וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה החדשה של רגב היא רק ספין? "לא ניתן טכנית להתנות את מימון טקסי הפרסים באישור התכנים"

21.11.2016 / 15:27

בתגובה ליוזמת השרה רגב להתנות מימון טקסים באישור תכניהם, אומר ד"ר חיים פרלוק, לשעבר יו"ר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות, כי "ליין אפ הטקסים נוצר רק חודשים אחרי אישור תקציביהם". בתוך כך, ראש המטה לשעבר של רגב מעביר ביקורת על יוזמתה: "אולי זאת פרובוקציה"

שרת התרבות מירי רגב במסיבת עיתונאים לאחר טקס פרסי אופיר. מגד גוזני
שרת התרבות מירי רגב/מגד גוזני

"לא ניתן טכנית להתנות את המימון של הטקסים בקבלת הליין אפ שלהם, כי הליין אפ נוצר חודשים אחרי האישור של התקציבים", אומר לוואלה! תרבות ד"ר חיים פרלוק, לשעבר יו"ר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות. "את ההקצבות לעמותות שאמונות על פרסים כמו פרס קיפוד הזהב או פרס התיאטרון הכללי מאשרים באזור אוגוסט-ספטמבר, במרחק של כמה חודשים מהטקסים עצמם".

הדברים נאמרים בתגובה ליוזמתה של שרת התרבות מירי רגב כי מעתה כל גוף שיבקש תמיכה לקיום טקס יידרש להציג בפני המשרד את התוכנית המפורטת של הטקס. "לאור ההתנהלות בתקופה האחרונה בטקסי חלוקה של פרסים הנתמכים", כלשון ההודעה לעיתונות, המתייחסת לסערות בטקס פרסי אופיר וטקס פרסי קיפוד הזהב. "התוכנית תוגש למשרד בעת בקשת התמיכה, זאת כדי להבטיח את העמידה בסטנדרטים מקצועיים ובאמות מידה ממלכתיות". השרה רגב מסרה: "לא אתן להפוך טקסים במימון ציבורי לבמה להעברת מסרים מפלגתיים ולביזוי של מדינת ישראל וסמליה".

ד"ר פרלוק הוסיף: "משרד התרבות תומך בטקסים דרך טקסים שהוא מפיק, ואז הוא יודע מה הליין אפ שלהם, ודרך העברת כספים לעמותות שאמונות על הפרסים, כמו במקרים של פרס קיפוד הזהב לפרינג' או פרס התאטרון הכללי. עד היום לא התערבו בתכנים. אפשר לדון אם העמותה ראויה לקבל תמיכה או לא. אבל אף פעם לא ביקשנו לדעת מה הליין אפ והתוכן של טקסי הפרסים. המועצה לתרבות ואמנות, בבואה לאשר את התקציב לעמותה לצורך חלוקת הפרס, מעולם לא התנתה את זה בתוכן. אני לא חושב שיש מקום לרדת לפרטים של הליין אפ של טקס, כי אני לא קומיסר של תרבות ולא קומיסרים של תכנים. האם יוכלו לעשות זאת בעתיד? יכולים הכל. אבל זה יצטרך לעמוד למבחן משפטי".

seperator

בתוך כך, יוזמתה של רגב הובילה לביקורות מצד גורמים שעבדו איתה בעבר. איתן כהן, שהיה ראש המטה של רגב שנים רבות, גם במשרד התרבות, העביר ביקורת על השרה בפני וואלה! תרבות: "לא מבין את ההתעסקות של רגב עם תכנים. לא צריך להוסיף חוקים לחוקים הקיימים. לא יודע למה היא עושה את זה. אולי זאת פרובוקציה".

גורם אחר שעבד במשרד התרבות העביר אף הוא ביקורת חריפה על היוזמה: "זה נראה מעוות שהממשל מתנה תמיכה כספית בתכני הטקס. זו פריצת גבולות מהותית - שווה ערך להתניית תמיכה בגוף על סמך תכני המופע שהוא מבקש להציג. זאת התערבות בוטה של הממסד בחופש הביטוי של היוצרים. לדעתי אין מצב שזה אפשרי, זאת עוד תעמולה של השרה רגב לסרס את האמנות בארץ ולשלוט בה. זאת חוצפה וסתם ניסיון עלוב שלה לעוד ספין תקשורתי, כדי שאתם הכתבים תסקרו את הספין. לדעתי זה לא יעמוד בבג"צ".

ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "בניגוד לדברים שנאמרו, יש למשרד את הכלים להתנות את המימון בקבלת תכנית העבודה. ככל שהתכנית עולה בקנה אחד עם מטרות התמיכה ועומדת בסטנדרטים של המשרד, היא תאושר. המשרד מחויב להבטיח שהטקסים ייעשו על פי אמות מידה מקצועיות וממלכתיות ולא ינוצל לצרכים פוליטיים ומפלגתיים, ובוודאי שלא לפגיעה במדינה ובסמליה. וכך אכן יהיה כפי שהובהר על ידי השרה".

(עדכון אחרון: 21:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully