וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמלוד מחלק מוסר: "כחולים" היא תשדיר השירות המושלם עבור המשטרה

30.9.2016 / 7:00

השוטרים נראים כאילו נלקחו מתוך קטלוג של חברת אופנה, שפתם לא תמיד מובנת וצדקנותם לעתים מקוממת, אבל למרות כל אלו "כחולים", שמתעדת את עבודת המשטרה, היא סדרה קצבית ומעניינת, בעיקר בזכות העורך שהגיע מ"מחוברים"

יח"צ - חד פעמי

הבועה התל-אביבית אמיתית. אבל היא יותר בקטע של בועה רמת-גנית, מקום מגוריי. וגם אולי בכלל בועה אביעדית קדרונית. מתברר שאנחנו חיים במקום מאוד מסוכן. באמת. אתם לא יודעים מהיכן יזנק עליכם הבוף הבא ומתי יארוב לכם שוטר בין השיחים. אני חשבתי לתומי שחיי אפורים ומשעממים, אבל לא. היום סמים מתחבאים אפילו בתיבות דואר. נו, זה לא שדואר מגיע לשם. ואת כל זה למדתי מכמה דקות בודדות של צפייה בטלוויזיה ולא סתם מכמה דקות בודדות של צפייה בטלוויזיה אלא מצפייה באנשי חוק שמככבים בטלוויזיה. לשם שינוי, לא בהקשר שלילי.

בצל אירועי מותו של שמעון פרס, השיקה קשת את "כחולים", סדרת האחות של "המתמחים" והמתחרה של "גיבורים" מערוץ 10. "כחולים", לפי קשת, היא סדרה דוקומנטרית בת 8 פרקים המתעדת את המתרחש מאחורי הקלעים של עבודת המשטרה ואת חייהם האישיים והמקצועיים של שוטרים ושוטרות במגוון תפקידים רגישים. על מלאכת העריכה אמון עמי טיר ואלה חדשות טובות. אם יש מישהו בטלוויזיה הישראלית שיודע לספר סיפור מעניין במסגרת של דוקו-ריאליטי זה טיר שעשה את הקילומטרז' שלו עם "מחוברים" על שלל גרסאותיה. הסיפור של "כחולים", לפחות לפי הפרק הראשון והקצבי, בהחלט מעניין.

כחולים. פיני סילוק,
משטרת הפוטושופ/פיני סילוק
יוצרי "כחולים" דאגו לכך שהשוטרים שמופיעים בתוכנית יידעו לדבר. עם זאת, כשמאיה, אחת מגיבורות הפרק, מאיימת על חשוד ש"יהיה פה בלאגן וטריחים" אין לי מושג מה היא אומרת

יוצרי "כחולים" היטיבו ללהק קאסט כריזמטי ומגוון שלעתים נראה כאילו נלקח מקטלוג של חברת אופנה (בין היתר ניתן למנות שוטרת רוסייה, שוטר ערבי, שוטרת לסבית, שוטר הומו ושוטר שמזמין אספרסו בבתי קפה בתל אביב ושנדמה שסובל מסוג של OCD לאחר שהוא מצהיר שהוא אוהב מדים מגוהצים ושהוא מקפיד לגהצם בעצמו), אבל דאגו גם לכך שהשוטרים שמופיעים בתוכנית יידעו לדבר. זאת אומרת, יוצאות להם מילים מהפה. עם זאת, כשמאיה, אחת מגיבורות הפרק, מאיימת על חשוד ש"יהיה פה בלאגן וטריחים" אין לי מושג מה היא אומרת. מה זה "טריחים" לכל הרוחות ומה מקור המילה האיומה הזו? האם מקורה במילה "טראח" כפי שאמרו חכמינו בעבר "בום טראח"? בכלל, לעתים קרובות הפרק של "כחולים" נראה כמו קליפ היפ-הופ מלא במשלים ("על מה חולם מכונאי? על מכוניות. על מה חולם נרקומן? על סמים") ובשעטנז של שפת רחוב ובסתם הברות שיוצאות לאנשים מהפה תוך שימוש בעיוות קול.

לזכותם של השוטרים ייאמר שהם באמת ובתמים מאמינים בעבודתם. כולם, בלי יוצא מן הכלל, ממש רוצים שבתל אביב ורמלה, שמככבות בפרק הראשון, לא יופצו סמים. כשאחד החשודים שואל את אחת השוטרות מה היה חטאו ומדוע היא כועסת היא מגיבה: "על זה שאתה מרעיל לי חצי מדינה". לא פחות. סצנה אחת לאחר מכן, השוטרים מראים מהם הרכיבים שנמצאים בסם נייס גאי (אקונומיקה, אצטון, קוטל ג'וקים ושאר ירקות. לא, באמת, יש גם ירקות) ואחד מהם אף אומר למצלמה בדרך עקיפה שהנוער צריך ללמוד מה נכנס לו לגוף. שלום יצחק קדמן, מדים הולמים אותך.

מפה לשם, "כחולים" עושה עבודה טובה מאוד הן בתיעוד מה שמתרחש ברחובות ישראל והן בשיקום התדמית של משטרת ישראל ומצליחה לפנות לכל קהל יעד אפשרי – הצופים שלא ידעו שממש מחוץ לבניין שלהם מתרחש פשע והצופים שלא יוצאים מהבית בלי להצטייד באגרופן ובסכין קפיצית. הבעיה מתחילה בדקה ה-31 של הפרק. או אז מתחיל הצופה לזוז במקומו ולתהות מתי הפרק מסתיים. לא שקורה משהו מסוים ומזעזע בפרק באותה הדקה, פשוט באותו הרגע מתחילה לחלחל בכל הגוף תחושת מיצוי. "כחולים" היא באמת תוכנית טובה ומוצלחת אבל ארוכה, כה ארוכה (אורך הפרק הראשון ללא פרסומות הוא 51 דקות). קצת אירוני בהתחשב בכך שהפרק הראשון עסק בסם שגורם לתחושת עונג קצרה. טוב היו עושים יוצרי "כחולים" אם היו מקצרים את הפרקים וגורמים לצופה להתמכר ולרצות עוד. יודע כל ג'אנקי כי אין דבר טוב יותר מדודא למאנץ'.

  • עוד באותו נושא:
  • כחולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully