וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המרמרה היתה קטע קשה עבורי": המוזיקאי ינון מועלם על החיים בטורקיה

30.9.2016 / 7:00

בריאיון באולפן וואלה! NEWS סיפר המוזיקאי הישראלי ינון מועלם על ספרו החדש "איסטנבול תל אביב", בו הוא משתף בחוויותיו מהחיים בקו שבין ישראל וטורקיה, ותיאר גם איך הזדמן לו לשתות בירה עם מי שהציג עצמו כנהגו לשעבר של אטאטורק

צילום מסך

המוזיקאי הישראלי ינון מועלם חי על קו איסטנבול-תל אביב כבר 14 שנים. במהלכן הספיק ליצור מוזיקה עם שלל הרכבים מקומיים שונים, לכהן כנספח התרבות של ישראל במדינה ואף להינשא לאישה טורקייה. לצד המוזיקה, מועלם גם הספיק לכתוב ספר ביכורים המגולל את חוויותיו ורשמיו מהחיים בתווך שבין שתי המדינות, שידעו לא מעט מתחים ומשברים בשנים האחרונות. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוא סיפר על הספר ששמו "איסטנבול תל אביב", וגם שיתף בקצת מהמתואר בו – כמו אותה פעם בה הזדמן לו לגמרי במקרה לשתות בירה במחיצתו של ישיש בן 95 שהציג עצמו כנהגו לשעבר של כמאל אטאטורק.

מועלם שיתף כי התנסותו בכתיבה היתה "לא קלה, כי אני כותב על עצמי ואני לא כותב רק על הדברים הטובים שקרו לי אלא גם על דברים קשים יותר, דברים אינטימיים". על הדרך שבה יצירתו המוזיקלית מושפעת מהחיים בין המדינות הסביר: "באופן טבעי, בגלל שאני בטורקיה ובגלל הדואליות הזאת - טורקיה וישראל - כל הזמן ביצירה שלי ניתן להרגיש את הקשר החזק בין השורשים שלי כישראלי ששמע גם ג'ז ולד זפלין, לבין ההשפעה שלי ממוזיקה טורקית. כשאני מוציא את מה שאני מוציא אני מקווה ששומעים את הסאונד שלי, את הז'אנר שלי, שבעצם אפשר לקרוא לו 'איסטנבול תל אביב'".

את משט המרמרה ב-2010 והמשבר שלאחריו ביחסי ישראל-טורקיה מציין מועלם כאירוע קשה עבורו. "בעיקר כשזה קרה אחרי שעשיתי קונצרטים בטורקיה ואמרתי 'הנה, עכשיו הזמנים טובים ודברים נפתחים'", אמר. עם זאת, לדבריו הוא לא חשש לחייו בזמן שהותו בטורקיה. "כעיקרון, ברמת העם, ברמת הרחוב, לא היה לי חשש. היו לי תחושות מאוד לא נעימות אבל לא חשש לחיי או משהו כזה". צפו בריאיון המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully