וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה של התעללות: השחקניות שעברו גיהנום בסט הצילומים

7.12.2016 / 14:07

פרשת מריה שניידר, ברנרדו ברטולוצ'י ומרלון ברנדו מסעירה בימים אלה את העולם, ומזכירה שמקרים של שחקניות שספגו התעללות פיזית ונפשית מידי במאים כבר התרחשו בעבר

"הטנגו האחרון בפריז"/יח"צ

בסרטון: הטריילר של " הטנגו האחרון בפריז"

seperator

ליה סיידו - "כחול הוא הצבע החם ביותר"

הסרט הצרפתי התקבל בתשואות לאחר בכורתו העולמית בפסטיבל קאן 2013, זכה בדקל הזהב ובאופן כללי התחבב על כולם. ההרמוניה הופרה כמה חודשים לאחר מכן, כשכוכבתו ליה סיידו גילתה כי הבמאי עבדלעטיף קשיש התעמר בה ובאדל אקסרקופולוס, שהופיעה בצדה, וכן בשאר אנשי הצוות. לדבריה, הוא נהג כרודן אכזר, העביד אותן בפרך, צרח עליהן ובאופן כללי נהג כלפיהן בחוסר כבוד, גם ובעיקר בסצנות הסקס הארוכות שיש בו. לכן, הכריזה, לעולם לא תעבוד איתו שוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

רנה ג'ין פלקונטי - "הפסיון של ז'אן דארק"

אחד המקרים הראשונים בהם נחשף עד כמה יכול במאי לגרום נזקים ארוכי-טווח לכוכבתו, ועד היום הוא גם נותר אחד הקשים בהם. רנה ג'ין פלקונטי, שגילמה בסרט האילם את ז'אן דארק, היתה בת 35 וזה היה תפקידה הקולנועי השני בסך הכל – והאחרון. לפי הפרסומים, הבמאי קרל תיאודור דרייר התעלל בה כדי לסחוט ממנה את הופעתה המושלמת כקדושה המעונה, ובין השאר הרעיב אותה, גזל ממנה שעות שינה ואף פגע בה פיזית. לכל זה, מן הסתם, היו תוצאות, והיא סבלה לאחר הצילומים מהתמוטטות עצבים ומעולם לא חזרה למסך הגדול.

אלפרד היצ'קוק

המאסטר הבריטי נחשב אחד מבמאי הקולנוע הטובים והמשפיעים בכל הזמנים, אם לא הגדול שבהם, אבל לפי כל הדיווחים והפרסומים, הדרך לגדולה נעשתה על גבן של כוכבותיו. הדוגמה המובהקת ביותר לכך היתה טיפי הדרן, שייסוריה תועדו בין השאר בסרט הטלוויזיה "The Girl". לדבריה, התנהלותו של היצ'קוק היתה כפייתית ומקריפה, והוא גרם לה להרגיש ב"כלא נפשי". לפי הדיווחים, ההתעמרות גם היתה פיזית, ובמהלך צילומי "הציפורים", שיסה בה הקולנוען את בעלי הכנף, שנהנו לשרוט אותה, לשלשל עליה וגם כמעט עקרו לה עין.

שלי דובאל - "הניצוץ"

במהלך צילומי "הניצוץ" נהג הבמאי סטנלי קובריק לייצר סכסוכים מוכוונים עם כוכביו כדי להגביר את הלחץ הפסיכולוגי עליהם. דובאל העידה שנהג להתווכח איתה תכופות, בודד אותה מיתר חברי הקאסט והכריח אותה לחזור 127 פעמים על סצנת מחבט הבייסבול מהסרט. אחרי הצילומים העניקה השחקנית לבמאי קווצות שיער שנשרו מראשה בעקבות הלחץ שהפעיל עליה.

ביורק - "רוקדת בחשיכה"

הזמרת האיסלנדית זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן על תפקידה ב"רוקדת בחשיכה" של לארס פון טרייר, אך המחיר של הצילומים הוביל להחלטתה להימנע מלשחק עוד בעתיד. ביורק האשימה את פון טרייר בהתעללות נפשית, בכך שצילם אותה לצרכים שהגדיר אמנותיים, ביקר את אמונותיה והתנהג אליה בסקסיזם כשסירב לקבל את דעתה כי פורנוגרפיה איננה אמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully