וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת הקולנוע ז'ה ז'ה גאבור הלכה לעולמה בגיל 99

19.12.2016 / 7:57

השחקנית ההונגריה-יהודיה כיכבה בכ-60 סרטים וסדרות, אך אורח חייה הראוותני ונישואיה הרבים, הפכו מפורסמים לא פחות מהקריירה המקצועית שלה. היא מתה בביתה לאחר שעברה אירוע לב

ז'ה ז'ה גאבור. GettyImages
סמל התהילה ההוליוודית. ז'ה ז'ה גאבור/GettyImages

השחקנית היהודיה-הונגריה ז'ה ז'ה גאבור הלכה לעולמה אמש (ראשון) בביתה בלוס אנג'לס. אדווארד לוצי, סוכנה האישי, סיפר כי סיבת המוות היתה כשל בפעילות הלב. גאבור היתה בת 99 במותה.

ז'ה ז'ה גאבור עלתה לתהילה כסמל של הפאם פטאל בקולנוע ההוליוודי. היא גילמה דמויות של נשים קשוחות ופתייניות במגוון סרטים וסדרות טלוויזיה. בין היתר כיכבה ב"מולן רוז'" (1952) ו"לילי" (1953) ובתפקיד מנהלת הלילה בסרטו המופתי של אורסון וולס "מגע של רשע" (1958). בטלוויזיה הופיעה בין היתר ב"ספינת האהבה", "עובדות החיים" ו"הנסיך המדליק מבל אייר".

ז'ה ז'ה גאבור. GettyImages
נישאה תשע פעמים, אבל סופרת רק שמונה/GettyImages

לאורך הקריירה השתתפה בכ-60 סדרות טלוויזיה וסרטים, ובהם גם יצירות גרמניות, צרפתיות, איטלקיות ואוסטרליות. ב-1960 כיכבה בגרסה הטלוויזינית של באטמן, כדמות מרשעת שסוחטת סודות ממוחותיהם של קורבנותיה.

חייה האישיים של גאבור, בתם האמצעית של אבא ממוצא אוסטרו-הונגרי ואם ממוצא יהודי-אוסטרי), נודעו בציבור לא פחות ולפרקים אף יותר מאשר חייה המקצועיים. היא זכתה בתואר מלכת היופי של הונגריה בשנת 1936 ונחשבה לסמל של חיי פאר וראווה במשך רוב חייה. "נערה חייבת להינשא עבור אהבה, ולהמשיך להינשא עד שתמצא אותה", אמרה. חידודי הלשון של גאבור הפכו מפורסמים אף הם, ובהם אמירות מפורסמות והגיגי חיים כמו: "העומק היחיד שגבר מחפש באישה טמון בעומק המחשוף שלה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ז'ה ז'ה גאבור. GettyImages
גם פילוסופיית חיים לא חסרה לה/GettyImages

נאמנה לדבריה, גאבור נישאה לא פחות משמונה פעמים: לדיפולומט טורקי, יורש העצר של אימפריית הילטון, השחקן ג'ורג' סנדרס, תעשיין, איל נפט, מעצב צעצועים, עורך דין לענייני גירושים והדוכס מסקסוניה. למעשה, גאבור נישאה תשע פעמים, אולם היא טוענת שהנישואים לשחקן מקסיקני שנמשכו יום אחד, אינם נחשבים.

גאבור פרסמה ארבעה ספרים שגוללו את קורות חייה, הרומנים המתוקשרים שלה ובהם גם הדריכה נשים כיצד לדחות מעליהן גברים. ב-2009 התפרסם כי נפלה אף היא קורבן לתרגיל העוקץ של ברני מיידוף, והפסידה כ-10 מיליון דולר מהונה.

ז'ה ז'ה גאבור. GettyImages
מבאטמן ועד אורסון וולס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully