וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף אמדורסקי: "המרחב החילוני פחות פתוח ומקבל ממה שרציתי להאמין"

26.9.2016 / 11:44

בפוסט שפרסם אמדורסקי לאחר ביטול המופע "מרימים לכיפור" בכיכר רבין, אותו ניהל מוזיקלית, הגיב האמן לסערה סביב האירוע. "בהחלט יש מקום לקיים מופע בו שרים רק גברים למשך שעה וחצי. בטח באירוע שממומן ומאורגן ע"י קבוצת דתיים"

אסף אמדורסקי באולפן וואלה. ראובן קסטרו
"במוזיקה הרבה גוונים". אמדורסקי/ראובן קסטרו

האמן והיוצר אסף אמדורסקי מגיב בפוסט שפרסם הבוקר (שני) לביטול המופע "מרימים לכיפור" שתוכנן להתקיים בכיכר רבין מבלי לכלול שירת נשים. אמדורסקי, ששימש כמנהל המוזיקלי של האירוע ואף היה אמור להופיע בו, הביע בפוסט אכזבה מהסערה שהתחוללה בעקבות המופע. "אני חושב, וכך חשבתי גם אתמול ושלשום, שאירוע דתי שמתארח במרחב הציבורי הלא דתי - בו מכבדים אנשים שקיבלו על עצמם את דיני השולחן ערוך לפיו לא שרות נשים בפני קהל מעורב - אירוע שכזה לא מאיים על החילוניות ועל ערכיה של עיקר החברה הישראלית, גם אם הוא מתקיים בכיכר העיר העברית הראשונה", כתב בחשבון הפייסבוק שלו, "אותה כיכר בה חוגגים שמחת תורה שנה אחר שנה בלי שירת נשים ואין מי שמערער על כך".

"באמת האמנתי שניתן לערב אחד לקיים בלב תל אביב מה שבדרך כלל מתקיים רק בערים אחרות בארץ, מתוך עוצמה ולא מתוך כניעה. אני בהחלט מבין שייתכן שטעיתי בהערכה זו. שהמרחב החילוני הרבה פחות פתוח ומקבל ממה שרציתי להאמין", הוסיף אמדורסקי.

בפוסט תיאר אמדורסקי את הקשר שנוצר עמו בבקשה להפיק ולנהל את המופע, והסביר כי חש שהדרך שבה מוצג האירוע אינה תואמת את אופיו הדתי. "ממש בסוף השבוע שעבר גיליתי שהניסיון השיווקי שלהם קורץ באי חינניות לחילוניי תל אביב והאירוע מתחפש לפסטיבל מוזיקה רגיל כולל שם שהביך אותי לאללה", שיתף אמדורסקי. "פניתי בדחיפות למארגנים בבקשה לשנות חזרה את הצגת האירוע ושמו לשקיפות שלו, להציג כאירוע סליחות דתי לכל דבר ולא לנסות להתחפש למה שהוא לא. למרות שקיבלתי אוזן קשובה, יד אחרת כבר מיהרה לשחרר פרסום עם שם שלקוח מעולם קהילת הגייז של פני כמה שנים", תיאר.

כרזת "מרימים לכיפור", ספטמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
כרזת האירוע שבוטל/צילום מסך, פייסבוק

אמדורסקי הוסיף עוד כי לדעתו יש מקום לקיום אירוע בו יופיעו רק גברים. "במוזיקה יש הרבה גוונים וכמו שתיתכן מוזיקה טובה שנשים ורק נשים מקיימות, כמו שיש כוח אדיר במוזיקה שמקיימים גברים עם נשים יחדיו, בהחלט יש מקום לקיים מופע בו שרים רק גברים למשך שעה וחצי. בטח באירוע שממומן ומאורגן על ידי קבוצת דתיים. להערכתי (המוטעית) זה לא היה אמור לעורר כל כך הרבה התנגדות ומחלוקת", כתב.

"נכון שיש יותר מדי בנים ופחות מדי בנות בפלייליסט, על הבמות, בבתי המשפט, במשרדי הממשלה, בשירות הציבורי ואיפה לא- אבל אי אפשר לכפות תיקון חברתי, צודק ככל שיהיה, על ענייני אומנות ובטח שלא לבוא עם זה לחברה דתית ולבקש ממנה ליישר קו", סיכם האמן. "חשבתי שלפעמים אפשר להניח בצד את תיקון העוולות החברתיות ולהתעסק רק במוזיקה".

אמדורסקי סיים את הפוסט בבקשת מחילה. "אני מבקש סליחה מכל הנשים שנפגעו מהאופן בו זלזלתי במעמדן ובחשיבותן בלי משים", כתב. הוא גם ביקש להודות "על ההזדמנות להביע את דעתי בנושא ולעורר עוד דיון בנושא סובלנות הדדית ושוויון הזדמנויות".

האירוע שחולל סערה ציבורית בוטל אמש בתום מחאה ציבורית נגד הדרת נשים. בעקבות הפרסום ב"הארץ" כי צפויים להשתתף באירוע שמונה זמרים, כולם גברים (אסף אמדורסקי, שלומי שבת, שלומי שבן, אביתר בנאי, חנן בן ארי, שולי רנד, ישי ריבו וישראל גוריון), גולשים רבים זעמו ברשתות החברתיות על קיום המופע, ולבסוף הודיעו המארגנים בפייסבוק כי האירוע בוטל וכי במקומו תתקיים עצרת סליחות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הפוסט המלא שפרסם אמדורסקי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully