וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מברודווי לחיפה: האופרה האמריקאית "פורגי ובס" תגיע לישראל במרץ

6.12.2016 / 10:00

האופרה, שעוסקת בחיים האפרו-אמריקאיים בדרום קרוליינה ומספרת את סיפורם של פורגי הנכה ואהובתו בס המכורה לסמים, תוצג בחיפה ובת"א במרץ 2017. המופע שהוצג לראשונה ב-1935 בברודווי יעלה בישראל על ידי קבוצת "ניו יורק הארלם תיאטר"

פורגי ובס. Luciano Romano,
פורגי ובס/Luciano Romano

האופרה האמריקאית המפורסמת "פורגי ובס" ("Porgy and Bess") מגיעה לישראל. האופרה, שהוצגה לראשונה ב-1935 בברודווי תעלה ב-1 במרץ 2017 ושש פעמים נוספות בהיכל התרבות בתל אביב (בין ה-3 ל-8 במרץ) על ידי קבוצת "ניו יורק הארלם תיאטר", בהשתתפות 48 שחקנים וזמרים ובליווי עשרות נגנים.

את "פורגי ובס" הלחין היוצר האמריקאי-יהודי ג'ורג' גרשווין וכתבו דובוס ודורותי הייווארד ואיירה גרשווין, אחיו של ג'ורג'. המחזה, שכאמור עלה באמצע שנות ה-30 של המאה שעברה בניו יורק, תיאר את חייהם של האזרחים האפרו-אמריקניים בדרום קרוליינה באותה עת, דרך סיפור אהבתם של פורגי הנכה המנסה לגונן על אהובתו בס המכורה לסמים. במרוצת השנים קנתה לה מעמד נכבד בנוף האופרות העולמי, ואף עובדה לסרט בסוף שנות החמישים.

מספר שירים מתוך האופרה התפרסמו במיוחד, וגרסאות כיסוי שלהם בוצעו בין היתר על ידי אמנים ידועי שם דוגמת לואי ארמסטרונג ואלה פיצג'רלד. בין השירים הזכורים מהאופרה: "I Love You Porgy", "I Got Plenty O'Nutti" והאריה "Summertime". המופע יוצג באנגלית, כשתרגום לעברית יוקרן על גבי מסכים.

על הבאת האופרה לישראל אחראי המפיק משה יוסף. כרטיסים למופע בחיפה ניתן לרכוש בקופת ברק, כרטיסים למופעים בתל אביב ניתן לרכוש בקופת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully