וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיירת המובחרת של עולם הריקוד: הבלט הישראלי מארח את סולני הבולשוי

רוית בר-און, מוסקבה

14.12.2016 / 9:40

מופע גרנדיוזי ומוקפד ושאיפה לשלמות שניכרת בכל תנועה. אין זה מקרה שהפרימה בלרינה ילדה תאומות רק לפני ארבעה חודשים וכבר היא בכושר. הצצנו לחזרות במוסקבה, רגע לפני שסולני להקת הבלט החשובה בעולם מגיעה להתארח בישראל בהפקה מקורית של הבלט הישראלי ל"אגם הברבורים"

רקדני הבולשוי פרימה בלרינה יבגניה אוברזצובה  והרקדן דימיטרי גודנוב. יקטרינה ולדימירובה, מערכת וואלה! NEWS
עיבוד מודרני למחזה קלאסי. רקדני הבולשוי דימיטרי גודנוב ויבגניה אוברצובה/מערכת וואלה! NEWS, יקטרינה ולדימירובה

"ירושלים היא עיר קדושה וחשוב לי מאוד לחזור אליה, אני שמחה להגיע לישראל בכל הזדמנות. הנסיעה לישראל מרגשת, הייתי פעמיים במדינה שלכם ויש לי זיכרונות טובים מאוד. הקהל שלכם חם ואני גאה שהזמינו אותי ואת הלהקה להופיע אצלכם שוב".

יבגניה אוברצובה ילדה תאומות רק לפני כארבעה חודשים, אבל לא נתנה לעצמה חופשת לידה וכבר אחרי שלושה שבועות היא קפצה, מתחה את גופה והתגלגלה באוויר, כדי להיות מוכנה לכבוש את הבמה. כל במה. גם זאת שבהיכל התרבות שבתל אביב.

ב-7 בינואר 2017 יתארחו סולני תיאטרון הבולשוי ממוסקבה במופע הבלט "ברבור לבן" יחד עם 30 רקדני בלט, בהפקה מקורית של הבלט הישראלי ל"אגם הברבורים". המופע, בשם "ברבור לבן", יציג את ריקוד הבלט על כל תקופותיו, מקלאסי ועד עכשווי, עם פרשנות חדשה ליצירה המפורסמת. ההצצה לחזרות לקראת המופע חשפה בפנינו את האופן שבו להקת הבולשוי שומרת על מעמדה התרבותי והאמנותי כלהקת הבלט הטובה בעולם.

פרימה בלרינה בתיאטרון הבולשוי יבגניה אוברזצובה. יקטרינה ולדימירובה, מערכת וואלה! NEWS
לפני כארבעה חודשים היא ילדה תאומות, כיום היא כבר בכושר להופעה בתל אביב. פרימה בלרינה יבגניה אוברצובה/מערכת וואלה! NEWS, יקטרינה ולדימירובה
"ויתרתי על הרבה מהילדות שלי", מספרת אוברצובה, "בגיל 10 נכנסתי לאקדמיה לבלט קלאסי בסנט פטרסבורג - רק שתיים מכל עשר בנות מתקבלות אליה, ובמשך השנים כל הזמן מנפים. רוקדים כל יום שש שעות. אבל ידעתי שזה החלום שלי"

כדי להתרשם ולקבל טעימה מהמופע הגענו עד למוסקבה וזכינו לצפות באחת מהחזרות המרובות של הרקדנים. אל הסולנית הראשית, פרימה בלרינה יבגניה אוברזצובה, הצטרף גם הסולן הראשי דימיטרי גודנוב. גם עבורו זה אינו ביקור ראשון בארץ הקודש, והמראה שלו מרחף על הבמה מזכיר לעתים סצנות מהסרט בילי אליוט. המציאות, במקרה שלו, לא שונה בהרבה מהסרט. "הפעם הראשונה שבה נחשפתי לריקוד הייתה כשצפיתי בו כילד בטלוויזיה", הוא מספר, "התאהבתי בזה וביקשתי מאימא שלי לקחת אותי ללמוד לרקוד. במשך השנים היה לי מאוד קשה ואני ויתרתי על הרבה דברים כדי להגיע להצלחה כזאת. אתה חייב שזה יהיה החלום שלך כדי להגיע לפסגה, כי העבודה קשה".

ברוסיה, כמו ברוסיה, הכול גדול. גם להקת הבולשוי. האקדמיה לבלט ברוסיה מבוססת על מסורת של מאות שנים ולהקות הבלט מגיעות לסדר גודל של 200 ואף 300 רקדנים, זאת לעומת הלהקות הישראליות שכוללות כ-20-30 רקדנים בלבד. הבולשוי עצמו הוקם בשנת 1776 ותפקיד הפרימה בלרינה בו היא פסגת השאיפות של כל רקדנית בלט. "ויתרתי על הרבה מהילדות שלי", מספרת אוברצובה, "התחלתי לרקוד בלט בגיל 8 בחוג לילדים, בגיל 10 נכנסתי לאקדמיה לבלט קלאסי בסנט פיטרסבורג - רק שתיים מכל עשר בנות מתקבלות אליה, ובמשך השנים כל הזמן מנפים. רוקדים כל יום שש שעות. אבל ידעתי שזה החלום שלי וזה מה שאני רוצה לעשות בעתיד ואני רק יכולה להודות להורים ולמורים שלי שלא נתנו לי לוותר, בזכותם הגעתי לטופ. אני מרגישה את הכבוד שנותנים בעולם לבולשוי ומבחינתי להיות כוכבת בו זו מחויבות להיות כוכבת בכל אספקט בחיים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הרקדן הרוסי של תיאטרון הבולשוי דימיטרי גודנוב. יקטרינה ולדימירובה, מערכת וואלה! NEWS
כמו בסרט בילי אליוט, גם הוא נשבה בקסם הריקוד בילדותו. רקדן הבולשוי דימיטרי גודנוב/מערכת וואלה! NEWS, יקטרינה ולדימירובה

את ההקרבה של הפרימה בלרינה אוברצובה אפשר לראות באופן המהיר שבו חזרה לעבודה, חודשיים בלבד לאחר הלידה. היא הביאה את התאומות הקטנות לסטודיו ובין החלפת חיתול להנקה עשתה חזרות אינטנסיביות עד שחזרה לכושר מלא. "אני אוהבת בלט אבל לא ויתרתי על חלום האימהות למענו", אומרת אוברצובה, "לא רקדתי מאז שהייתי בחודש רביעי, אבל ידעתי שאני רוצה להקים משפחה חזקה. עכשיו חזרתי לרקוד ויש לי תמיכה של 200 אחוז מהמשפחה".

הצפייה בחזרות ובאימונים של להקת הבולשוי מזכירה קצת צפייה ביחידה צבאית מובחרת. משמעת ברזל, הקפדה על כל פרט, מתאמנים שוב ושוב על כל אספקט, כולם עובדים יחד והשאיפה למצוינות ניכרת בכל תנועה של כל רקדן. לתיאטרון הבולשוי מעמד תרבותי רם, לא רק במוסקבה אלא ברוסיה בכלל, אבל רק האליטה מסוגלת להרשות לעצמה ליהנות ממנו. מחיר כרטיס יכול להגיע בקלות לסביבות עשרת אלפים רובל, כ-650 שקלים, סכום גבוה מאוד ברוסיה של ימינו. אוברזצובה וגודנוב לא יכולים להשיג כרטיסים בהנחה לבני משפחה וחברים.

"הבולשוי יקר מאוד והיום זה אופנתי להגיד שהיית בבולשוי ולפרסם את זה ברשתות החברתיות", מספרת אוברזצובה, "הייתי שמחה אם היו מגיעים אוהבי תרבות ולא רק אנשים שמחפשים להשוויץ בסטטוס הכלכלי שלהם. אנחנו הרקדנים מרגישים אם הקהל באמת מבין וחובב בלט ואנחנו קצת מתגעגעים לקהל הישן".

רקדני הבולשוי פרימה בלרינה יבגניה אוברזצובה (ימין) דימיטרי גודנוב (שמאל). יקטרינה ולדימירובה, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו הרקדנים מרגישים אם הקהל באמת מבין וחובב בלט"/מערכת וואלה! NEWS, יקטרינה ולדימירובה
"הגבר מוביל את הפרטנרית שלו כדי שתבלוט, הוא עצמו לא צריך לבלוט. המטרה שלו היא האישה. תפקידו החשוב הוא בזה שהרקדנית תבצע הופעה מושלמת"

"אגם הברבורים" היא אחת היצירות הקלאסיות המפורסמות והפופולריות ביותר שהלחין פיוטר צ'ייקובסקי. במרכז העלילה נמצא זיגפריד, נסיך צעיר ויפה תואר, שאמו מבקשת למצוא לו שידוך בנשף שארגנה לכבודו. הנסיך הוא יוצא להרהר ביער, שם הוא רואה להקת ברבורים לבנים, שביניהם ברבורה שהיא למעשה הנסיכה אודט, אשר מכשף הטיל עליה קללה ההופכת אותה לברבורה עם הזריחה. כמו בכל האגדות, רק אהבתו האמיתית של נסיך תסיר את הקללה, ובין השניים צומחת אהבה. הסוף, כבר ניחשתם, הוא סוף טוב.

סיפור האהבה הזה הוא במידה רבה גם סיפורו של ריקוד הבלט, שטומן בחובו הרמוניה והתאמה בין רקדנים לרקדניות. "במחול המודרני יותר קל להביא את עצמך לידי ביטוי", אומר גודנוב, "בבלט הקלאסי כל הכוכבים רוקדים אותו דבר, יש תחרות איך לבטא את עצמך באותו תפקיד כי זה קשה להביא את עצמך לידי ביטוי באותה כוריאוגרפיה. הנשים זוכות בפוקוס כי התפקידים הראשיים מבליטים אותן. אני מסכים עם האמירה ש'בלט זה אישה' והיא צריכה להיות בפרונט, אבל הגבר הוא זה שמוביל אותה לאורך ההופעה כדי שהיא תהיה הפוקוס וזה נתון שקיים. הגבר מוביל את הפרטנרית שלו כדי שתבלוט, הוא עצמו לא צריך לבלוט. המטרה שלו היא האישה. תפקידו החשוב הוא בזה שהרקדנית תבצע הופעה מושלמת".

וההופעה מושלמת. גם מי שאינם חובבי מחול לא יישארו אדישים להופעה גרנדיוזית ומרגשת. . אמנם לא כל אחד זוכה לראות את סולני הבולשוי במוסקבה, אבל בטוח שגם בתל אביב זה יהיה מופע שנותן תחושה שכל אדם חייב לעצמו חוויה שכזאת לפחות פעם בחיים.

הכותבת הייתה אורחת של תיאטרון הבולשוי ברוסיה

סולני הבולשוי בישראל למופע חד פעמי, 7 בינואר 2017, היכל התרבות תל אביב, שעה 20:30

לחצו כאן לרכישת כרטיסים למופע "ברבור לבן" של להקת הבלט הישראלי בכיכובם של סולני הבולשוי

רקדני הבולשוי פרימה בלרינה יבגניה אוברזצובה  והרקדן דימיטרי גודנוב. יקטרינה ולדימירובה, מערכת וואלה! NEWS
"הנשים זוכות בפוקוס כי התפקידים הראשיים מבליטים אותן"/מערכת וואלה! NEWS, יקטרינה ולדימירובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully