וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומיקס על מתנחלים וחמאסניקים

29.10.2002 / 12:53

אורי פינק, איש "זבנג", משיק קומיקס חתרני באנגלית על הסכסוך הישראלי-פלסטיני

איש "זבנג", אורי פינק, מפרסם קומיקס מפתיע באנגלית תחת השם “Fink! – Tales from the ragin’ region” מביאה החוברת סיפורים מצוירים מהוויי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, או כפי שניסח המחבר בדף היחצנות, קומיקס שמנסה להסביר לעולם "מה דה פאק קורה כאן?!!".

כוכבי החוברת הם "הפונדמנטליסטים" – שלישיה אנרגטית הכוללת יהודי, מוסלמי ונוצרי, מעין פרפראזה פוליטית על בנות הפאוור-פאף, שניחנו בכוחות-על המאפשרים להם להושיע את העולם. לצידם מביאה החוברת גם את עלילותיהן של המתנחלות בתיה ושרוניקה בקסבה של חברון, כולל חגיגת יומולדת על קבר ברוך גולדשטיין; את מלחמתו הרצחנית של Rabbi ben Death באנשי החמאס; את סיפורו של אחמי, המתאבד הצעיר שרוצה להשיג זיון בעולם הבא ומקבל חבורה של רווקות זקנות; את מסעה של ספינת החלל הציונית “Yenterprise”; וגולת הכותרת – סיפור השואה “Humaus”, טייק-אוף על “Maus” הקלאסי של ארט ספיגלמן, כשאת הנאצים מחליפים בגירסת פינק החיילים הישראלים.

מפתיע מעט לגלות כי על המוצר החתרני הזה חתום דווקא האיש שהביא לנו את "זבנג", הקומיקס הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים. לפני 25 שנה, כשהיה בן 14 בערך, פרסם פינק את “Sabraman”, הקומיקס הראשון שלו בשפה האנגלית. גם החוברת החדשה של פינק היא יוזמה של דן פוגל, חבר של פינק שחי בארה"ב ומפרסם שם קומיקס אלטרנטיבי, והיא הושקה בארה"ב באוגוסט החולף, בפסטיבל הקומיקס של סן-דייגו. "זה פונה בעיקר לציבור של יהודים שהם על הגבול – עם רגל אחת כבר מחוץ ליהדות, אבל מעניין אותם מה קורה בישראל", מבאר האמן.

שלא כמו עם "זבנג" הפופולרי, מלאכת ההפצה והייחצון של החוברת החדשה מוטלת על פינק עצמו. במסגרת מאמציו פנה פינק לסוכנות היהודית, כדי שיעזרו לו לשלוח את הקומיקס לכל העיתונים היהודים בעולם: "האיש בסוכנות היה מאוד נחמד וביקש שאני אעביר לו חוברת לדוגמה, ואז אחרי כמה דקות חזר אליי ואמר: 'תצטרך להסתדר עם זה לבד. אנחנו לא יכולים לעזור לך".

בימים הקרובים ניתן יהיה להשיג את החוברות ברשת חנויות סטימצקי ומודן. בינתיים אפשר להעיף מבט גם בכתובת האינטרנט המופיעה למטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully