וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא נתפס שאני, משותק מהכתפיים ומטה, שר. זאת המתנה שנשארה לי"

20.11.2016 / 10:52

"אתה שומע על חייל שנפצע אנוש בתקרית ירי, הלב שלך נצבט, אבל אחרי שעה אתה שוכח. צריך להזכיר את האנשים שמאחורי הסיפורים האלה", אומר רמי עמר, אחד משני נכי צה"ל שהקליטו עם עמיר בניון שיר חדש לרגל יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. בכורה ושיחה

יח"צ - חד פעמי

"אני משותק מהכתפיים ומטה. בנאדם כמוני שמוציא קול מהפה בצורת שירה, זה לא כל כך נתפס", אומר רמי עמר (41), זמר חובב ונכה צה"ל. עמר שירת בחטיבת 500 של השריון, ונפצע באורח קשה בדצמבר 1995 כאשר מחבלים פתחו באש מנשק אוטומטי לעבר אמבולנס צבאי בו נהג באזור שכם. אחד הקליעים פגע בעמוד של עמר וגרם כאמור לשיתוקו מהכתפיים ומטה. "המזל שלי הוא שלא נפגעו לי מיתרי הקול. בנאדם ששר משתמש גם בשרירים של הבטן. לי אין את הסרעפת, את שרירי הבטן וכל הדברים האלה, ועדיין אני מצליח לשיר. וזאת המתנה שעוד שנשארה".

שירתו של עמר היא בהחלט מתנה. כך סבור גם עמיר בניון, שהתפעל מקולו. בניון השתתף ביצירה ובביצוע של שיר חדש ומרגש, "אתכם, בזכותכם!", לצד עמר וגדי אפראימוב (23), לוחם הנדסה קרבית שנפצע במבצע צוק איתן בקיץ 2014. השיר, שכתב חן גוסלר והלחין ביחד עם בניון, הוקלט לרגל יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה 2016, שיתקיים ב-15 בדצמבר 2016. ארגון נכי צה"ל יזם פרויקט ראשון מסוגו, במסגרתו נערכו מספר מפגשים בין אישים בולטים בחברה הישראלית לבין פצועי צה"ל. המפגשים תועדו לסרטונים ויהיו זמינים לצפייה בעמודי הפייסבוק של ארגון נכי צה"ל ויום ההוקרה בימים הקרובים. השיר "אתכם, בזכותכם!" ילווה את כל המפגשים.

"ב-5 בדצמבר 1995 נפצעתי במארב של מחבלים", אומר לנו עמר. "חטפתי כדור בעמוד השדרה מתוך צרור שירו לתוך הרכב. אם היית רואה את הרכב עם כל הקליעים, לא היית מאמין שבכלל יצאו ממנו אנשים חיים. מהרגע שנפצעתי לא איבדתי הכרה. חטפתי כדור בעמוד השדרה וכדור גם ביד. באותו רגע שפגע בי הכדור בעמוד השדרה ידעתי שזה לא בר תיקון בבית חולים. הגוף שלך משתתק, אתה לא מרגיש שום דבר, והרגשתי מיד שזה לא בר תיקון. פינו אותי במסוק. הגעתי לתל השומר. הייתי 7 חודשים בשיקום בבית חולים לפני שהשתחררתי הביתה".

עמיר בניון בעת הקלטת השיר "אתכם, בזכותכם!" לרגל יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. צילום: איתמר מורז,
עמיר בניון בעת הקלטת השיר "אתכם, בזכותכם!" לרגל יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה/צילום: איתמר מורז

ההשתתפות בביצוע ובהלחנת השיר, כמו גם עיבודו והפקתו, נעשו בהתנדבות מלאה על ידי בניון. "זה שפנו אליי, בשבילי זאת השמחה. זה משהו שגורם הכי טוב בעולם", אומר בניון לוואלה! תרבות, שמכיר ומחובר באופן אישי לנושא. "אחד מהחברים הכי הכי טובים בחיי הוא נכה צה"ל. הוא איבד את רגליו במחסום קלנדיה. הוא איש יקר. בוא נאמר שהמודעות שלי לנושא הזה היא קצת יותר מאזרח נורמלי בגלל שיש לי חבר כזה. זה נושא שאני מתעניין בו. אני נמשך לגיבורים. במפגש עם רמי וגדי דיברנו על הכל. גם התברר שרמי מכיר את החבר שלי. הם שרו מאוד יפה, שניהם. הם פשוט זמרים. זאת התרגשות כזאת שאי אפשר להסביר. נקווה שבעזרת השם רמת המודעות לנושא תעלה, שבאמת יבינו מה עוברים האנשים האלה רגע רגע, זה לא פשוט".

- אחת השורות שאתה מבצע בשיר היא: "לא נשאיר אתכם לבד במלחמה".

"כשמישהו נפצע במלחמה זאת תחילת המלחמה שלו על החיים. יש אנשים שנלחמים קשה יום יום. עדיין כואבות הרגליים, עדיין צריך להחליף את הפרוטזה, עדיין הגוף מלא רסיסים, ועדיין צריך להתגבר כדי לחיות חיים נורמליים. אני רואה את זה על אנשים שהצליחו להקים משפחה, ומצליחים לתפקד. וכמו שכנראה הם היו גיבורים אז, הם גיבורים גם עכשיו, וממשיכים להתגבר. אבל זה לא חיים פשוטים. כל אחד והבעיות שלו".

מטרתו של מיזם "אתכם, בזכותכם!" היא להעלות את המודעות להתמודדותם של פצועי צה"ל. "המיזם מעניק הצצה בלתי אמצעית לגיבורים", מסר תא"ל (מיל') חיים רונן, מנכ"ל ארגון נכי צה"ל, "הם, כמו אלפים רבים של פצועי צה"ל, בחרו לזקוף את ראשם למרות המגבלה הפיזית או הצלקת הנפשית, לצעוד קדימה, להגיע להישגים ואף לסחוף אחריהם רבים, גם אנשים שלא חוו מעולם פציעה. אנו, בארגון נכי צה"ל, גאים להעניק להם את הכלים להצליח ולחזור ככל שניתן לחיים שגרתיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רמי עמר בעת הקלטת השיר "אתכם, בזכותכם!" לרגל יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. צילום: איתמר מורז,
"המסר שלי הוא ליהנות מהחיים, לא להסתכל לאחור". רמי עמר/צילום: איתמר מורז

עמר מזכיר את החשיבות לספר את סיפוריהם של הפצועים. "אתה שומע על חייל שנפצע בתקרית ירי, ומצבו מוגדר אנוש. באותו הרגע שאתה שומע, הלב שלך נצבט. אבל אחרי שעה אתה שוכח את זה. אתה לא זוכר את זה. חשוב שאנשים יידעו שהאנשים האלה עברו דברים קשים. שהם עוברים שיקום ארוך. תמיד צריך להזכיר את זה, במשך כל שנה, שיידעו שעומדים אנשים מאחורי הסיפורים האלה. לכן טוב שיש מיזם כזה".

"המסר שלי", אומר עמר, "הוא ליהנות מהחיים, לא להסתכל לאחור. בנאדם שחתכו לו את הרגל, לא תצמח לו רגל. הוא צריך להמשיך קדימה. להסתכל על החיים שלו בלי רגל עכשיו. אם יהיה משהו בעתיד, יהיה. לא יהיה, לא יהיה. ממשיכים קדימה. לא מסתכלים אחורה. כמו שאומרים, 'לא בוכים על חלב שנשפך'. יש קושי פיזי, כי אני לא יכול לעשות דברים, אבל הבפנים שלי מלא. אני נהנה מהחיים. אני עושה דברים שאנשים שהולכים לא עושים אותם. אני טס הרבה לחו"ל, אני מבלה, אני נהנה. אני מגיע למקומות בחו"ל בסוף העולם שאנשים שהולכים על הרגליים עוד לא הגיעו לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully