וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירים, ריקודים ושמחת חיים שמתעופפת לכל עבר: נפתח חג המחזמר 2016

12.12.2016 / 21:13

פסטיבל חג המחזמר בבת ים נפתח זו השנה הרביעית תחת ניהולו האמנותי של אורי פסטר. "התרבות בישראל זקוקה לעוד הרבה מחזות זמר", אמרה שרת התרבות והספורט מירי רגב

חג המחזמר 2016. דרור עינב
שרת התרבות והספורט מירי רגב בפתיחת חג המחזמר/דרור עינב

פסטיבל חג המחזמר בבת ים נפתח הערב (ראשון) זו השנה הרביעית תחת ניהולו האמנותי של אורי פסטר שהצהיר מעל הבמה: "חג המחזמר הוא חג לכל מי שמאמין שהיוצרים בשפת המקור יוצרים את המקום". במסגרת ערב הפתיחה הוענקו פרסי מצוינות לכוכבי מחזות הזמר המקוריים של שנות השבעים: עדנה גורן, אריה מוסקונה ודורי בן זאב, שיופיעו בנאמברים המוכרים מתוך מחזות הזמר בהם כיכבו. שרת התרבות והספורט מירי רגב נשאה דברים והודיעה כי תקצה תקציבים נוספים למחזות הזמר בישראל. לאחר שאמרה זאת עלה לבמה פסטר ונשק לה.

"היום התרבות בישראל זקוקה לעוד הרבה מחזות זמר", אמרה רגב, "באופן אישי תמיד היתה לי פינה חמה למחזות זמר אבל זו לא רק אני", הוסיפה והסבירה כי הציבור בישראל מחבב מחזות זמר שכן אלה עוסקים בבעיות שמטרידות את הישראלי הממוצע מדי יום. לדברי רגב, "מחזות הזמר הופכים להיות חלק מהישראליות עצמה ומשפיעים על הדרך שבה אנו תופסים עצמנו כחברה ומדינה. קחו למשל את 'קזבלן' - המחזמר הקלאסי משנות השישים; לפניו לא העזו לגעת באופן כל כך ישיר בעצבים החשופים של האפליה העדתית, ולהתייחס באומץ למציאות המורכבת אליה הגיעו העולים החדשים מארצות המזרח. את הסטיגמות שדיבר עליהם קזבלן כולם, כמובן, הכירו - אבל העדיפו להתעלם ולהדחיק. המחזמר נתן להם במה; הוא הראה לכולם 'למי יש יותר כבוד', וזכה להצלחה עצומה". רגב סיימה את דבריה ב"כן, יש תרבות מחוץ לתל אביב, תצליחו".

חג המחזמר 2016. דרור עינב
פתיחת חג המחזמר/דרור עינב
רונה לי שמעון חג המחזמר 2016. דרור עינב
פתיחת חג המחזמר/דרור עינב
חג המחזמר 2016. דרור עינב
פתיחת חג המחזמר/דרור עינב
חג המחזמר 2016. דרור עינב
פתיחת חג המחזמר/דרור עינב
דורי בן זאב בחג המחזמר. דרור עינב
דורי בן זאב, זוכה פרס המצוינות/דרור עינב

הערב, שבו משתתפים 120 שחקנים, זמרים ורקדנים, נערך במעמד שרת התרבות והספורט רגב, יו"ר נשיאות חג המחזמר יהורם גאון וראש עיריית בת-ים מר יוסי בכר. במסגרת חג המחזמר יועלו בבכורה ארצית שלושה מחזות זמר מקוריים שנוצרו במיוחד לפסטיבל. המחזמר הזוכה יזכה במענק של 50,000 שקלים ממשרד התרבות והספורט, ויחגוג את ניצחונו בשתי הצגות שתיערכנה ב-21 בדצמבר בתיאטרון "הקאמרי".

seperator

(עדכון אחרון: 23:19)

  • עוד באותו נושא:
  • חג המחזמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully