וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאה: זכייתו של משה איבגי בפסטיבל חיפה לא תישלל

24.10.2016 / 20:54

בצל הזעם ברשתות החברתיות, הודיעה הנהלת פסטיבל חיפה כי לא תתערב בשיקולי חבר השופטים ותותיר על כנה את זכייתו של איבגי בפרס השחקן הטוב ביותר. מוקדם יותר צייצה חברת הכנסת שלי יחימוביץ': "אין לי חיבה לעברייני מין"

נורמן עיסא ומשה איבגי בפסטיבל חיפה. גלית רוזן,
נורמן עיסא ומשה איבגי בפסטיבל חיפה/גלית רוזן

יממה לאחר זכייתו של משה איבגי בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל חיפה 2016 והרוחות ממשיכות לסעור. למרות המחאה ברשתות החברתיות ולמרות התגובות הזועמות מארגוני הנשים, בהנהלת הפסטיבל החליטו הערב (שני) שלא לבטל את זכייתו של איבגי בפרס ולתמוך בהחלטת חבר השופטים שמנה את תום שובל, תאופיק אבו ואיל, עו"ד אורנה לין, מרתה פיינס והיו"ר ערה לפיד.

"חבר השופטים המקצועי בוחר את הזוכים על פי יכולות המשחק בלבד, כפי שבאו לידי ביטוי בהופעתם בסרט. הנהלות פסטיבלי סרטים בכל העולם אינן מתערבות בהחלטות המקצועיות והעצמאיות של צוותי השיפוט שלהן. ולכן אין מקום שהנהלת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה תעמיד בספק את ההחלטה המקצועית של חבר השופטים במקרה זה", נמסר מההנהלה. אמש אמרה לוואלה! תרבות המנהלת האמנותית של הפסטיבל פנינה בלייר כי ייתכן ותתבצע בחינה מחודשת של זכייתו של איבגי. הערב, כך נראה, הוחלט שלא לעסוק בדבר.

בתוך כך, נמשך גל התגובות בנוגע לזכייה השנויה במחלוקת וחברת הכנסת שלי יחימוביץ' צייצה במסגרת שיחה כי לא היתה מגיעה לטקס וכי "אין לי חיבה לעברייני מין". מארגון נעמ"ת נמסר "נעמ"ת קוראת להנהלת הפסטיבל לבטל את ההחלטה להעניק פרס השחקן המצטיין למשה איבגי. תעודת עניות לפסטיבל. לא יעלה על הדעת להעניק פרס לאדם החשוד בעבירות מין נגד נשים. אנחנו מצפות שהנהלת הפסטיבל תעביר מסר חד וברור כי מי שחשוד בפגיעה בנשים אינו זכאי וראוי לפרס, כל פרס".

זכייתו של איבגי על משחקו בסרט "מלחמת 90 הדקות" מגיעה בצל חקירת משטרה שנפתחה בעקבות תחקיר וואלה! NEWS שחשף את עדויותיהן של נשים שטוענות להטרדה מינית מצדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully