וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהפכה תרבותית באילת": תיאטרון אלעד רוצה רק להמשיך לגדול

22.11.2016 / 6:23

אחרי שהצליח לבסס מאחוריו גרעין אמנים ומייסדיו מדווחים על ביקוש רב להצגות, תיאטרון "אלעד" חוגג את פעילותו בעיר הדרומית ומצפה לתקצוב הדרוש להמשך הצמיחה. כשראש העיר תיאר את התרגשותו מהפרויקט, גם במשרד התרבות הבטיחו לסייע

תיאטרון אלעד – ירמה לאור ירח. אמנון דן,
מתוך ההצגה "ירמה לאור ירח"/אמנון דן

לתיאטרון "אלעד", או בכינויו "תיאטרון אילת והערבה", יש חזון שאפתני במיוחד. כזה שגרם לחבריו לעקור מהמרכז אל קיבוץ אילות הסמוך לאילת, ולהתמקד בהצלחתו באופן שמזכיר חברת סטארט-אפ. כעת, אחרי שמנהלו האמנותי ומייסדיו מתארים ביקוש גבוה להצגות ולמופעים, הם סיפרו אתמול (שני) במסיבת עיתונאים על מטרתם לקדם יצירה תיאטרונית בעיר הדרומית וסביבותיה וגם על התכניות לעתיד.

התיאטרון הוקם בסוף 2014 לזכרו של רס"ל אלעד דן ז"ל, יליד קיבוץ אילות שנפל במלחמת לבנון השנייה. השחקן בעז דן, אחיו של אלעד ז"ל, ובת זוגתו השחקנית דנה יצחקי הגו את רעיון הקמתו וגיבשו קבוצה של אמנים ומשפחותיהם, חלקם שחקנים לשעבר בתיאטראות רפרטואריים כמו "הקאמרי" ו"הבימה", שתהיה מוכנה להתגייס למשימה ולעבור יחד איתם להתגורר בקיבוץ אילות. במקביל, פנו אל המחזאי והבמאי שי פיטובסקי בבקשה להצטרף לפרויקט. פיטובסקי, שכיהן כמנהל קבוצת הצעירים של "הבימה" ועתידו אז בעולם התיאטרון הישראלי נראה די מבטיח, נענה בחיוב ועבר גם הוא להתגורר בקיבוץ שבשיפולי העיר הדרומית, וכעת משמש כמנהל האמנותי של התיאטרון וכמי שעומד בראש הקבוצה.

תיאטרון אלעד – ירמה לאור ירח. אמנון דן,
"הרגשנו שאנחנו כיוצרים צריכים לברוא את עצמנו מחדש"/אמנון דן

בעיריית אילת מברכים בחום על הפרויקט ורואים בו התפתחות משמעותית בנוף התרבותי של העיר. "מה שקורה לנו עם תיאטרון אלעד, או מה שקורה לי, זו התרגשות צרופה של הערצה לאנשים הנפלאים שמצליחים לרגש סביבה שלמה בנחישות ובאמונה שלהם", בירך את אנשי התיאטרון ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי. "עיר יכולה לצמוח רק כשיש בה פורצי דרך כמו החבר'ה שהגיעו לכאן. אני רוצה להגיד לכל מי שנמצא כאן – פה מתחוללת המהפכה התרבותית של העיר אילת".

את התיאטרון מלווים אמנותית ומקצועית המחזאים והבמאים עודד קוטלר, יהושע סובול, מאור זגורי, איציק ויינגרטן ואילן רונן. לפי שעה עולות במסגרתו מספר מופעים בכמה סוגות, המתקיימים בלוקשיינים שונים. אחד הבולטים שבהם הוא למשל ההצגה "ירמה לאור ירח" למרגלות הרי אילת, שמהווה הפקת מקור של התיאטרון על פי הפואמה הטרגית של פדריקו גארסיה לורקה. מדובר בהצגה מתגלגלת ובה מתהלכים הצופים אחר השחקנים וההצגה במרחב הפתוח, סצינה אחר סצינה. הקבוצה מקיימת גם מופעים אמנותיים ומוזיקליים שונים כמו למשל אירוע הספוקן וורד "פואטרי סלאם" וגם פסטיבל הצגות ילדים בחודש הבא. לצד המופעים, התיאטרון אף מקיים פעילות לקידום עולמות התיאטרון והבמה באילת. כך למשל מפעילה קבוצת האמנים חוגי תאטרון לכל הגילאים, מביימת הצגות קהילתיות ואף הקימה מגמת לימודי תיאטרון לבגרות לתלמידי תיכון בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"לפני שנה עברנו לכאן עם המשפחות שלנו. עזבנו את ההורים, את החברים, את תל אביב, את התיאטראות, את הבניינים, את התפקידים, את החוזים, הפקקים והתחרות. הרגשנו שאנחנו כיוצרים צריכים לברוא את עצמנו מחדש", הסביר שי פיטובסקי. בשיחה עם וואלה! תרבות הוא תיאר את הצמא הגדול לדבריו שיש באזור לתיאטרון: "ההצגות של 'ירמה' (המופע "ירמה לאור ירח" – א"ח) מלאות כל הזמן. כשאנחנו מפרסמים את הלוח זה מתמלא מאוד מהר, כל האירועים שעשינו פה הם היו עד אפס מקום". גם המייסד בעז דן תיאר את התפוסה המלאה וסיפר על הפרויקט. "כמי שגדל והתחנך בחבל אילות וראה באזור בית וידע תמיד על הצמא שיש כאן לתרבות, זה היה טבעי עבורי להקים את תיאטרון אלעד כאן בבית, בנוף הילדות שלי", אמר. בשיחה עמו הוסיף על הדרך שעבר התיאטרון עד היום. "אנחנו פועלים מ-2014, אבל בעצם ב-2014 לא היה אף עיתונאי או מישהו שיספר שזה קרה, חוץ מאנשים שהיו באולם עצמו. באמת לא עניינו אף אחד, והיום מתחילים להתעניין, מתחילים להתקשר. אז יש איזשהי תנועה, אז אמרנו 'בוא נכריז את זה'", תיאר כשהוא מתייחס למסיבת העיתונאים שהתקיימה אמש.

כעת מצפים בתיאטרון לסיוע התקציבי שיאפשר את הרחבת פעילותו וכמובן למבנה קבע שבו יוכל לקבוע את מקומו. במסיבת העיתונאים הצהירה ראשת מנהל התרבות במשרד התרבות, גלית והבה-שאשו, כי לצד הרפורמה בתקציבי התרבות של "תיקוני רגב", המשרד יתקצב את התיאטרון בסכום נכבד:."אנחנו נזרים לתיאטרון אלעד בשלוש השנים הקרובות שני מיליון שקלים", התחייבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully