וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ייקחו ממאיר איינשטיין את השידורים, זה יגמור אותו"

18.12.2016 / 16:23

חברים לדרך וקולגות מתחום הספורט חושפים היום את ההתנהלות היומיומית מול השדר הסובל ממחלת ניוון שרירים. "לא שמעתי שום תלונה או בקשת רחמים או בכי על מצבו", מספר עמית לוינטל, "הוא נותר חד וצלול, מבחינת מקצועית הוא מודל לחיקוי"

צילום מסך

בווידאו: שחקני ליגת העל מאחלים החלמה מהירה למאיר איינשטיין

השדר מאיר איינשטיין לצד הפרשן תומר קשטן. קובי אליהו
מאיר איינשטיין לצד הפרשן תומר קשטן/קובי אליהו

וידויו הדרמטי של שדר הספורט מאיר איינשטיין אתמול (שבת) בנוגע למחלת ניוון השרירים ממנה הוא סובל, הפכה לשיחת היום בעולם הספורט, בקרב קולגות מתחום ההנחייה ובעולם התרבות. ככל שנוקפות השעות מאז הסביר השדר בקולו את הסיבה לטון דיבורו האיטי, מתברר כמה מעט ידעו גם מקורבים לאיינשטיין על מצבו .

"אף אחד לא ידע מה יש לו. הוא שמר את הפרטים של המחלה לעצמו", מספר לוואלה! תרבות גורם מעולם הספורט. "בברנז'ה ידעו שהוא על כסא גלגלים ולא מתפקד אבל אף אחד לא נכנס לו לעניינים האישיים. הסיפור התחיל מפגיעה ברגל. הוא עבר ניתוח ברגל באמריקה לפני היורו באביב, וחזר ארצה. הוא התחיל להגיע בואן לאולפני הרצליה. בהתחלה היו מעלים אותו קצת ואת יתר הדרך הוא עשה לבד, אבל זה היה סבל בשבילו, אז החליטו באיזשהו שלב שהוא ישדר רק בקומה התחתונה בבניין. ביורו האחרון מבחינה ווקאלית הוא עדיין היה במיטבו. ברדיו הוא משדר מהבית בחודשים האחרונים. אנשים לא יודעים את זה".

עוד באותו נושא

מאיר איינשטיין חשף: "מתמודד עם פגיעה במערכת השרירים, יושב בכיסא גלגלים"

לכתבה המלאה
מאיר איינשטיין. קובי אליהו
שמר את המחלה לעצמו. מאיר איינשטיין/קובי אליהו

הגורם, ששידר בצדו של איינשטיין, סיפר על כך: "הוא מאוד נהנה מהשידור, זה מה שמחזיק אותו בחיים, את זה כולם אומרים. זאת האהבה העצומה שלו למקצוע, לספורט, הוא באמת עושה את מה שהוא אוהב. עם קשיים כמו שיש לו אנשים אחרים היו אולי מעדיפים לנוח, אבל הוא ממשיך לעבוד בכל הכוח".

ומה יהיה הלאה מבחינתו?

"חששתי לשלומו כי בשבועיים האחרונים הוא הפחית את מינון העבודה. לא שידר משחקים בספורט 1. הוא עשה תכנית רדיו בתדירות פחותה. אנשים בערוץ הספורט אמרו לי שאם יקחו לו את זה, זה יגמור אותו. בשביל זה הוא חי, בשביל השידורים".

"אתמול בלילה מאיר ביקש ממני לא לדבר עם אף אחד", אמר חבר של איינשטיין שביקש לא לפרסם את שמו,."מבחינתי זו היתה אצילות מה שהוא עשה. מעולם לא ראיתי איש מפורסם שחושף את מחלתו בטלוויזיה כמו שמאיר עשה. ורק מאיר עצמו יחליט מתי הוא יפסיק לשדר. זה עניין פרטי שלו. אני מקווה מאוד שיבריא".

עמית לוינטל, פרשן בספורט 1, סיפר על העבודה לצד איינשטיין: "דווקא בתקופה הכי קשה שלו, בולט במיוחד החיבור שלו לספורט. לא שמעתי אף פעם שום תלונה, שום בקשת רחמים או בכי על מצבו. הדבר היחידי שהיה זה קצת עזרה פיזית להתנייד עם הכסא. מבחינה מקצועית, ההכנה, הידע, הכל נשאר אותו דבר. הבנאדם עדיין חד וצלול, גם אם הקול שלו לא כמו שהיה מבחינת המקצועיות הוא מודל לחיקוי".

מאיר איינשטיין. פביאן קולדרוף,
"מבחינה מקצועית הוא מודל לחיקוי". מאיר איינשטיין/פביאן קולדרוף

"אנשים הופעתו מההודעה שלו, כי מאיר כל כך חרד לפרטיות שלו", אמר לוואלה! תרבות גורם אחר שעבד עם איינשטיין, "הוא דיבר אולי רק עם 4-5 אנשים על מה יש לו באמת, ואף אחד אחר לא ידע. הוא קנאי לפרטיותו, וביקש ממני לא לדבר עם אף אחד. מעולם לא ביקש דבר מאיש. והתכונות הנאצלות האלה נוספות להיותו מקצוען כעיתונאי וכשדר, בעל יושר אישי נדיר"

אבי רצון, הפרשן ששידר לצדו של איינשטיין במשך שנים רבות, סיפר בשיחת טלפון: "מאיר לא מרגיש טוב, אבל זה עדיין לא ניוון השרירים הקלאסי. יש לו סיכוי טוב לצאת מזה, אם ירצה השם. אני אדם מאמין. אני יודע מזה די הרבה זמן. קשה לי. אנחנו בקשרים אמיצים. הוא חבר אמיתי. הוא אח. היו תקופות שביליתי איתו יותר מאשר הזמן שהוא בילה עם אשתו ואני עם רעייתי. זאת תהיה טעות חמורה אם הוא לא ימשיך לשדר. אין לי שום ספק שהוא יחלים. אני מכיר אותו".

כמי שהיה שותפו בשידור המפורסם של הניצחון על צרפת, שבו אמרת לאיינשטיין "מאיר, תרגע", מה תגיד לו עכשיו?

"מאיר, תירגע, ותחלים כמה שיותר מהר".

משה פרימו, שמשדר עם איינשטיין בתוכנית הספורט של 103FM סיפר: "הכרתי את מאיר בקול ישראל לפני 28 שנים, זה המורה לתקשורת הכי טוב שהיה לי עד היום. כל רצוני וכל התפילות שלי הם למען החלמתו".

במהלך תוכנית הספורט של 103, התייחס הערב (ראשון) איינשטיין לראשונה להודעתו אתמול. הוא אמר כי מבין כל הרבים שהגיבו לה, עמיתו יוני הללי היה "הדביק מכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully