וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עניינים אישיים" של הבמאית מהא חאג' לא יוקרן בפסטיבל ביירות בשל אזרחותה הישראלית

6.10.2016 / 19:52

סרטה של חאג' הוזמן להשתתף בפסטיבל ביירות אולם אתמול בוטלה הקרנתו בשל שיקולים פוליטיים. "לא כועסת על הביטול", מסרה חאג' בתגובה

עניינים אישיים. אלעד דיבי,
לא יוקרן בלבנון. מתוך הסרט "עניינים אישיים"/אלעד דיבי

המצב הבטחוני ממשיך להשפיע על הייצוא התרבותי מישראל: "עניינים אישיים", סרטה של הבמאית מהא חאג' לא יוקרן בפסטיבל ביירות וזאת לאחר שהרשויות במדינה לא אישרו את הקרנתו. משרד התרבות הלבנוני פרסם את ההודעה הבאה: "הרשות להקרין סרטים היא בסמכותו של הביטחון הכללי בלבד. משרד התרבות מדגיש בעקבות השיח הער שנוצר בלבנון על הכוונה להקרין את הסרט 'עניינים אישיים',שלא המשרד ולא שר התרבות נתנו את הסכמתם להקרנת הסרט. קבלת הסרטים היא בסמכותו של הדרג הביטחוני במדינה בלבד".

עלילת "עניינים אישיים" עוסקת בבני זוג תושבי נצרת החיים חיים שגרתיים. בצד השני של הגבול, ברמאללה, בנם טארק מבקש להישאר רווק נצחי בזמן שלזוגתו יש תוכניות אחרות. בתם האסרטיבית של בני הזוג עומדת ללדת בעוד בעלה מקבל הצעה לשחק בסרט והסבתא מאבדת את שפיותה.

חאג' מסרה לתקשורת את ההצהרה הבאה: "צר לי מאוד על ביטול ההקרנה בפסטיבל ביירות. שמחתי שבחרו בסרט וקיוויתי שגם הלבנונים יראו את הסרט. מצד שני אני לא כועסת על הביטול, אני מבינה את הרגישות והמצב האבסורדי שאותו אנו חיים. כשהסרט התקבל הרגשתי שאמנות יכולה לחצות את הגבולות, אותם אנחנו לא יכולים לחצות. אבל העניין מסובך יותר ומורכב יותר. כמו הגיבורים בסרט, שמנסים לברוח מהפוליטיקה למרות קיומה בחיי היום יום שלהם, אבל היא רודפת אחריהם, כך גם קרה לסרט. אני עדיין מקווה שהלבנונים יראו את הסרט ויהיה מה לומר על הסיפור והקולנוע ולא על הפוליטיקה ,מקורות מימון וכל התרכובת המסובכת הזאת. הסרט הוא על חיים ואנשים ועל חיינו המורכבים כעם פלסטיני".

"עניינים אישיים" השתתף בפסטיבל קאן 2016 במסגרת "מבט מסוים", ישתתף בתחרות הקולנוע הישראלי בפסטיבל חיפה, יפתח את "שבוע של במאיות" שיערך בדצמבר בסינמטק תל אביב וייצא להקרנה מסחרית רחבה בישראל בתחילת השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully