וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשעים וטוב להם: מצעד הנבלים הקולנועיים הגדולים, מקומות 20-11

ירון ואג

30.10.2016 / 6:36

ליל כל הקדושים מתקרב, וגם מצעד הרשעים המוצלחים בתולדות הקולנוע מעלה הילוך ומגיע לשלב העשירייה השנייה

צילום מסך

(בסרטון: קטע מ"פסיכו")

seperator

לכבוד ליל כל הקדושים הבא עלינו לטובה מחר, אנו ממשיכים בספיישל "רשעים וטוב להם". לאחר ביום שישי חשפנו את מקומות 21-30 במצעד הנבלים הקולנועיים הגדולים בהיסטוריה, הגענו לעשירייה השנייה.

לפני שנחשוף את השמות ואת נימוקי השופטים, נזכיר את הקריטריונים לבחירות. הם מעטים ופשוטים - אך גם בלתי מתפשרים:

קריטריון מספר אחד: הנבל חייב להיות מסרט אימה. זר פרחים בצירוף התנצלות נשלח לדארת' ויידר, האנס גרובר ורבים וטובים אחרים. אתם מצטיינים, אך לא בבית ספרנו.

קריטריון מספר שניים: הנבל חייב להיות בדיוני. המציאות ברוב המקרים אכזרית הרבה יותר מהדמיון. ניתן היה למלא את הדירוג בעיבודים קולנועיים למעלליהם של אדולף היטלר, ג'פרי דאהמר ושאר רוצחי המונים. זה יהיה קל מדי ובעיקר יסתור את מטרתה של הרשימה.

והקריטריון האחרון: הנבל חייב להיות אנושי. זהו הסעיף שיגרור זעקות שבר בסגנון "אפליה!" אך מה לעשות: נבל בשר ודם תמיד יהיה מפחיד וממשי יותר מכל מפלצת שלא באמת מסתובבת בינינו. בכל מה שנוגע לחיות קטלניות ומציאותיות לחלוטין, הן לא נחשבות מכיוון שממילא אין ביכולתן להביע רשעות ואכזריות. מובן כי עצם קיומו של הקריטריון האחרון, פוסל יצורים דוגמת חייזרים, זומבים ,שדים, רוחות, ערפדים, כרישים וכדומה. מטחי כבוד נורים לכבודם של פרדי קרוגר, מלתעות, צ'אקי ודרקולה, ועכשיו אפשר להתחיל.

עוד באותו נושא

רשעים וטוב להם: לקראת ליל כל הקדושים, מצעד שלושים הנבלים הגדולים בתולדות הקולנוע

לכתבה המלאה

20. נורמן בייטס, "פסיכו", ארה"ב (1960). במאי: אלפרד היצ'קוק

מין: ז.

מקצוע: בעליו של מלון הדרכים "בייטס מוטל".

תחביבים: קרוס-דרסינג. פחלוץ. רציחת לקוחות ואנשים החוקרים את פשעיו.

האב-טיפוס של הרוצח הסדרתי הפסיכופט בקולנוע המודרני. נורמן בייטס הוא בחור נאה, מקסים, אינטליגנט ואפילו בעל עסק: ממש חלומה של כל אם. למרבה הצער, הוא גם חולה נפש רצחני בתפקוד גבוה, שאוהב להציץ על נשים מתקלחות ולאחר מכן לשחוט אותן. Airbnb משגשג בגלל אנשים מסוגו.

19. קלאוס וורטמן, "Anthropophagus", איטליה (1980). במאי: ג'ו דאמאטו

מין: ז.

מקצוע: לא ברור.

תחביבים: הישרדות. אכילת בני משפחה מדרגה ראשונה. רצח ואכילת תיירים.

לאחר הישרדות בלב ים בעזרת זלילת אשתו ובנו המת, נשטף קלאוס לאי יווני. שם, הוא מתחיל ליישם את הטירוף הקניבלי שאוחז בו על קבוצת תיירים תמימים - משוטט לו באי, אורב וטורף אותם אחד אחרי השני, כולל סצנה בה תולש הקניבל הטרי עובר חי מבטנה של אחת התיירות ומתחיל לנגוס בו. ברגעי הסיום של הסרט, בטנו משופדת על ידי אחד מקורבנותיו, ובאקט של ייאוש נוגע ללב לא נותר לו אלא לבלוס את קרביו שלו עצמו.

18. רודה פנמארק, "The Bad Seed", ארה"ב (1956). במאי: מרווין לירוי

מין: נ.

מקצוע: תלמידת כיתה ג'.

תחביבים: נעלי ריקוד. הרג חיות מחמד. רציחת אנשים העומדים בדרכה.

יצירת המופת של מרווין לירוי היא הפרסומות הטובה ביותר שניתן להעלות על הדעת לאמצעי מניעה. מאחורי החזות של הילדה הבלונדינית החמודה, מסתתרת רוצחת סוציופתית קרת דם שמצליחה בווירטואוזיות לתפעל את כל הסובבים אותה ולשקר להם. מעשיה הנוראיים כוללים הטבעה למוות של חברה לכיתה שזכה בפרס בו חשקה, רציחת שכנה חטטנית, הריגתו של כלב המשפחה ולסיום גם שריפה של אב הבית בעודו בחיים.

17. אוטיס דריפטווד, "The Devil's Rejects", "House Of 10,000 Corpses", ארה"ב (2003, 2005). במאי: רוב זומבי

מין: ז.

מקצוע: אין.

תחביבים: לא להתקלח. רובים. סכינים. כת השטן.

דמותו של אוטיס הופיעה לראשונה אצל רוב זומבי ב-"House Of 10,000 Corpses" הבינוני. בהמשכון, כבר הבשילה הדמות לאחת מהדוחות והמזוויעות שניתן לדמיין. אוטיס משפיל ואונס כמעט כל בחורה הנקרית בדרכם שלו ושל משפחתו המחליאה, ונהנה במיוחד להאזין לקורבנותיו מתחננים על חייהם לפני שהוא רוצח אותם ומבתר את גופותיהם.

16. הרוזן זארוף, "The Most Dangerous Game", ארה"ב (1932). במאים: אירווינג פיצ'ל וארנסט שודסק

מין: ז.

מקצוע: בן אצולה רוסי.

תחביבים: אירוח. נגינה בפסנתר. סיגרים. ציד בני אדם כספורט.

השחקן הבריטי לסלי בנקס נכנס לנעליו של הרוזן האכזר בהופעת הבכורה הקולנועית שלו (בגיל 42) ומספק הופעה תיאטרלית ומהפנטת. זארוף מתגורר בטירה עצומה באי מבודד, ולאחר שהשתעמם מלצוד את כל החיות על פני כדור הארץ, עובר לחיה המסוכנת מכולן – בני האדם. לשם כך, אוסף בן האצולה קבוצה של ניצולים שנשטפו לחופי האי האקזוטי, ומתחיל לצוד אותם במעבי הג'ונגל.

15. פיטר ופול, "משחקי שעשוע", אוסטריה/ארה"ב (1997, 2007). במאי: מיכאל האנקה

מין: ז.

מקצוע: רוצחים סדרתיים.

תחביבים: לשנורר ביצים. גולף. משחקים סדיסטים. רצח.

לא משנה אם אתם צופים בגרסה האוסטרית או האמריקאית, שני הנערים הלבושים לבן הם ככל הנראה הצמד הסדיסטי מכולם. פול ופיטר פולשים לבית קיץ של משפחה, הכוללת אבא, אמא ובן, ומתעמרים בהם בסדרה של השפלות ומשחקים נלוזים עד שאיש לא נותר בחיים. בנוסף לכל הם גם ניחנים ביכולת המועילה לעצור את הסרט בו הם משתתפים ולהריץ אותו אחורה במידה ומשהו בתוכניתם משתבש.

14. ג'וזפל זאנאטאס, טרילוגיית "Coffin Joe", ברזיל (1964-2008). במאי: חוזה מוחיקה מארינס

מין: ז.

מקצוע: קברן.

תחביבים: שנאת נשים. תיעוב דת. אונס. רצח.

הטרילוגיה הברזילאית המשובחת כוללת שניים משמות הסרטים הטובים בהיסטוריה: "בחצות אקח את נשמתך" ו"הלילה אאחוז בגופך". הנבל המטורלל העומד במרכזה, שמגולם על ידי הבמאי עצמו, מתגלה כפסיכופט בעל מוטיבציה מיוחדת – למצוא אשה שתישא בבטנה את ילדו העתידי. הדרך לשם עוברת ברצח של אינספור גברים ונשים תוך הוקעת שם האלוהים במונולוגים צרחניים ובלתי נשכחים. יותר מכל, שואב המטורף הנאה מעינוי בחורות צעירות עם עכבישים, ומעקירת עיניים באצבעותיו בלבד.

13. לת'רפייס, "המנסרים מטקסס", ארה"ב (2013-1974). במאים שונים

מין: ז.

מקצוע: שוחט בבית מטבחיים.

תחביבים: מסורים חשמליים. תפירה. מילוי פקודות.

אף שעבר תחת ידיהם של במאים רבים, לת'רפייס תמיד ייחשב פרי יצירתו של מאסטר האימה טובי הופר, שביים את שני הסרטים הראשונים בסדרה הוותיקה. זו אולי לא דמות מורכבת מבחינה פסיכולוגית, אך היא מכפרת על כך בפחד הטוטלי שנוכחותה משרישה בפני כל מי שעומד מולה. לא רוע טהור מביא אותה לרצוח, כי אם פחד. הגיבור האומלל מרגיש מאוים מכל אדם זר, אך בעיקר מעוניין לרצות את משפחתו הקניבליסטית השולטת בו. עקב ביישנות כרונית ממנה הוא סובל, לת'רפייס נאלץ לפשוט את עור פניהם של קורבנותיו ולעצב מהם מסכות שונות, וכל אחת מייצגת תחושות ורגשות שונים שאינו מסוגל להביע.

12. מייק לוגאן, "Cannibal Ferox", איטליה (1981). במאי: אומברטו לנצי

מין: ז.

מקצוע: בלדר סמים.

תחביבים: דילול אוכלוסיות ילידים. שדידת אוצרות. קוקאין.

גלוריה, דוקטורנטית צעירה, יוצאת ליערות הגשם להוכיח את צדקת התזה שלה שקניבליזם שבטי הוא המצאה של האדם הלבן. בלב הג'ונגל הפראי של האמזונס, היא פוגשת את מייק לוגאן – חלאת אדם אגוצנטרית שתחת השפעת הקוקאין, אותו הוא כה אוהב, שוחט כמה ילדים ושודד מהשבט אבנים יקרות ערך. אכזריותו הופכת שבט שלו ורגוע לחבורת קניבלים צמאי דם. חוץ מלהוכיח את צדקת טענת המחקר שלה, לוגאן גם מסכל באכזריות את ניסיון ההימלטות של האקדמאית, ונתפס בעצמו. עונשו מתברר כאחד הקשים בתולדות הקולנוע. תחילה, איבר מינו נכרת ונאכל על ידי קניבל, ולבסוף חציו העליון של ראשו נכרת, וזקן השבט מתחיל לנשנש את מוחו בעודו בחיים.

11. האשה, "Inside", צרפת (2007). במאים: אלכסנדר בוסטילו וז'וליאן מאורי

מין: נ.

מקצוע: לא ברור.

תחביבים: מעקב. התחזות. רצח. ניתוח קיסרי ביתי.

למרות תחרות לא קלה, נותר "Inside" סרט האימה האפקטיבי ביותר שהוליד הגל הצרפתי החדש והמדמם של שנות האלפיים. לא מעט, בזכות הופעתה המוטרפת והאינטנסיבית של ביאטריס דאהל. השחקנית הוותיקה מגלמת כאן אשה מסתורית, הפולשת לביתה של צעירה בחודש התשיעי להריונה, ובלבה רצון אחד בלבד – לשלוף את העובר מבטנה של האם. לצורך, כך היא מגייסת את מינימום האמצעים הנדרשים, ובמילים אחרות – זוג מספריים. מעולם לא נדחסה כל כך הרבה ברוטליות במסגרת של שמונים דקות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully