וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם חופש היצירה והביטוי הוא מאבק חשוב": פסטיבל חיפה מגיב למחאה נגד איבגי

14.11.2016 / 12:57

בתגובה למחאת היוצרים והיוצרות נגד הענקת הפרס למשה איבגי, מנהלת פסטיבל חיפה פנינה בלייר מגיבה ומבהירה כי אין כוונה לשקול אותו מחדש. "אני מחויבת לקבל את ההחלטה האמנותית של צוות השופטים"

יממה לאחר מכתב המחאה של 154 יוצרות ויוצרים נגד פסטיבל חיפה בשל הפרס שהוענק בו למשה איבגי, מגיעה תשובת המנהלת שלו, פנינה בלייר. השורה התחתונה שלה: חד-משמעית, למרות הקריאות של אושיות פוליטיות וקולנועיות רבות, אין שום כוונה לשלול ממנו את הפסלון ובטח שלא להתנצל על הענקתו, כפי שנאמר באותה עצומה.

תחת זאת, כתבה בלייר כי היא וצוות השופטים מזדהה עם כל אשה שאי פעם "חוותה כל סוג של הטרדה על רקע מיני". אך עם זאת, קיימים לדבריה מאבקים חשובים נוספים, למשל על חופש היצירה, האמנות והביטוי.

צוות השופטים התבקש לבדוק את המועמדים לפרסים ולציין את מי מביניהם שהצטיין באופן אמנותי ומקצועי וכך עשה", המשיכה בלייר. "מערכת השיקולים בוועדות שיפוט שכאלה אינה דומה כלל למערכת שיקולים במתן פרס על מפעל חיים או פרסים דומים בעלי משמעות רחבה וציבורית"

"כמי שמייצגת גוף ציבורי שומר חוק, אני מרגישה מחויבות עמוקה, לתת חופש פעולה, חופש בחירה, גיבוי והגנה לצוות השופטים שנבחר על ידינו, וקיבל החלטה אמנותית ומקצועית שאותה אני רוצה ומחויבת לכבד ולקבל".

בסיכום דבריה ציינה בלייר כי היא וצוות השופטים "שבים ומחזקים את ידיהן וידיהם של החתומות והחתומים על העצומה. אין לי ספק שהדיון הציבורי והאמנותי בנושא זה יותיר את תהודתו". אך בכל הקשור לדיון מחודש בפרס, היא לא השאירה שום פתח לדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully