וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחידה בדורה": אנשי תרבות נפרדים מאהובה עוזרי

13.12.2016 / 12:37

מוזיקאים וחברים לדרך ספדו הבוקר לזמרת האהובה שהלכה לעולמה. "פרק בהיסטוריה של המוזיקה הישראלית נחתם היום", סיפר יוסי גיספן, "עצוב מאוד"

קרדיט וידאו: דוד קורן

הידיעה על מותה של הזמרת והמוזיקאית אהובה עוזרי הבוקר (שלישי) התקבלה בעצב רב בעולם המוזיקה הישראלי. קולגות וחברים לדרך סיפרו לוואלה! תרבות על האופן בו השפיעה עוזרי על חייהם ויצירתם.

מרגלית צנעני ספדה בשיחה עם וואלה תרבות: "אהובה עוזרי היא אייקון תרבות עצום ונפלא, אמנית גדולה, מוזיקאית ברמה גבוהה ביותר. היא אמרה את שלה ברמה אותנטית, מבלי להתייחס להלכי רוח או לטרנדים. בעיני היא סוג של בוב מארלי. היא הקול התרבותי מאוד של השכונות, בהיבט הגבוה ביותר שרק אפשר. בשבילי היא היתה סמל. בחיים לא אוכל להגיע לרמת האותנטיות שלה. הקול המיוחד של אהובה עוזרי לכאורה נדם לפני 16 שנה, אבל היא לא נדמה, היא המשיכה לכתוב, לנגן ולעשות. היא הקסימה את כולם. אין אמן שלא חושב שאהובה עוזרי היא ענקית. אתה שומע אותה, אתה שומע כוהנת. אהובה ידעה שאני מעריצה אותה ומתה עליה. היא היתה המנטורית שלי. כשביקרתי אותה בבית החולים היא סימנה לי שיש לה שיר שהיא כתבה לי שאוי ואבוי אם לא אבצע. היינו איתה שם, הלכנו בהרגשה שהיא תתאושש ותצא מזה, אבל לצערי הרב זה לא קרה".

אביהו מדינה, מאבות הזמר הים תיכוני, סיפר: "היא היתה יחידה בדורה, עם עקשנות ראויה לציון בסגנון שלה, בכתיבה שלה, בכיוון שלה. גם כשהיא הפסיקה לשיר היא לא הפסיקה ליצור, והתפרנסה מעבודות מטבח שעשתה. היא היתה בשלנית טובה. אין עוד אחת דומה לה או קרובה אליה. היא לא נשמעה כמו אף אחד אחר. רק אצלה אתה יכול לשמוע את הסגנון הזה. אין לה יורשות".

אהובה עוזרי, אקו"ם 2016. נועה פרייס, מערכת וואלה!
"מודים על המתת הנפלאה שהעניקה לנו". אהובה עוזרי/מערכת וואלה!, נועה פרייס

הכותב יוסי גיספן נפרד אף הוא מהזמרת האהובה בשיחה עם וואלה תרבות: "הלב נשבר כשמאבדים אמנית בסדר גודל כמו אהובה עוזרי, מהחלוצות של הזמר הישראלי ים תיכוני", סיפר. "אישה יקרה, טובת לב, הצליחה להשפיע על הרבה סקטורים מוזיקליים בארץ, הביאה את הסגנון ההודי והים תיכוני ומיזגה ביניהם. אישה צנועה, שהשאירה חותם חזק עם מנגינות ומלים שיישארו פה וינוגנו עוד המון שנים. עוד פרק בהיסטוריה של המוזיקה הישראלית נחתם היום. עצוב, עצוב מאוד".

"זכיתי לכבוד גדול כשהייתי בתחילת דרכי, היא הסכימה לשתף פעולה וביחד כתבנו שיר, 'ילדה של אהבה', לזמרת גלית סדן. התרגשתי מאוד כשהיא הסכימה לכתוב מנגינה למילים של יוצר חדש ומתחיל. לפני כשבועיים, נסענו לבקר אותה מספר חברים, ובהם מרגלית צנעני, גברי מזור וניר בוסקילה, היא חייכה ושידרה אופטימיות מקיר לקיר. היא הרגיעה אותנו. היא דיברה על שיר שהיא נתנה למרגול והנחתה אותה, בשירה בלחש, היא אמרה לה שהיא רוצה שתקליט אותו אצל אדם מסוים. נראה באותו יום שיש לה עוד תוכניות למלא, היא לגמרי שידרה אופטימיות לגבי העתיד. עצוב שזה נגמר".

"אהובה היתה אחת ממהשראות הגדולות שלי בתור יוצר ומוזיקאי", סיפר דודו אהרון. "האישיות והמוזיקה הנצחית שהעניקה לנו במתנה יישארו חקוקים לעד בפסקול של חיינו, שיריה ילוו אותנו כל החיים. העברית הנפלאה, הכישרון העצום והמבורך, האהבה הגדולה, יכולת הראייה והחן, הפכו לנכס לאומי תרבותי שלנו ושל מדינת ישראל. היום כשאנו נפרדים מאהובה שלנו, אנו מרכינים ראש על צער הפרידה ומודים על המתת הנפלאה שהעניקה לנו. יהי זכרה ברוך".

עוד באותו נושא

הדלת נסגרה: הזמרת אהובה עוזרי הלכה לעולמה

לכתבה המלאה

"כשביקרתי את אהובה בבית חולים", אמר לנו רון שובל, "היא שכבה והסתכלה אליי. היא לא יכלה לדבר. זכיתי לומר לה שאני מאוד אוהב אותה, שאני לא אשכח מה היא עשתה בשבילי. חלק גדול מהקריירה שלי הוא בזכותה. היא גילתה אותי עוד לפני בועז שרעבי, בחאפלות בכרם התימנים, אחרי זה הופעתי איתה בחתונות ובבר מצווה. תוך כדי כך, היא הוציאה לי אלבום שלם בגיל 14, ואת כל השירים היא כתבה לי. אני זוכר שיום יום הייתי אצלה בבית בשבזי, היא היתה המנטור שלי. אהובה עוזרי חברה גם של המשפחה, של אמא ואבא שלי. חוץ מזה שהיא היתה מוזיקאית ענקית, היה לה לב ענק, והיא היתה אישה מאוד מצחיקה".

"קמתי לפני שבוע ממות אחותי. גם היא נפטרה מהמחלה הארורה. יש לה 5 ילדים והיא היתה צעירה. עצוב, עצוב מאוד שהמחלה הארורה הזאת קוטפת אנשים", הוסיף שובל. "בכל הופעה שלי, כחלק מהרפרטואר, אני שר את השיר 'צלצולי פעמונים' של אהובה. אף פעם לא אשכח אותה. אהובה היתה יקרה לי מאוד. אהובה היתה כמו השם שלה, אהובה".

בהודעה רשמית מטעמו של עומר אדם נכתב: "אהובה עוזרי היא השראה לכולנו, זמרת גדולה ויוצרת דגולה. שיריה יישארו עמנו לנצח, היא היתה יחידה בדורה, יהיה זכרה ברוך".

אייל גולן מסר בהודעה משלו:" כואב ליבי היום על מותה של האישה המיוחדת הזו אהובה עוזרי, גדלתי על שיריה, על צלילי בולבול טרנג, שהיתה היחידה שניגנה על כלי זה בישראל. אני מאושר שסגרתי איתה מעגל, שאירחתי אותה כמה פעמים בתוכנית שלי. אני מצדיע לך היום אהובה עוזרי".

הזמר דקלון ספד לעוזרי אף הוא בהספד שפרסם לכלי התקשורת: "ברוך דיין האמת! אהובה עוזרי חברתי היקרה הלכה לעולמה. יוצרת וזמרת אחת הגדולות שידעה מדינת ישראל, אהובה כשמה היא על כל העדות ועל הגילאים, אבידה גדולה לתרבות הישראלית - הים תיכונית ואבדה אישית כקרובת משפחה וכחברה טובה. בשנה האחרונה היתה לי הזכות להופיע במופע "עמק הפרחים" עם סגיב כהן ואהובה היתה התבלין בכל מופע, למרות שלא יכלה לשיר, כשעלתה לבמה כל הקהל עמד על הרגליים, היא זכתה לאהבת קהל כל כך גדולה שמעטים האמנים שזוכים לה, תחסרי לנו כל כך... תנחומינו למשפחה שהיא כל כך אהבה. אהובה, כל כך סבלת מהמחלה הארורה והיית לוחמת אמיצה, נוחי על משכבך בשלום יקרה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully