וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע היהודי: בכורות, קלאסיקות ואורחות

5.12.2016 / 7:07

המהדורה ה-18 של פסטיבל הקולנוע היהודי, שתתקיים בחנוכה בסינמטק ירושלים, תציג שלל סרטים ואירועים מסקרנים

חוץ משלל סרטים טריים לכל המשפחה, יתכבד חג החנוכה הקרוב גם באירוע הסינמטקי המקומי עם הכי הרבה י?יד?יש??ק?י?יט – פסטיבל הקולנוע היהודי, שיתקיים זו הפעם ה-18בסינמטק ירושלים.

האירוע ייצא לדרך ב-24 בדצמבר עם הקרנת בכורה מקומית של "הכחשה", דרמה טרייה העוסקת במשפט בו מכחיש השואה דייוויד אירווינג תבע דיבה את עמיתתו, דבורה ליפשטדט, אותה מגלמת רייצ'ל ווייז. אשת הרוח היהודייה-אמריקאית תהיה נוכחת בהקרנות, ותשוחח עם הקהל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "הכחשה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמישה ימים לאחר מכן, ב-29 בדצמבר, הוא יינעל בהקרנת הסרט התיעודי "גן חיות קדוש", המתאר את הדו-קיום בין העובדים הישראלים והפלסטינים של גן החיות התנ"כי בירושלים. הקרנתו, לדברי המנהלים, היא "ברוח הפלורליזם אליו שואף הפסטיבל".

עוד בגזרת הבכורות לסרטים בינלאומיים: "יום ראשון מעונן", שקיים לא מכבר את הפרמיירה הבינלאומית שלו בפסטיבל סלוניקי, על הרומן האסור בין נערה יהודייה לגיסו של המלחין היווני המהולל ואסיליס ציצאניס, שכתב בין השאר את השיר הקאנוני בשמו הוא נקרא; "שטפן צוויג", דרמה ביוגרפית על שנות גלותו של הסופר, שהיתה להיט קטן; במדינות דוברות גרמנית ונבחרה לייצג את אוסטריה באוסקר; ו"תולדות האהבה", עיבוד של ראדו מיכאליאנו ("הקונצרט") לספרה של ניקול קראוס.

בגזרה הישראלית, תתקיים בכורה ישראלית ל"סיפור אהבה ארץ ישראלי", סרטו של דן וולמן הוותיק, המתרחש ערב הקמת המדינה. כמו כן יוקרנו שלל יצירות דוקו טריות, בהן על "האולימפיאדה של היטלר", על ברלין 36', וכן "צבעים של שנאה", המתלווה לשאול ביבי במסע אל הגזענות במגרשי הכדורגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "גן החיות קדוש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חובבי הקלאסיקות ייהנו מעותק משוחזר של "כנר על הגג" ומהזדמנות לצפות לראשונה ב"בני עמו", סרט אילם המתרחש בקהילה היהודית של ניו יורק בשנות העשרים. כמו כן, יוקרנו שלל סרטים קצרים של יוצרות חרדיות ויתקיימו כמה פאנלים מסקרנים, ובהם על אקשן ויהדות בעקבות "אבינו" של מני יעיש, ואחרון אחרון חביב: במסגרת הפסטיבל יושק גם "שיעורים בקולנוע", ספרו החדש של פבלו אוטין על העשייה המקומית, וזאת באירוע מיוחד שיכלול גם את הקרנת "החטאים" הטרי של אבי נשר.

לעוד פרטים, ראו האתר הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully