ולהיטי איכות: הצצה לתוכנית הבינלאומית של פסטיבל הסרטים חיפה 2016

18.9.2016 / 15:36

ארבעים שנה ל"נהג מונית", זוכי הפרסים של קאן, הדוקו על דייוויד לינץ', סרט עירקי על ריאל מדריד וזוועתון הקניבלים שגרם לצופים להתעלף. הצצה לתוכנית העולמית של חגיגת הקולנוע בכרמל

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: מתוך "אמריקן האני")

seperator

לאחר פרסום התפריט הישראלי העשיר שלו, מעניק היום (ראשון) פסטיבל הסרטים חיפה הצצה ראשונה וחלקית בינתיים לתוכנייה הבינלאומית שלו.

הרפרטואר, צריך לציין, עדיין אינו שלם, ובין השאר לא ידוע מה יהיה סרט הפתיחה של חגיגת הקולנוע בכרמל, שתצא לדרך בשבת 15 באוקטובר ואז תתקיים במשך כל סוכות. עם זאת, גם הרשימה החלקית בהחלט מעוררת סקרנות.

בין השאר, נוכל לראות בחיפה הקרנות בכורה מקומיות לכמה מן השמות הבולטים ביותר של פסטיבל קאן האחרון, למשל שני הסרטים שחלקו ביניהם את פרס הבימוי : "בגרות" של הרומני כריסטיאן מונג'יו ו"Personal Shooper" של אוליביה אסיאס בכיכובה של קריסטן סטיוארט, שבעברית זוכה לשם המטעה והמוזר "אמריקאית בפריז".

כמו כן, האירוע החיפאי יציג גם את "אמריקן האני" של אנדרה ארנולד, זוכה פרס חבר השופטים בקאן, ועוד כמה סרטים שהשתתפו בפסטיבל ועוררו תהודה, גם אם לא זכו בפרסים: "היא" של פול ורהובן בכיכובה של איזבל הופר, "הנערה האלמונית" של האחים דארדן וכן "נא", סרט קניבלים שהוקרן גם בפסטיבל טורונטו בשבוע שעבר ולפי דיווחים, גרם לכמה מן הצופים להתעלף, כך שהיה צורך להזמין אמבולנסים למתחם ההקרנות.

עוד באותו נושא

פסטיבל הסרטים חיפה 2016: מה יוקרן בתחרויות המקומיות?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יזעיקו אמבולנסים בגללו? מתוך "נא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

היישר מטורונטו, יציג הפסטיבל גם את "סנודן" המדובר של אוליבר סטון, על המדליפן הכי מפורסם באמריקה, ומוונציה יגיע "גן עדן" של הבמאי הרוסי הוותיק והנפלא אנדריי קונצ'לובסקי, שזכה על עבודתו כאן בפרס הבימוי בחגיגת הקולנוע האיטלקית.

ועוד בפסטיבל: חובבי ריאל מדריד ודאי יאהבו את "אל קלאסיקו", סרט עירקי על ילדים כורדים שוצאים להגשים את חלומם ולפגוש את כריסטיאנו רונאלדו; שוחרי מוזיקה לבטח ירצו לראות את "נולד לבלוז", הסרט העלילתי על חייו של צ'ט בייקר, וכן את הדוקו הטרי על מסעם של הרולינג סטונס באמריקה הלטינית; ולמעריצי דיוויד לינץ' צפוי התענוג הדוקומנטרי הטרי "אמנות החיים", על עולמו של הבמאי.

גולת כותרת נוספת תהיה הקרנה על מסך גדול של שלל קלאסיקות, ובראשן עותק מהודר של "נהג מונית" לרגל 40 שנה לצאת סרט הפולחן של מרטין סקורסזי. מן הבחינה הגיאו-פוליטית, יהיה מעניין להתרשם מתוכנית של שבעה סרטים טורקים עכשוויים שיוקרנו בפסטיבל, ויוצריהם אמורים להגיע לעיר הנמל הישראלית ולקיים דיאלוג עם הקהל. כמו כן, ברוח הימים, הוסיפו בחיפה מסגרת חדשה שתוקדש ליצירות דוקו על קולינריה. בקיצור, יהיה טעים – המשך יבוא!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully