וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון יידישפיל הודיע על השבתת מגן נגד שחקני התיאטרון

30.10.2016 / 11:50

הנהלת התיאטרון הודיעה במכתב לעובדים כי תפסיק את החזרות להצגות החל מהראשון בנובמבר, וכי לא תשלם משכורות לעובדים שיחליטו לשבות

קלאץ מעשיות. ז'ראר אלון,
מתוך ההצגה "קלאץ מעשיות" בתיאטרון יידישפיל/ז'ראר אלון

הועד המנהל של תיאטרון יידישפיל הודיע בסוף השבוע האחרון על כוונתו לפתוח בשביתת מגן נגד שביתת שחקני התיאטרון. ההחלטה נפלה בעקבות הצהרות מצד שחקני התיאטרון וארגון השחקנים שח"ם, על כוונתם להפוך את השביתה החלקית בה נקטו עד כה לשביתה מלאה.

משמעותה של השבתת מגן היא השהיית חוזי העבודה של השובתים ומטרתה היא להתגונן מפני נזקי השביתה. במכתב שנשלח אל נציג השחקנים, ישראל טרייסטמן, נכתב כי התיאטרון אינו כופר בזכות השחקנים לשבות אך מודיע כי החל מה-1 בנובמבר לא יתקיימו חזרות ולא ישולמו משכורות לעובדים שיחליטו לשבות.

תיאטרון יידישפיל נוסד ב-1987 מתוך רצון להחזיר לחיים את התרבות היידית. במהלך שנות פעילותו עלו בתיאטרון יותר מ-100 הפקות ייחודיות שהוצגו בכל רחבי הארץ ובפסטיבלים בינלאומיים ברחבי העולם.

מנכ"ל שח"ם (ארגון השחקנים), אורי רשטיק, מסר לוואלה! תרבות בתגובה: "לפני מספר שבועות החליטו שחקני היידישפיל על השבתה מדורגת של פעילות התיאטרון עד להשבתה כללית, בתגובה לכך שהתיאטרון רוצה לפגוע בתנאי העבודה שלהם וחוסר ההיענות של התיאטרון לחתימה על הסכם קיבוצי עם השחקנים. ההשבתה הכללית היתה אמורה להתחיל בעוד חודש, אבל התיאטרון החליט, וזאת זכותו, לצאת לשביתת מגן ולהודיע לשחקנים שהוא מפסיק את הפעילות החל ממחר למעשה, מה-31/10. אנחנו מכבדים את החלטת התיאטרון, זאת היא זכותו, אמנם ההחלטה של השחקנים נשארת בעינה, ולכן, נכון לרגע זה התיאטרון יפסיק את פעילותו החל ממחר, אבל אנחנו מאוד מקווים שביום-יומיים הקרובים אנחנו נצליח להגיע להסכמות עם הנהלת היידישפיל ולמנוע פגיעה הן בשחקנים והן בתיאטרון".

  • עוד באותו נושא:
  • יידישפיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully