וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחזאי גלעד עברון הלך לעולמו בגיל 61

26.10.2016 / 14:50

עברון, שכתב גם לטלוויזיה ופרסם קובצי ספרים, מת כתוצאה מהתקף לב. לאורך הקריירה כתב למגוון תיאטראות ויצירותיו תורגמו לשפות זרות. הוא זכה בפרס ראש הממשלה לסופרים ובפרס התיאטרון למחזה הטוב ביותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד עברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחזאי, התסריטאי והסופר גלעד עברון הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 61, כתוצאה מהתקף לב. עברון, בוגר המחקה לאמנות בבצלאל, כתב שורה של מחזות שהוצגו בתיאטראות המובילים בישראל. בין היתר כתב את "יוליסס על בקבוקים" (2011, תיאטרון חיפה), "לב טוב" (2007, הבימה), "שמיים" (2000, תיאטרון החאן), "הר לא זז" (תיאטרון בית לסין, 2016) ו"יהוא" (1992, הבימה).

בנוסף לעבודתו בתיאטרון, כתב עברון גם תסריטאים עלילתיים לדרמות טלוויזיה, ופרסם קובצי סיפורים אישיים ב-2003 ("מראה מקום", הוצאת עם עובד) ו-"שישה מחזות" (2007, הוצאת ספרא).

מחזותיו של עברון תורגמו לאנגלית, צרפתית, גרמנית, ערבית וצ'כית. הוא זכה פרס סרט הטלוויזיה הטוב ביותר באירופה ב-1986 על "לחם", לפרס אקום עבור ההצגה הטובה ביותר על "יהוא" ב-1993 ופרס ראש הממשלה לסופרים ב-1997. ההצגה "יוליסס על בקבוקים" בכתיבתו זכתה בפרס התיאטרון למחזה וההצגה המקורית של השנה ב-2011.

עברון הותיר אחרי אישה ושלושה ילדים.

ציפי פינס, מנכ"לית תיאטרון בית לסין, מסרה בתגובה: "גלעד היה מחזאי אמיץ, שלא פחד להשמיע את קולו הייחודי. לאחרונה עלה מחדש בבית ליסין המחזה שלו "הר לא זז", עדיין רלוונטי, מסקרן ושונה. הוא היה איש צנוע, חכם ויוצא דופן. היתה לי הזכות לעבוד איתו והוא יחסר לנו ולתיאטרון הישראלי מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully