וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחול וסופת חול: "מיסטר גאגא" ו"סופת חול" מועמדים לאוסקר האירופאי

5.11.2016 / 15:21

הלהיט הדוקומנטרי על אוהד נהרין מועמד בקטגוריית הסרט התיעודי של האקדמיה האירופאית לקולנוע. כמו כן, כפי שהוכרז קודם לכן, סופת חול מועמד בקטגוריית סרט הביכורים

עריכה: ניר חן

האקדמיה האירופאית לקולנוע הכריזה היום על המועמדים לפרסיה, ויש בהם גם נציגות לישראל: "מיסטר גאגא", הדוקו של תומר הימן על הכוראגורף אוהד נהרין, מועמד בקטגוריית הסרט התיעודי. עם זאת, נראה כי אין לו סיכוי לנצח, שכן הפייבוריט המוביל בקטגוריה הזו הוא "אש על הים" האיטלקי, על הפליטים שמגיעים מאפריקה לאי למפדוזה, שכבר זכה בפסטיבל ברלין ונחשב אחת היצירות הקולנועיות המדוברות של השנה.

כמו כן, כפי שהוכרז כבר לפני חודשיים, "סופת חול" העלילתי של עילית זקצר מועמד בקטגוריית סרטי הביכורים.

לעומת זאת, אין לישראל נציגות בקטגוריות המרכזיות של הגזרה העלילתית. על פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר מתמודדים "אני דניאל בלייק" של קן לואץ' הבריטי, זוכה דקל הזהב בקאן; "חדר" של לני אברהמסון האירי, שכבר זיכה את ברי לרסון באוסקר; "היא" דובר הצרפתית של פול ורהובן ההולנדי עם איזבל הופר; "חולייטה" של פדרו אלמודובר; ו"טוני ארדמן" הגרמני חביב המבקרים, של מארן אדה. לואץ', ורהובן, אלמודובר ואדה מועמדים גם בקטגוריית הבימוי, יחד עם כריסטיאן מונג'יו הרומני, במאי "בגרות". מי מהם יזכה? התשובה תתגלה בטקס שיתקיים בעשרה בדצמבר בפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully