וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם בדיעבד: פעילי BDS מחו בסקוטלנד על ההופעה של הכמיקל בראדרז בישראל

8.12.2016 / 13:01

כמעט חודש עבר מאז שהצמד האלקטרוני הופיע בישראל למרות הלחצים, אבל זה לא מנע מפעילי תנועת החרם למחות על כך בהופעה של ההרכב בגלזגו. "הכמיקל בראדרז העדיפו אפרטהייד על פני צדק", נכתב בעלונים שחולקו במקום

כמיקל בראדרז בהופעה בישראל, The Chemical Brothers. אורית פניני,
הכמיקל בראדרז בתל אביב בחודש שעבר/אורית פניני

יותר משלושה שבועות עברו מאז הופעת הכמיקל בראדרז בתל אביב, והצמד אף הספיק להופיע מאז גם באבו-דאבי, אבל נראה שבתנועת ה-BDS עדיין לא מרפים מההופעה שנערכה בגני התערוכה בחודש שעבר. פעילים של תנועת החרם על ישראל הגיעו הלילה (אור לחמישי) להופעת ההרכב בגלזגו שבסקוטלנד, כשהם מצוידים בעלונים שכותרתם "הכמיקל בראדרז העדיפו את אפרטהייד על פני צדק", כך על פי התמונות שהועלו לרשת מהאירוע.

קשה לומר מה היה היקף המחאה במקום, ואם הדבר בכלל עורר איזושהי התעניינות בקרב העוברים והשבים. עם זאת, בחשבון הטוויטר של תנועת ה-BDS הסקוטית "Scottish PSC" צייצו כי היתה "היענות נהדרת במופע של הכמיקל בראדרז בגלזגו. מעריצים רבים יבקשו מהלהקה לא להופיע שוב בישראל ולתמוך ב-BDS". פעיל BDS סקוטי הוסיף: "מעריצים רבים היו עצבניים למדי אמש בגלזגו מההופעה של הכמיקל בראדרז בתל אביב. זה לא ייעלם".

בתקופה שלפני הגעתם של הצמד אד סימונס וטום רולנדס לישראל, נתקלו השניים בלחצים רבים מגורמי BDS ובראשם רוג'ר ווטרס, סולן פינק פלויד לשעבר, שאף פרסמו עצומה הקוראת להם לבטל את ההופעה. "נוכחותכם תנוצל על ידי הרשויות הישראליות לאשש לאזרחיהם שהכל בסדר בעולם ולאף אחד לא איכפת שהפלסטינים סובלים. בבקשה אל תסעו", נכתב בה. משסירבו השניים להיענות ללחצים, נראה כאמור שהרדיפות אחריהם נמשכות גם אחרי אותו מופע.

קודם אותה עצומה, בריאיון לוואלה! תרבות שנערך לקראת הגעתם לישראל וצוטט בכלי תקשורת ברחבי העולם, אמר אד סימונס שלא היה עליהם לחץ לא להגיע לישראל. "אנחנו נלך לכל מקום שבו אנשים צעירים רוצים לראות אותנו מופיעים, אנחנו לא ממש מעורבים בכל השאר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully