וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים מן הבמאים המדוברים בעולם סרטי האיכות יגיעו לפסטיבל הקולנוע בערבה

31.10.2016 / 15:00

לוהט במדבר: המהדורה החמישית של פסטיבל הסרטים בערבה תציג שלל סרטים מדוברים ותארח את הקולנוענים החמים כריסטיאן מונג'יו וקלבר מנדונסה פיליו

מי שמעודדים את הקולנוע הישראלי להתרחב ככל האפשר לפריפריה, יכולים להיות מרוצים: פסטיבל הסרטים בערבה חשף היום את התפריט של מהדורתו החמישית, שתתקיים בשלהי נובמבר, והיא מרשימה. בין השאר, אמורים להתארח בה שניים מן הקולנוענים המעניינים והמוערכים שפועלים כיום בעולם סרטי האיכות: כריסטיאן מונג'יו הרומני וקלבר מנדונסה פיליו הברזילאי.

את הפסטיבל תפתח הקרנת הבכורה המקומית של "אני לא מאדאם בובארי", סרט סיני דווקא למרות המשתמע משמו. לאחר מכן יוצגו, על מסך ענק ותחת כיפת השמיים, כמה סרטים שכבר הוקרנו בפסטיבלים של חיפה ושל ירושלים. למשל, "סיירנבדה" הרומני חביב הביקורות; להיט האנימציה "חיי כקישוא", השווה הרבה יותר מכפי שמעיד שמו המוזר; "העתיד לבוא", עוד טור-דה-פורס של איזבל הופר; "דרורים", נציג בולט של הגל החדש האיסלנדי ועוד. כמו כן, יוצגו "בגרות" של מונג'יו ו"אקווריוס" של מנונסה פיליו – שניים מהסרטים הבולטים של פסטיבל קאן האחרון.

בצד זאת, תהיה הזדמנות ראשונה לראות בארץ כמה סרטים בינלאומיים מדוברים אחרים, למשל "טאנה", הנציג האוסטרלי לאוסקר, וכן שלושה סרטים קצרים תוצרת ישראל שהופקו במסגרת פרויקט "קצר במדבר", ורק יאה לראותם בזירת התרחשותם. בהם, בולט "חמורים" של דוד וולך, מי שפרץ בזמנו עם "חופשת קיץ"

הפסטיבל, בהפקתו ובניהולו של אייל שיראי ובניהולם האמנותי של עדנה ודן פיינרו, יתקיים בין ה-24.11 ל-3.11. לעוד פרטים והזמנת כרטיסים אפשר לעיין באתר הרשמי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully