וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנראה שבדרך לאוסקר תפגשו את "המפגש"

6.11.2016 / 15:46

עבודת הבימוי המהפנטת של דני ווילנב הופכת אותו למועמד חזק במיוחד, אך לא רק. לסרט נקודת זינוק מצוינת אל עונת הפרסים הנוכחית

פוסטר הסרט המפגש.
נקודת זינוק מצוינת אל עונת הפרסים הנוכחית. כרזת הסרט

היום בו שוחרר הטריילר לסרט "המפגש" היה גם היום בו החלו לראות בו כמתמודד מוביל במירוץ לאוסקרים. לא הרבה היה ידוע עד אז על הסרט, אך הבמאי המסקרן שעומד מאחוריו והשחקנית המוערכת שמובילה אותו, הספיקו על מנת לעורר עניין כה רב ולמקום אותו גבוה ברשימת הסרטים המצופים ביותר של השנה.

כשהגיע הטריילר כבר היה ברור לכולם: הוא נראה מדהים. אחריו החלו להגיע ההקרנות בפסטיבלי קולנוע מובילים, ואיתן הביקורות הראשונות והאוהדות, שהפכו עד מהרה לשטף נלהב של הערכה וקונצנזוס ביקורתי יוצא דופן.

רגע לפני שהוא עולה על המסכים וכובש גם את הצופים, יצאנו לבדוק אם "המפגש" הולך להשתלט גם על טקס פרסי האוסקר הקרוב.

"המפגש" נפתח עם הגעתם של 12 כלי טיס בלתי מזוהים אל נקודות שונות על פני כדור הארץ. בעוד מנהיגי העולם מנסים לתקשר עם האורחים הלא-צפויים, מגייס הממשל האמריקני לשורותיו את דר' לואיז בנקס (איימי אדמס), פרופסורית לבלשנות ומומחית לשפות, על מנת למצוא עמם שפה משותפת.

לסרט נקודת זינוק מצוינת אל עונת הפרסים הנוכחית: לצד אדמס, החביבה מאוד על הקהל, על המבקרים, ועל האקדמיה לקולנוע (באמתחתה חמש מועמדויות לאוסקר בתוך עשר שנים), מככבים גם ג'רמי רנר, מהשחקנים הבולטים של העשור הנוכחי ("מטען הכאב", "גנב עירוני"), ופורסט וויטאקר ("המלך האחרון של סקוטלנד) הוותיק והמוערך.

צפו בטריילר של הסרט "המפגש"

מאחוריו עומד הבמאי דני ווילנב, ש"המפגש" מגיע עבורו אחרי רצף של סרטים נהדרים שהיו להצלחות, ביניהם המותחן הפסיכולוגי "אסירים" מ- 2013, ו"סיקאריו" מהשנה שעברה, שהיה להיט קופתי וביקורתי והצליח להתברג לאוסקר עם שלוש מועמדויות.

לווילנב, אם כן, מגע זהב ביצירת סרטים חכמים, מתוחכמים, מעוררי מחשבה ומרהיבים ויזואלית, ובו זמנית כיפיים ומעניינים. ב"המפגש" הוא משכלל את היכולת הנדירה הזו לכדי חוויית צפייה יוצאת דופן. גם מצביעי האקדמיה מתחילים להפתח לז'אנר הזה של סרטים, כפי שראינו עם "כוח משיכה", למשל. שובר קופות איכותי שהצליח לגרוף שבעה פרסים מתוך עשר מועמדויות לאוסקר, כולל פרס הבימוי הטוב ביותר.

עבודת הבימוי המהפנטת של ווילנב הופכת אותו למועמד חזק במיוחד, והיותו של "המפגש" סרט אינטליגנטי עם מרכז רגשי עמוק בוודאי תועיל לו בקטיפת מועמדות בקטגוריית הסרט.

הופעתה של איימי אדמס ב"המפגש" מהווה, ללא שום ספק, את אחד משיאי הקריירה שלה. היא מגלמת דמות של אשה מבריקה וחדורת מטרה, ועושה זאת באופן מינימליסטי ומדויק, מבלי להסחף למחוות גדולות או ליפול במלכודות של פאתוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המפגש. יוטיוב, צילום מסך
מסוגל למצוא את עצמו מועמד גם בקטגוריות רבות נוספות. "המפגש"/צילום מסך, יוטיוב

אדמס לא רק מגלמת את דר' לואיז בנקס, היא הופכת לדר' לואיז בנקס, והיא עושה זאת ברגישות עדינה אך מחוספסת, מצליחה לתפוס את דמותה בכל אחת מהתהפוכות אותן היא עוברת בסרט. שמה של אדמס נכלל כמועמדת בטוחה בכל אחת מהתחזיות לטקס האוסקר הקרוב, ו"המפגש" בהחלט עשוי להיות הסרט שבזכותו היא גם תיקח את הפסלון הביתה.

"המפגש" מסוגל למצוא את עצמו מועמד גם בקטגוריות רבות נוספות, כמו למשל עבור עבודת הצילום המופלאה של הצלם ברדפורד יאנג, או על פס הקול המסתורי וטורד המנוחה של המוזיקאי האיסלנדי יוהן יוהנסון (שהיה מועמד עבור "סיקאריו"). גם האפקטים הוויזואלים והעיצוב האמנותי, שנותנים לסרט את הלוק הייחודי והמיוחד שלו, ראויים גם הם בין המובילים בקטגוריות שלהם.

תצוגות משחק חזקות, ויזואליה בלתי נשכחת, פסקול מצמרר ובימוי ביד מקצועית ובטוחה, שנאספים כולם על מנת להפוך סיפור סוחף ומרתק לכדי סרט נפלא. ל"המפגש" יש את כל מה שצריך על מנת להפוך לסרט הגדול של השנה למתמודד בולט על האוסקרים.

וואלה! NEWS בשיתוף קולנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully