וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרקליטות קבעו: "אין בשירו של תאמר נפאר משום עבירת הסתה"

22.12.2016 / 15:09

בתשובה לקריאה להעמדתו לדין של תאמר נפאר בעקבות שירו "מי הטרוריסט?", שעמד בין השאר מאחורי המחאה נגד הופעתו בחיפה, כתבה בכירה בפרקליטות: "אמנם יש בשיר מספר שורות שייתכן שניתן לפרשן כתומכות במעשי אלימות, אולם מדובר בפרשנות אפשרית שאינה חד-משמעית כלל"

הופעתו של תאמר נפאר בפסטיבל נווה יוסף, גן האם, חיפה. אוקטובר 2016. ערן גילווארג
תאמר נפאר בהופעתו בחיפה, אוקטובר 2016/ערן גילווארג

אחרי ששימש דלק למחאה כלפי הופעתו בחיפה, אליה הצטרפה גם שרת התרבות, מירי רגב, בפרקליטות המדינה אומרים כי אין בשירו של הראפר הערבי-ישראלי תאמר נפאר "מי הטרוריסט?" משום העמדה לדין בגין הסתה לאלימות או לטרור. לדברי עורכת הדין רחל מטר, בכירה בפרקליטות המדינה, במכתב שהגיע לידי וואלה! תרבות, לא ניתן למצוא במילות השיר (בהן שורות כמו "דמוקרטיה? האמת שזה יותר כמו הנאצים/ מרוב הפעמים שאנסתם את הנפש הערבית, הנפש נכנסה להריון וילדה ילד ששמו פיגוע") יסודות ברורים להסתה.

את הדברים כתבה מטר בתשובה לפניית פעיל הימין שמאי גליק בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד הראפר, בגין ההסתה לאלימות הנמצאת לטענתו בשיר. מטר התייחסה לטענות ואמרה כי "השיר מהווה לכאורה מחאה פוליטית, ועושה שימוש רב בתיבה 'טרוריסט' במובנים שונים ובהקשרים שונים".

"בחינת השיר מעלה כי אמנם יש בו מספר שורות שייתכן שניתן לפרשן כתומכות בעשיית מעשי אלימות או טרור, אולם מדובר בפרשנות אפשרית שאינה חד-משמעית כלל", הוסיפה. לדברי מטר, "עמימות לשונית זאת מקשה עד מאוד לראות בשיר כמקיים את יסודות עבירת ההסתה לאלימות או לטרור". בדבריה התייחסה הבכירה גם להתיישנות של הדברים, שכן השיר פורסם בשנת 2001. "נוכח חלוף הזמן הניכר ממועד הפרסום, פתיחה בחקירה כעת כרוכה בבעייתיות לא מבוטלת".

בחודש אוקטובר סערה חיפה כאמור בעקבות הופעתו של נפאר בפסטיבל שנערך בעיר. שרת התרבות רגב פנתה אז לראש העיר, יונה יהב, בבקשה לבטל את הופעתו של הראפר שלדבריה "בוחר בכל הזדמנות ומעל כל במה אפשרית לצאת כנגד הרעיון של מדינת ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי", וציטטה במכתבה מהשיר המדובר. לבסוף, הופעתו בחיפה התקיימה כסדרה, לצד הפגנת ימין שנערכה במקום.

  • עוד באותו נושא:
  • תאמר נפאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully