וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול בייטי הוא הזוכה האמריקאי הראשון אי פעם בפרס המאן-בוקר

25.10.2016 / 23:50

הלילה (שלישי) הוכרז הזוכה בפרס המאן-בוקר לשנת 2016. בפרס, הנחשב לאחד החשובים בעולם הספרות, זכה הסופר האמריקאי פול בייטי עם ספרו "The Sellout"

מועמדי המאן-בוקר 2016. GettyImages
המועמדים הסופיים לפרס המאן-בוקר 2016 וספריהם/GettyImages

הלילה (שלישי) הוכרז הזוכה בפרס מאן-בוקר לשנת 2016 - הסופר האמריקאי פול בייטי בן ה-54, עם ספרו "The Sellout", סאטירה קומית העוסקת בפוליטיקה הגזעית בארה"ב. גיבור הספר המבקש להצהיר על זהותו כאפריקאי אמריקאי בכך שיחזיר את העבדות ואת ההפרדה הגזעית. השופטים בנימוקיהם כתבו כי הספר מעמיד את בייטי בשורה אחת עם מארק טוויין וג'ונתן סוויפט. הספר "מצליח לדלות כל טאבו חברתי וניואנס תקין פוליטית, כל פרה קדושה. בעודו גורם לנו לצחוק, הוא גם גורם לנו להירתע. הוא מצחיק וכואב בו זמנית". נכתב בנימוקי השופטים. מלבד הכבוד הבא עם הזכייה, בייטי גם ישלשל לכיסו סכום כספי בסך 50 אלף ליש"ט.

ברשימת המועמדים הסופית נכללו גם דברה לוי וספרה "Hot Milk", גרהאם מקריי ברנט וספרו "His Bloody Project", אוטסה מושפג עם ספרה "Eileen", דיוויד סאלאי וספרו "All That Man Is" ומדלין ת'ין וספרה "Do Not Say We Have Nothing".

פרס מאן בוקר הבריטי הוא אחד הפרסים החשובים ביותר בעולם הספרות, ובעבר זכו בו סופרים כמו סלמן רושדי, איאן מקיואן, הילרי מנטל (פעמיים), זיידי סמית', מרגרט אטווד וג'וליאן בארנס. מלבד היוקרה שבעצם הזכייה וקידום המכירות הגדול לספרו של הזוכה, הפרס נושא עמו גם סכום כספי בסך של 50 אלף ליש"ט. הזוכה בשנה שעברה היה מרלון ג'יימס, הסופר הג'מייקני הראשון שזוכה בפרס. שנה קודם לכן זכה ריצ'רד פלנגן האוסטרלי על "The Narrow Road to the Deep North.

זוהי השנה הרביעית שבה הזכייה בפרס אפשרית לכל ספר שנכתב באנגלית ופורסם בבריטניה, כלומר לא רק לסופרים מהממלכה או מחבר העמים הבריטי - ארצות שהיו בעבר חלק מהאימפריה הבריטית. רשימת המועמדים הסופית כוללת שני סופרים בריטיים, שני סופרים אמריקאיים ושני סופרים מקנדה (אם כי אחד מהם, דיוויד סאלאי, הוא גם קנדי וגם בריטי).

בראש חבר השופטים השנה ישבה ההיסטוריונית ד"ר אמנדה פורמן ולצדה הסופר והאקדמאי ג'ון דיי, המרצה עבדולרזק גורנה, המשורר דיוויד הרסנט והשחקנית אוליביה וויליאמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully