וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם חמיד דרייק

27.11.2016 / 0:00

חמיד דרייק, אחד מאמני כלי ההקשה המבוקשים בעולם, המשלב ג'אז ומוזיקה אפריקאית, יגיע להופעה בישראל במסגרת פסטיבל הג'אז של תל אביב. לכבודה ביקשנו ממנו לכתוב לנו על השפעותיו המוזיקליות הגדולות ביותר

חמיד דרייק. ג'ים ניוברי,
חמוד. חמיד דרייק/ג'ים ניוברי

Don Cherry

החצוצרן האגדי דון צ'רי היה חבר ומנטור. הוא לימד אותי באוניברסיטה האמיתית של החיים על הרוח שמחייה את המוזיקה והצלילים. למדתי ממנו שכל היצירות שלנו מיוחדות ומגיעות מתוך מקום שורשי וקדוש. הפלייליסט כאן נאצר ע"י הנכדה שלו, נעימה קרלסון, לכבוד מה שהיה אמור להיות יום הולדתו ה-80 (18 בנובמבר 2012).

Pharaoh Sanders - Karma

המוזיקה של הסקסופוניסט פרעה סנדרס תמיד הייתה רוחנית בעיניי. סנדרס הגיע מקליפורניה אל ניו יורק בחוסר כל, לפעמים נאלץ לישון על הספסל או מתחת לגרמי מדרגות, ולפעמים מצא מקום אצל חברים. הוא בעצם התחיל מאפס והגיע לאן שהגיע עם הרבה כשרון ומוטיבציה. המוזיקה שלו בכלל הצליחה להניע ולרגש, ובמיוחד האלבום שלו משנת 1969 - קארמה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

Miles Davis - On The Corner

מיילס דיוויס. כ"כ הרבה אפשר להגיד עליו ועל המוזיקה שלו, בדיוק כמו דון צ'רי. האלבום שלו "On the corner" היה בעל השפעה מוזיקלית עצומה עלי. הוא ידע לשלב בצורה מושלמת בין כל הצדדים של המוזיקה העכשווית, שגרמו למאזין להזדהות ולהתרגש מכל צליל. שימו לב שהוא הצליח לשלב כאן אפילו טבלה הודית וסיטאר חשמלי.

Carlos Santana and Alice Coltrane – Illuminations

את סנטנה אני שומע עוד מאז שהייתי נער, אבל כשהוא חבר לאליס קולטריין, זאת הייתה ממש הארה, כשם האלבום. אני אוהב מאוד את המוזיקה העמוקה והמשמעותית של אליס קולטריין, ויחד עם אליל נעוריי קרלוס סנטנה זהו תקליט שכולו רוחניות טהורה.

The Meters - The Meters / James Brown & the Famous Flames - Cold Sweat

אי אפשר להכין רשימה כזאת מבלי להוסיף את The Meters ואת ג'יימס בראון. כל אחד מהם השפיע רבות על האופן שבו אני מנגן על התופים, מעבר לכך שזאת מוזיקת הפאנק הטובה בעולם (לצד סליי סטון ואחרים).

Mahmoud Guinia & Pharaoh Sanders - The Trance of Seven Colors

לקינוח אני בוחר בשילוב מיוחד של מוזיקה אפריקאית עם מוזיקה אפרו-אמריקאית, שמביאים יחד עומק ועושר מוזיקלי נפלא. היה לי הכבוד לנגן עם שני המוזיקאים הללו' פרעה סנדרס ומחמוד גינאה.

חמיד דרייק יופיע עם ג'ושוע אברמס וארי בראון (The Sama Trio) במסגרת פסטיבל ג'אז תל אביב ב-9 בדצמבר בסינמטק תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully