וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בימינו, השוטר אזולאי היה מתפטר מהמשטרה אחרי יומיים"

19.9.2016 / 19:24

"יום הקולנוע הישראלי" מצדיע השנה לסרט "השוטר אזולאי" המציין 45 שנים לצאתו; משה אדרי, האיש החזק בתעשייה, הכריז על מהפכה: "במקום להתפזר, כמות הסרטים תרד"; וקארין אופיר נזכרה איך בילדותה התקשתה לראות את אביה בוכה מעל המסך. צפו

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

45 שנים לאחר צאת הסרט "השוטר אזולאי" ושלושה ימים לפני טקס פרסי אופיר הקרוי על שמו של שייקה אופיר, הושק יום הקולנוע הישראלי, המצדיע לשחקן המנוח. הוא יתקיים ביום רביעי, ובמהלכו בכל בתי הקולנוע יוקרנו סרטים ישראליים חדשים במחיר של 10 שקלים בלבד לכרטיס. בארוע ההשקה בסינמה סיטי גלילות, במעמד שרת התרבות מירי רגב, פגשנו בין השאר את קארין אופיר, בתו של שייקה אופיר. היא ביצעה לראשונה את הלהיט "בלדה לשוטר" מהסרט "השוטר אזולאי" עם אושיק לוי, ונזכרה איך כילדה התקשתה לראות את אביה בדמות השוטר אזולאי בוכה. "אני זוכרת רגע כזה שהמציאות והמשחק כנראה התערבבו", אמרה לנו, "לרגע לא ידעתי אם זה אבא שלי בוכה או הדמות, אני חושבת שהיתה שם התערבבות, מה שנקרא הרעלת דמויות".

בכל שנה יוצאים כ-30 סרטים ישראליים עלילתיים ארוכים, זו כמות מבורכת, ועם זאת יותר ממה שהקהל הישראלי יכול להכיל במילוי האולמות. "בשנה שעברה היו יותר, השנה ירדנו ל-30", אומר משה אדרי, מבעלי סרטי יונייטד קינג והאיש החזק בתעשייה, "אני מאמין שבגלל שהתחילו להשקיע יותר בסרטים ולא להתפזר על סרטים של חצי מיליון שקל ומיליון. אני מאמין שבשנה הבאה נרד ל-25 סרטים, ואני חושב שעושים עבודה מצויינת". מוש דנון, יו"ר האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, אמר: "יש בעיה מסויימת, עדיין מגיעים מיליון 200 איש בערך. בכל מקרה אנחנו הולכים לעבוד קצת אחרת בשנה הבאה – במקום לצפות שהקהל יגיע אל בתי הקולנוע אנחנו רוצים להביא את הסרטים הישראליים אל הקהל, לכל יישוב.. אנחנו נביא את הסרטים".

ובמלאת 45 שנים לסרט השוטר אזולאי עולה השאלה - האם השוטר אזולאי יכול היה להשתלב במשטרה היום? "נראה לי שהוא היה מתפטר אחרי יומיים, במחאה, כי מושחת שם", אמרה לנו דנה פרידר. השחקן דני שטג, מנגד, נחלץ להגנת כוחות הביטחון: "אני בטוח שיש שוטרים טובים שלא מפורסמים. למען האמת, שתפסו אותי על כל מיני דברים שאפשר היה לתת לי דו"ח והם אמרו לי שלא בגלל שאני מפורסם, אלא ההפך עם מפורסם יותר מקפידים אלא פשוט החליטו לוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully