וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד הופעת "הבימה" בקריית ארבע: "נירמולו של הכיבוש"

24.10.2016 / 20:31

אנשי אקדמיה ותרבות מביאים את מחאתם ברשתות החברתיות לקראת העלאת ההצגה "סיפור פשוט" בקריית ארבע בחודש הבא. שרת התרבות רגב: "מחזקת את עמידתו האיתנה של 'הבימה'"

סיפור פשוט. ז'ראר אלון, מערכת וואלה! NEWS
ההצגה "סיפור פשוט"/מערכת וואלה! NEWS, ז'ראר אלון

ביממה האחרונה עומד התיאטרון הלאומי "הבימה" בפני גל מחאה מצד יוצרים ואנשי אקדמיה שיוצאים נגד העלאת ההצגה "סיפור פשוט" בקריית ארבע ב-10 בנובמבר (ובחודש מרץ 2017 בהמשך). זו אמורה להיות הפעם הראשונה שבה "הבימה" יופיע בהתנחלות. יש לציין כי האפשרות לסרב להופיע בהתנחלויות בעבר עמדה לבחירת השחקנים וכי התיאטראות עצמם לא התנגדו להופעה מעבר לקו הירוק. "הנכונות של התיאטרון, עובדיו ושחקניו לקחת חלק בתהליך נירמולו של הכיבוש והפיכתה של קרית ארבע לעוד עיר בה מופיעים היא מטרידה מאוד", כתב בפייסבוק ד"ר חיים וייס, מרצה במחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן גוריון. דבריו של וייס גרמו למספר גולשים לאיים בפנייה לאוניברסיטה בנוגע להמשך העסקתו במוסד. מנגד, גולשים אחרים קראו להחרים את "הבימה".

מתיאטרון "הבימה" נמסר בתגובה: "הנהלת התיאטרון דוחה בשאט נפש כל קריאה להדרת אזרחים ולהדרת יישובים ומגנה כל ניסיון לחרם תרבותי בכל מקום בו גרים אזרחי ישראל.
תיאטרון הבימה הוא התיאטרון הלאומי של מדינת ישראל. ככזה הוא ימשיך להעלות תוכן אומנותי איכותי הכולל מחזאות ישראלית, יצירה מקורית, הפקות בינלאומיות ועוד. כל עניינו של התיאטרון הוא להמשיך ולספק תרבות איכותית לכלל אזרחי ישראל, כפי שעשה לאורך כל שנות קיומו וכך ייעשה גם בעתיד. התיאטרון הלאומי הבימה ימשיך לעשות את התיאטרון הטוב ביותר בישראל, ללא משוא פנים".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה לכלי התקשורת כי היא "מחזקת את 'הבימה' על עמידתו האיתנה כנגד הסחף של הביקורות משמאל". עוד מסרה רגב: "צר לי כי גורמים בתוך ארצנו מתנהגים כאחרוני בריוני ארגוני ה-BDS. מכניסתי לתפקיד אני מובילה מדיניות לצדק תרבותי במסגרתה התרבות בישראל תונגש לכל אזרח כזכות בסיסית ואני שמחה לראות חזון הופך למציאות".

הסטטוס של ד"ר וייס:

(סייע בהכנת הכתבה: איתמר חדד)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully