וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם אלינור פרידברגר

26.10.2016 / 7:50

אמנית האינדי רוק תגיע להופעה בישראל בחודש הבא, רגע לפני ביקשנו ממנה לבחור את השירים והאמנים שהשפיעו עליה יותר מכל. האזינו לבחירות

The Velvet Underground - Loaded

אחי קנה לי את האלבום כשהייתי בת 15, שלוש שנים אחרי זה הוא קנה לי את הגיטרה הראשונה שלי והביאה לי מתנה שבתוכה מחברת תווים עם שני שירים - "Smells Like Teen Spirit" and "Sweet Jane".

Jorge Ben - A Tabua de Esmeralda

לאחד מחברי הלהקה שלי יש חברה פורטוגזית והוא הדליק את כולנו על מוזיקה ברזילאית. אני נהייתי אובססבית על Os Mustantes, Caetano Veloso, Gilberto Gil ובסופו של דבר גם ב-Jorge Ben. בטח עברתי תקופה שלא שמתי לב למילים. הייתי שקועה בקול של ג'ורג' והמלודיות והעיבוד היפיפיה של המוזיקה שלו.

Van Morrison - Astral Weeks

בהתחלה הקשבתי לוואן מוריסון דרך classic rock radio בשיקגו אבל לא התרשמתי מ"Brown Eyed Girl" ו-"Moondance". אחרי ששמעתי בסרט את "Into the Mystic" התאהבתי בהם. מצאתי את Astral Weeks ב-99 סנט וחשבתי שזה היה מעין משיכה לממד אחר של רגשות שלא יכולתי באמת להבין. זה אלבום שאני שומעת שוב ושוב, בכל פעם שאני רוצה לברוח מהעולם.

Led Zeppelin - Houses of the Holy

זה ה-CD הראשון שקניתי. אחי שנא את לד זפלין והוא לא הרשה לי לשמוע את זה בבית. אני זוכרת את היום שהוא עזב לקולג', ראיתי את המכונית יוצאת מהמוסך שלנו וישר שמתי את הפטיפון על השיר האחרון באלבום "The Ocean" על ווליום מקסימלי. צחקתי בעבר שאם אעשה התאמה אישית לצופר של האוטו, ייצא משם ריף של גיטרה בעקבות האירוע הזה.

Elvis Costello - Get Happy!

בגיל הנעורים, אם לא הייתי משחקת ספורט או מבלה עם חברים אחרי בית הספר הייתי מגיעה הביתה ומקשיבה במשך שעות למוזיקה, מעמידה פנים שאני מנגנת גיטרה ושרה את השירים. אני חושב שלמדתי לשיר דרך ארבעת האלבומים הראשונים של אלביס קוסטלו. כל השירים שלו נורא מפורטים ודחוסים מבחנת המילים.

seperator

אלינור פרידברגר תופיע עם להקתה במועדון הבסקולה ב-7 בנובמבר. לרכישת כרטיסים הקליקו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully