וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשקוש בלבוש": המחקר ההיסטורי נגד "משחק החיקוי"

28.11.2016 / 15:37

מחקר היסטורי חדש בדק עד כמה נאמנות דרמות היסטוריות למציאות. "מכונת הכסף" ו"סלמה" מצטיינים, "צלף אמריקאי" ו"משחק החיקוי" מפשלים

יח"צ - חד פעמי

כמעט כל סרטי האוסקר בשנים האחרונות נשאו את התווית "מבוסס על סיפור אמיתי", אבל כאן מסתיים הדמיון ביניהם. לפי מחקר חדש, יש הבדל עצום במידת הנאמנות להיסטוריה של כל אחת מאותן דרמות.

וכך, למשל, "סלמה", על מצעד זכויות האדם שהוביל מרטין לותר קינג, מתהדר בדיוק היסטורי מושלם - מאה אחוז ממה שמתואר בו, קבעו החוקרים, אכן התרחש. לעומת זאת, "משחק החיקוי", על אלן טיורינג ואיך המציא את המודיעין המלחמתי מחדש, קרוב רק ב-41.4 אחוז למציאות. "אמנם, זה סיפור מסובך ובפני יוצרי הסרט עמד אתגר כמעט בלתי אפשרי", אמרו לתקשורת הבריטית עורכי המחקר, "ועדיין, אין ברירה אלא לומר שמה שהם גיבבו כאן הוא לא פחות מקשקוש בלבוש".

עוד מצטיינים: "מכונת הכסף" (91.4 אחוזי דיוק היסטורי), "גשר המרגלים" (89.9 אחוז), "12 שנים של עבדות" (88.1), "ספוטלייט" (81.6 אחוזים) ו"הזאב מוול סטריט" (74.6). לעומת זאת, בנוסף ל"משחק החיקוי", גם "מועדון הלקוחות של דאלאס" (61.4 אחוז) ו"צלף אמריקאי" של קלינט איסטווד (56.9) מדשדשים לפי הממצאים.

עכשיו נותר לראות מה יעלו התוצאות לגבי סרטי ה"מבוססים על סיפור אמיתי" של השנה, ובהם "ג'קי", "הולדת אומה" ורבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully