וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 96: כוכבת "המפץ הגדול" מתגייסת לעזרתן של מתבגרות

27.9.2016 / 0:00

הסופר שביקש לפרסם ספר מתח בדיוני על הירצחו של סטיבן קינג, החליט לגנוז את הפרויקט, הספרייה הציבורית בניו יורק השקיעה מיליונים ביצירת "רכבת לספרים", ספר צביעה חדש יוצא נגד יחס החברה למשקל הגוף ועוד חדשות ספרות

מהספרים למסך: עיבוד טלוויזיוני לספרי "כס הזכוכית" וסרט חדש על פי הספר "טוני וסוזן"

מגזין דדליין מדווח כי חברת Hulu מפתחת בימים אלה סדרת טלוויזיה על פי סדרת ספרי "כס הזכוכית" מאת שרה ג'יי מאס (שני הספרים הראשונים בסדרה תורגמו לעברית בהוצאת קוראים). הסדרה, שתקרא "מלכת הצללים" ("Queen of Shadows"), עובדה לטלוויזיה ע"י קירה סניידר ותבוים ע"י אנה פורסטר. טרם מקבע מועד עליה לשידור.

בתוך כך שוחרר השבוע טריילר ראשון לסרט "Nocturnal Animals" , שממבוסס על פי הספר "טוני וסוזן" מאת אוסטין רייט (ראה אור בעברית בהוצאת ידיעות ספרים). טום פורד אחראי על התסריט והבימוי, כשאת הגיבורים טוני וסוזן מגלמים ג'ייק ג'ילנהול ואיימי אדאמס. הסרט יצא לאקרנים ב-18 בנובמבר. צפו בטריילר:

כבוד לרות שפירא

מחר (חמישי) יוענק אות מסדר כוכב הצפון השבדי לרות שפירא. שפירא תרגמה כמה עשרות כותרים במהלך הקריירה שלה, ביניהם: "הזקן בן המאה שיצא מהחלון ונעלם", "האנאלפביתית שידעה לספור" מאת יונס יונסון (כתר) וטרילוגיית "מילניום" -"הנערה עם קעקוע דרקון", "הנערה ששיחקה באש", "הנערה שבעטה בקן הצרעות" מאת סטיג לרסון (מודן).

מעמד אביר במסדר כוכב הצפון ניתן על ידי ממשלת שבדיה, ומטעם מלך שבדיה, מאז אמצע המאה ה–18. במקור זכו בפרס אזרחים שבדים וגם מי שאינם שבדים, ומאז 1975 מקבלים אותו מי שאינם אזרחי שבדיה, שתרמו לקידום המדע, לספרות ולהקמת מוסדות לטובת הציבור בתחומים שונים מחוץ לשבדיה. במשך השנים, רק שני ישראלים זכו בפרס: עיתונאי דבר, טדי פרויס ז"ל, שהרבה לכתוב על שבדיה, ויבואן "וולוו" בישראל, ישראל קז.

חוזר בו: ג'יימס פטרסון החליט לגנוז את הספר "הרצח של סטיבן קינג"

בשבוע שעבר דיווחנו כאן על ספר חדש בשם "The Murder of Stephen King" (הרצח של סטיבן קינג) מבית היוצר של סופר המתח ג'יימס פטרסון, שמתאר רוצח שמחקה רציחות מספריו של הסופר סטיבן קינג, ובסופו של דבר מחליט לנסות ולרצוח את סטיבן קינג עצמו.

הספר עתיד היה לצאת לאור בנובמבר, אולם השבוע הודיע פטרסון כי הוא גונז את הספר. "איני רוצה לגרום לסטיבן קינג או למשפחתו אי-נוחות כלשהי", אמר פטרסון בהודעה לעיתונות, "מתוך כבוד אליהם, החלטתי שלא לפרסם את 'הרצח של סטיבן קינג'". לטענת פטרסון, הוא החליט על הביטול לאחר שנודע לו כי קינג סבל בעבר ממעריצים שהפריעו לפרטיותו.

בסוכנות הידיעות AP ביקשו מפטרסון להתייחס גם לאמירה של סטיבן קינג משנת 2009, לפיה ג'יימס פטרסון הוא "סופר איום ונורא". "אני חושב שמדובר בהגזמה", השיב השבוע פטרסון, "אני פשוט יודע שאני לא סופר איום ונורא". פטרסון הוסיף כי אם קינג היה כותב ספר בשם "הרצח של ג'יימס פטרסון" הוא (פטרסון) היה שמח לקרוא אותו.

עוד באותו נושא

חיי מדף 95: הספר שמנסה לרצוח את סטיבן קינג

לכתבה המלאה

הספרייה הציבורית בניו יורק השקיעה 2.6 מיליון דולר ביצירת "רכבת לספרים"

הספרייה הציבורית בניו יורק (NYPL) הודיעה השבוע על השקת מסוע חדש שיאפשר להוציא ספרים מארכיון הספרייה, הכולל 11 קומות, וגם להחזירם בקלות ובמהירות. אורכו של המסוע כ-300 מטר, ועליו מתניידים 24 קרונות שתפקידם להסיע את הספרים מהארכיון לספריה ובחזרה. הקרונות יכולים להסיע עד 14 ק"ג של ספרים במהירות של כ-23 מטר בדקה ומסוגלים לנוע גם באופן אנכי. עלות הפרויקט, שייפתח לשימוש הציבור בחודש הבא, מוערכת ב-2.6 מיליון דולר והוא מיועד בעיקר לשימושם של אנשי מחקר, שיוכלו כעת להשיג בקלות ובמהירות כל אחד מכ-4 מיליון הספרים שמצויים בארכיון המחקר של הספרייה.

צפו ב"רכבת הספרים" בפעולה

תמורת 625 אלף דולר ביתו של סקוט פיצג'רלד יכול להיות שלכם

הוושינגטון פוסט פרסם השבוע כי אחד הבתים שבהם התגורר הסופר האמריקאי סקוט פיצג'רלד ("גטסבי הגדול", "ענוג הוא הלילה") עומד כעת למכירה בסכום של 625 אלף דולר (כ-2.4 מיליון ש"ח). מדובר בבית ברחוב סנט פול במינסוטה, שם גר פיצג'רלד בצעירותו יחד עם הוריו ושם כתב את הטיוטות האחרונות לרומן הביכורים שלו – "בואכה גן עדן" (שנקרא במקור "האנוכי הרומנטי") – שזכה להצלחה מסחרית מיד עם צאתו ב-1920. הבית נבנה בשנת 1889 והוא מאופיין בסגנון ויקטוריאני; הוא מכיל 3 קומות על שטח של 325 מטר מרובע. פיצג'רלד עצמו גר בקומה השלישית, שם גם כתב את ספרו.

בתקופה שהתגורר בבית המדובר, פיצג'רלד היה שבור ומדוכא לאחר שנפרד מחברתו דאז זלדה סאייר, אולם כעבור זמן מה התאחדו השניים מחדש, וזלדה הפכה להיות אשתו ונודעה בהמשך גם כסופרת בזכות עצמה.

ספר צביעה חדש יוצא נגד יחסה של החברה למשקל הגוף ומציג איורים של אנשים שמנים

לאחרונה ראה אור ספר צביעה חדש למבוגרים בשם "Body Love: A Fat Activism Colouring Book", שמבקש למחות כנגד יחסה של החברה לאנשים שמנים ולעודד אותם לאהוב את גופם ולהרגיש בנוח עם עצמם. המאיירת אליסון טוניס יצרה את הספר כמחווה לפעילותה של קבוצת אקטיביסטיים, ששמה לה למטרה לעודד אנשים לקבל את הגוף שלהם כמו שהוא, ולעודד את החברה לקבל אנשים בכל הגדלים והמשקלים.

טוניס עצמה התמודדה עם בעיות של דימוי גוף ובמסגרת הניסיון שלה לקבל את גופה, היא פגשה באנשי התנועה שהצליחו לעזור לה ולשפר את הדימוי העצמי שלה. בריאיון למגזין Mashable הסבירה טוניס כי בחרה בפורמט של ספר צביעה להבעת הזדהות עם האקטיביסטיים ופעילותם כיוון שבנוסף לאפקט התרפויטי שלו, הוא גם "מכריח אותך לחשוב על סוגים שונים של צורות גוף ועל היחס שלך כלפיהם". טוניס הוסיפה כי תהליך הצביעה של הדמויות בספר מאפשר לראות את היופי של גופן ולהתעמק בו. "אם אני יכולה לראות בהן את היופי הזה", אמרה טוניס, "למה שלא אראה את היופי שטמון בגוף שלי עצמי?".

25 אחוז מרווחי הספר יועברו לתנועת האקטיביסטיים.

כוכבת "המפץ הגדול" תכתוב מדריך לבנות מתבגרות

השבוע נודע כי מים ביאליק, השחקנית היהודיה-אמריקאית שכיכבה בסדרות "בלוסום" ו-"המפץ הגדול", תוציא לאור ספר שידריך בנות צעירות כיצד לעבור את גיל ההתבגרות בצורה הטובה ביותר. על פי ההודעה לעיתונות, הספר, שייקרא "Girling Up: How to Be Strong, Smart and Spectacular", ינסה ללוות את הנערות שהופכות מילדות לנשים באמצעות גישות ביולוגיות, פסיכולוגיות וסוציולוגיות. כמו כן, יידונו בו נושאים ספציפיים כמו הנשיקה הראשונה, המחזור הראשון, אחריות משפחתית, הרהורים מגדריים, שאלות של דימוי גוף והבנת המקום של המתבגר בעולם.

ביאליק תכתוב על תהליך ההתבגרות שלה, ותשתמש גם בניסיונה כשחקנית ומדענית (היא בעלת דוקטורט במדעי המוח). "נתבקשתי בעבר לכתוב ספרים שיעשו שימוש בפרסונה הציבורית שלי למטרות טובות, אבל אף אחד מהם לא אפשר לי לתרום מהידע המדעי שלי על המוח כמו שאני עושה בספר הזה", אמרה ביאליק, "אני מקווה שהניסיון שלי, הפרספקטיבה שלי ובסיס הידע שלי, יאפשרו לבנות צעירות ללמוד על כל הדברים המדהימים שמאפשר הקיום הנשי ועל האפשרות להפוך לאישה ייחודית, חזקה, חכמה ומדהימה".

הספר יראה אור בארצות הברית במאי, 2017.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך לעבור את גיל ההתבגרות. מים ביאליק וג'ים פארסונס מתוך "המפץ הגדול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת חנויות הספרים הוותיקה ביותר ביוון נסגרה אחרי 118 שנות פעילות

המגזין בוקסלר דיווח השבוע כי החנות האחרונה של רשת חנויות הספרים הוותיקה ביותר ביוון, "Eleftheroudakis", תיסגר בסוף החודש, ובכך יגיעו לקיצן 118 שנות פעילות. הרשת נקלעה לבעיות כלכליות ביחד עם המדינה כולה כבר לפני 8 שנים; בתקופה הזו מחזור הפעילות שלה קטן מ-24 מיליון יורו בשנת 2008 לחצי מיליון בשנה האחרונה, וסניפי הרשת נסגרו בזה אחר זה. ב-30 בספטמבר תיסגר כאמור החנות האחרונה, שממוקמת בשדרות פנפיסטימיו באתונה, ונחשבה לחנות הדגל של הרשת.

"המשבר פגע בנו כמו מפולת שלגים", אמרה סופיה אלפתרודאקי, בעליה של הרשת, "פשוט לא היתה שום דרך קלה לצאת מזה. היינו חייבים לסגור חנויות ולפטר עובדים, והעסק היה בקריסה מתמדת". היא הוסיפה שהמהומות וההפגנות ביוון ב-2011 וב-2012, פגעו גם הן קשות ברשת, כיוון שלקוחות רבים חששו להגיע למרכז העיר ולהיקלע לאלימות ולמהומות, ומאידך המשטרה סגרה פעמים רבות את הרחובות ואת החנויות.

החדשות הטובות הן שאלפתרודאקי מתכננת לפתוח מחדש את הרשת בעתיד, תוך שינויים מהותיים באופי מכירת הספרים ועם ניסיון "לחשוב מחוץ לקופסה", לדבריה. "זה יהיה מקום שבו מתרחשות כלל הפעילויות והמלאכות שקשורות בספרים", רמזה אלפתרודאקי לגבי עתיד הרשת, "בין אם זוהי הכתיבה, ההדפסה, הקריאה או העיון – הכל יהיה אפשרי בפורמט החדש".

חדשות בשורה:

* הערב (רביעי) ייערך במסעדת "פימפינלה" ערב השקה לספר השירה "מורה עובדת קבלן" מאת מיטל ניסים (הוצאת פרדס). משתתפים: צליל אברהם, תהל פרוש, רועי ציקי ארד, אלעד זרט, אורי וולטמן, איילה חננאל, לילך ובר, דניאל באומגרטן, קובי עזרן, יעל בירנבאום וחגית גרוסמן. יום רביעי, 28/9, 20:30, נחלת בנימין 115, תל אביב.

* מחר (חמישי) ייערך במוזיאון נחום גוטמן לאומנות הערב "עת בדידותי נגעה בבדידותך – שלוש משוררות במפגש מיוחד עם לאה גולדברג" בהשתתפות חדוה הרכבי, סיון בסקין והילה להב. מנחה: דורי מנור; מוזיקה: מתן פרנקל. יום חמישי, 29/9, 20:30, שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב. דמי כניסה: 30 ש"ח.

* ב-29 בספטמבר תתקיים בחנות הספרים "הולצר" בירושלים הרצאה של בועז ארד תחת הכותרת "איין ראנד – אגואיזם ואלטרואיזם". יום חמישי, 29/9, 21:00, רחוב יפו 91, ירושלים. הכניסה חופשית.

* ב-30 בספטמבר תיערך בבית "עלמא" שיחה בין הסופרות שהרה בלאו ונעה ידלין בנושא "סליחה" (במסגרת סדרת חשבונפש). יום שישי, 29/9, 13:15, שד"ל 6, תל אביב. דמי כניסה: 40 ש"ח.

* ב-1 באוקטובר יערך בנסיך הקטן "ערב שירת פוסט זוגית השני לספירה" במסגרתו יקריאו נשים שונות שירים פרי עטן שעוסקים ב"פוסט זוגיות". יום שבת, 1/10, 20:00, קינג ג'ורג' 19, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully