וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן רוברט ווהן ("הנוכלים", "האיש מא.נ.ק.ל") הלך לעולמו

11.11.2016 / 23:08

השחקן האמריקאי, שב-1978 זכה באמי על תפקידו במיני-סדרה "וושינגטון: מאחורי דלתיים סגורות" והיה מועמד לאוסקר ב-1959 על הסרט "צעירי פילדלפיה", מת בגיל 83

השחקן רוברט ווהן. AP
שרמנטי ואלגנטי. רוברט ווהן המנוח/AP

השחקן הוותיק רוברט ווהן הלך היום (שישי) לעולמו אחרי מאבק בסרטן דם מסוג לוקמיה, 11 ימים לפני שהיה צפוי לציין את יום הולדתו ה-84.

ווהן, שנודע בזכות קסמו האישי והאלגנטיות שלו, כיכב בטלוויזיה, בקולנוע ועל במות התיאטרון לאורך עשורים. בקולנוע שיחק בסרטים כמו "סופרמן 3, "שבעת המופלאים", "בוליט", "המגדל הלוהט", "מחץ הדלתא" בבימויו של מנחם גולן, וכן ב"צעירי פילדלפיה", שעליו היה מועמד לאוסקר ב-1959 וזכה בגלובוס הזהב בקטגוריית שחקן המשנה.

הפופולאריות של ווהן נסקה בשנות השישים בעקבות תפקידו כסוכן נפוליאון סולו קר הרוח בסדרה "האיש מא.נ.ק.ל" (שזכתה בשנים האחרונות לעיבוד הקולנועי "שם קוד מ.ל.א.ך"). תפקידו במיני-הסדרה הפוליטית "Washington: Behind Closed Doors" מ-1977 זיכה אותו בפרס האמי לשחקן המשנה. בנוסף שיחק בשנות השבעים בסדרת הדרמה "המגנים" בתפקיד הבלש הארי רול, גילם את הגנרל האנט סטוקוול בעונה האחרונה של "צוות לעניין" ב-1987, ועשור אחרי כן התארח בסדרות כמו "חוק וסדר", "ווקר" ו"נני". בין 2004 ל-2012 שיחק בדרמה הקומית הבריטית "הנוכלים", שבה גילם את הנוכל הוותיק אלברט סטרולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully