וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר עמוס עוז ישתתף בערב הענקת פרס ל"שוברים שתיקה" באונ' בן גוריון

1.11.2016 / 10:35

בערב שאורגן על ידי כמה ממרצי האוניברסיטה יינתן פרס אלטרנטיבי לארגון "שוברים שתיקה", לאחר שבחודש יוני ביטלה נשיאת האוניברסיטה את ההחלטה להעניק לו את פרס "ברלסון" השנתי. האוניברסיטה בתגובה: "מדובר ביוזמה פרטית של מרצים באוניברסיטה"

מהדורה- אייטם ראשון. מערכת וואלה!
ישתתף באירוע. עוז/מערכת וואלה!

הסופר עמוס עוז ישתתף בערב מחווה לארגון "שוברים שתיקה" שיתקיים באוניברסיטת בן גוריון בשבוע הבא, בו יוענק פרס לארגון במעמד המנכ"לית, יולי נובק, ובהשתתפות מרצים מן האוניברסיטה. מדובר בהתארגנות של כמה מאנשי האוניברסיטה על מנת להעניק פרס אלטרנטיבי לארגון, במחאה על ביטולה של הנהלת האוניברסיטה את הענקת פרס "ברלסון" לארגון בחודש יוני. עוז, שאישר את השתתפותו באירוע בשיחה עם וואלה! תרבות, ישא דברים בערב בנושא "על בגידה ונאמנות".

בחודש יוני החליטה המחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטה להעניק את "פרס ברלסון" המוענק מדי שנה לקידום ההבנה בין יהודים לערבים ע"ש יצחק רבין ז"ל, לארגון "שוברים שתיקה". אלא שנשיאת האוניברסיטה, פרופסור רבקה כרמי, הפכה את ההחלטה והחליטה לבטל את הענקת הפרס שגובהו 20 אלף שקלים, בטענה שהארגון "אינו בקונצנזוס הלאומי". במחאה על החלטת הנשיאה החליטו כמה מחברי הסגל בפקולטה למדעי הרוח והחברה להקים קמפיין הדסטארט עבור פרס אלטרנטיבי לארגון שיוענק במסגרת האירוע המדובר, המתקיים תחת הכותרת "ערב מחוץ לקונצנזוס".

אחד ממארגני הערב ומי שינחה אותו, פרופסור עמית שכטר, ראש המחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון, סיפר לוואלה! תרבות על ארגון האירוע: "היתה איזו התכתבות פנימית בין כמה חברים פה, ספונטנית מאוד אגב". הוא התייחס לדברים שעומדים במוקד המחאה. "אותי הטרידו שני דברים: אחד, ההליך, כלומר במשך 20 שנה המחלקה ללימודי המזרח התיכון קיבלה אוטנומיה להחליט מי מקבל את הפרס הזה. אחרי ההחלטה היא (נשיאת האוניברסיטה - א"ח) לקחה לעצמה איזשהי זכות ערעור שלא היתה קיימת אף פעם. אז קודם כל ההליך לא נראה לי", הסביר שכטר.

"הדבר השני, היתה ההנמקה שזה בעצם עיקר העניין. ההנמקה היתה שהגוף שקיבל את הפרס הוא גוף שאיננו נמצא בקונצנזוס. באוניברסיטה קונצנזוס איננו קריטריון. אם הקונצנזוס היה קריטריון באוניברסיטה, אז הידע האנושי היה נשאר קפוא עד עצם היום הזה מאז ימי גלילאו גלילאי. אנחנו לא מאמינים בקונצנזוס, הקונצנזוס עומד בניגוד לרוח האוניברסיטה".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "מדובר ביוזמה פרטית של מרצים באוניברסיטה המבקשים לקיים פעילות בתחומי הקמפוס ולהעניק פרס אלטרנטיבי לפרס ברלסון אותו העניקה האוניברסיטה לא מכבר. נכון לעתה, לא הוגשה בקשה לקיום האירוע כנדרש מהתקנות לקיום פעילות ציבורית ופוליטית בתחומי הקמפוס ולכן ממילא טרם אושרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כנס שוברים שתיקה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, מאי 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
כנס "שוברים שתיקה לדורותיהם" באוניברסיטת בן גוריון/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

בתגובה לדברים שפורסמו הוסיפו מאוניברסיטת בן גוריון: "לכל מהותה של האוניברסיטה כמוסד אקדמי – במחקר ובהוראה – אין כל קשר ל'קונצנזוס'. להיפך, מהותו של מוסד מחקר בכך שהוא מערער בכל רגע על תפיסות קיימות ומטיל ספק במובן מאליו, בוחן בעין ביקורתית וחוקרת כל תפיסה מדעית או חברתית ושואף כל העת להרחיב את גבולות הידע והדעת. כך נהגה האוניברסיטה מיום היווסדה וכך תנהג תמיד, זו מהות קיומה. בתוך כך, מקדשת האוניברסיטה באדיקות, יום יום שעה שעה, שיח פתוח, חופשי וביקורתי במגוון נושאים, גם המורכבים ביותר והשנויים ביותר במחלוקת".

"דוגמה אחת מיני רבות לכך הוא הכנס 'שוברים שתיקה לדורותיהם' - אשר התקיים באוניברסיטה לפני מספר חודשים. כנס זה דן בתופעת 'שבירת השתיקה' לאורך ההיסטוריה ותפקידה מימי סוקרטס, גלילאו ועד ימינו. בכנס הופיעו נציגי ארגון 'שוברים שתיקה', וזאת על אף מחאה עיקשת ולחצים מתלהמים שהופעלו כנגד האוניברסיטה וכנגד נשיאת האוניברסיטה באופן אישי. כולם זכו למענה ברוח המסבירה את תפקידה של האקדמיה, והמבחינה הבחנה ברורה בין תפקיד האקדמיה בפתיחת זירות שיח בכל נושא, מורכב ושנוי במחלוקת ככל שיהיה, לבין נקיטת עמדה פוליטית כזו או אחרת", נכתב עוד.

עוד נמסר מהאוניברסיטה: "יצויין כי קרן ברלסון הוענקה לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ולא למחלקה ספציפית, ומטרתה המקורית הייתה להעניק פרס לסטודנטים או לחוקרים המקדמים את נושא השלום ויחסי ערבים-יהודים. לאחר רצח רבין נקרא הפרס על שמו. הענקת פרס מטעם האוניברסיטה מהווה מחווה של הכרה והוקרה שיש בה נקיטת עמדה ותמיכה מוצהרת במקבלו. הצהרת תמיכה שכזו בארגון 'שוברים שתיקה' איננה נמצאת במנדט האוניברסיטה, המורכבת מפרטים בעלי דעות שונות".

(עדכון אחרון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully