וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע מוזיקלי בסוכות בחסות עיריית ירושלים לא יכלול נשים

13.10.2016 / 20:05

עשרה זמרים, בהם ברי סחרוף, שי צברי, ישי ריבו, עמיר בניון יופיעו באירוע שיתקיים בבריכת הסולטן בחול המועד הסוכות, אך אף זמרת לא תופיע בו. עיריית ירושלים בתגובה: "האמנים באירוע נבחרו ע"י חברת ההפקה בהתאם לשיקולים אמנותיים ומקצועיים"

צילום מסך

(בסרטון: עידן עמדי מבצע את השיר "קרוב" בחדר החזרות)

seperator

שוב מופע ללא שירת נשים, הפעם בירושלים. במסגרת האירוע "חוגגים סוכות בירושלים" שנערך בחסות עיריית ירושלים ובהפקת חברת ההפקות "אפקט", המתמחה בהפקת אירועים במגזר הדתי והחרדי, יעלו בבריכת הסולטן בימי חול המועד סוכות שלושה מופעים מוזיקליים בהשתתפות אמנים רבים, אך ללא נשים.

בין האמנים שיופיעו באירוע: שי צברי, ברי סחרוף, שולי רנד, ישי ריבו, עידן עמדי, עמיר בניון, מיכה שטרית ונוספים. גולשים ברשתות החברתיות ששיתפו את כרזת האירוע התקוממו על היעדרן של נשים מעל במת המופע, והשמיעו ביקורת כלפי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. לפני מספר שבועות בוטל האירוע "מרימים לכיפור", שתוכנן להתקיים בכיכר רבין בתל אביב בנוכחות גברים בלבד, בעקבות מחאה ציבורית.

בתגובה מסרה עיריית ירושלים כי את הרכב האמנים באירוע בחרה חברת ההפקה "בהתאם לשיקולים אמנותיים ומקצועיים ללא כל מעורבות של העירייה". מנהל חברת ההפקה "אפקט", אפרים זילברברג, אמר מנגד בשיחה עם וואלה! תרבות כי באירוע "מופיעות נשים. בהרכבים המוזיקליים יש נשים, יש שם מופע גדול של פירוטכניקה ומופע שלם שיש שם נשים. אין שום בעיה עם נשים, ממש לא". לדברי זילברברג, "אין פה שום עניין של הדרה, אנחנו לא שם".

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ מסרה לוואלה! תרבות: "שוב אירוע שאף אישה לא זוכה להשתתף בו והקהל לא זוכה לשמוע אף אישה. כבר לא חשוב אם זה מכוון או לא, ולא ברור מה יותר גרוע. זה המסר הגרוע ביותר שיכול להיות מועבר - שנשים הן 'בעיה' שצריך למצוא דרכים כדי להתמודד איתה. המסר הנגדי שלנו צריך להיות ברור לא פחות - הדרה ריאקציונרית לא תעבור, ולא יהיה מופע שנשים לא יכולות להשתתף בו. אני פונה לראש העירייה וליועץ המשפטי לממשלה וגם המסר הציבורי צריך להדהד בעוצמה לא פחותה".

גם חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין מהמחנה הציוני מתחה ביקורת על המופע ותקפה את התנהלות עיריית ירושלים. "אין ואסור שתהיה כל הצדקה להדרת נשים ממופעים ואני קוראת לעיריית ירושלים שלא תיתן חסות להדרת נשים, ולאמנים שלא ישתפו איתה פעולה. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שהפלה את הקהילה הלה"טבית, נכנע שוב לגורמים קיצוניים ומפלה לרעה מחצית מהאוכלוסייה", מסרה נחמיאס-ורבין, "אני מתביישת שכך מתנהגים, בצורה שיטתית, בעיר הבירה של מדינת ישראל".

מעיריית ירושלים נמסר: "ירושלים היא העיר עם מגוון ההופעות הגדול ביותר בארץ ועם מספר הנשים הגדול ביותר בארץ שמופיעות באירועי העירייה, חברות הבת ומוסדות התרבות בכל רחבי העיר ובמרחב הציבורי כדוגמת: פסטיבל הפיוט, מסיבות הרחוב בעיר, חוצות היוצר ועוד. האמנים באירוע המדובר נבחרו על ידי חברת ההפקה בהתאם לשיקולים אמנותיים ומקצועיים ללא כל מעורבות של העירייה. צריך לזכור שמדובר באירוע אחד מיני רבים בסוכות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סייע בהכנת הידיעה: משה שטיינמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully