וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים חיפה 2016: "עניניים אישיים" הוא הסרט הישראלי הטוב ביותר

23.10.2016 / 18:02

ניצחון גדול לסרטים דוברי ערבית בפסטיבל חיפה: "עניינים אישיים", "לא פה, לא שם" ונורמן עיסא הם הזוכים הגדולים, וגם בצל פרשת ההטרדות המיניות שבה הוא מעורב, משה איבגי חזר בגדול

מהדורת 2016 של פסטיבל הסרטים בחיפה הגיעה היום (ראשון) לשיאה בטקס חלוקת הפרסים של התחרויות השונות בו.

התוכנית האמנותית של הטקס נפתחה בהופעה של סי היימן, ונכחו כמה מגיבורי השערוריות התרבותיות הגדולות של הזמן האחרון - ובהם משה איבגי, נורמן עיסא וגידי אורשר. משום מה, הטקס הצליח להימשך יותר משעתיים ובכך הציב תחרות מייגעת לאוסקר האמריקאי.

הטקס עמד בסימן ניצחון מוחץ של סרטים דוברי ערבית, ברובם או במלואם. בפרס הסרט הטוב ביותר זכה "עניינים אישיים" של מאה חאג', על חייה של משפחה בין נצרת לרמאללה; פרסי סרט הביכורים וחביב הקהל הוענקו ל"לא פה, לא שם" של מייסלון חמוד, על שלוש צעירות פלסטיניות החיות בתל אביב.

את פרס השחקן חלק נורמן עיסא עם משה איבגי, שותפו ל"מלחמת תשעים הדקות", קומדיית כדורגל על הסכסוך הישראלי-פלסטיני; "סולחה" של איתן חריס על תהליך סולחה בכפר ערבי בגליל זכה בציון לשבח בקטגוריה התיעודית, ובמענק הפקה על סך 250 אלף שקל זכה הפרויקט של "רוני וריאד" של ניזאר חלווה וענבר חורש מבית הספר מנשר, שמבטיח להביא סיפור אהבה יהודי-ערבי.

בנאום הזכייה שלו, לא התייחס איבגי לחשדות נגדו בעוון הטרדה מינית, אך הכריז "זה סרט שמדבר על זה שאולי נרד מהעץ שטיפסנו עליו ונעשה שלום. זה אפשרי". עיסא, מצדו, העיר בנאומו על כך שלוגו הפסטיבל כולל כיתובים בעברית בלבד ולא בערבית והתכבד במחיאות כפיים.

מייסלון חמוד, מצדה, הכריזה: "גל חדש של קולנוע ערבי מתחיל לבצבץ ואני גאה להיות חלק ממנו. הקולנוע הפלסטיני הוא חלק מקולנוע גדול יותר, ערבי. ההקרנה כאן היא זיכרון מיוחד שמעורר בי צמרמורת". ואילו יונה יהב, ראש עיריית חיפה, שהעניק ל"עניניים אישיים" את הפרס, התגאה "זו הוכחה שחיפה היא המקום היחיד בארץ בו יש שלום ודו-קיום אמיתי".

עוד פרסים: את פרס השחקנית קטפה נועה קולר ("לעבור את הקיר"), שזכתה לא מזמן בפרס אופיר בקטגוריה זו, ופרס התסריט הוענק לאיתן ענר על "לב שקט מאוד". בפרס הצילום זכה זיו ברקוביץ' ("נמל הבית") ואת פרס העריכה קיבלה שירה ארד ("אנטנה").

הפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר הוענק למוקומנטרי "ליליאן, משוררת" של אילן פלד ויאיר קדר, על אשת רוח פיקטיבית ממוצא מזרחי שלא מצאה את מקומה בישראל ונאלצה להגר לצרפת.

הפסטיבל עצמו יימשך עד מחר (שני) ויינעל בהקרנת הבכורה המקומית של "החטאים", סרטו החדש והמדובר של אבי נשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully