וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקהלה על סיפון המטוס הרוסי שהתרסק: לא ההרכב שיופיע בישראל

25.12.2016 / 10:48

מקהלת הצבא האדום ע"ש אלכסנדרוב היא המקהלה שחבריה שהו במטוס הצבאי שהתרסק הלילה בשמי הים השחור. מקהלת הצבא האדום בניצוחו של הגנרל ויקטור אליסייב, שתופיע בישראל בחודש הבא ומכונה גם היא מקהלת הצבא האדום, לא נפגעה באסון ושלחה תנחומים למשפחות הנספים

חברי מקהלת הצבא האדום של רוסיה בברטיסלבה, סלובקיה, 7 באפריל 2010. AP
מקהלת הצבא האדום ע"ש אלכסנדרוב, ההרכב שחבריו נפגעו באירוע/AP

הולכת ומתבררת זהות הנפגעים באסון התרסקות המטוס הרוסי על 92 נוסעיו בשמי הים השחור. לפי שעה לא נראה כי היו ניצולים מהמטוס שהמריא לבסיס הצבא הרוסי בלטקיה, ושרוב נוסעיו היו ככל הנראה חברי מקהלת הצבא האדום ע"ש אלכסנדרוב. בשונה מדיווחים קודמים בשעות הבוקר, לא מדובר במקהלת הצבא האדום בניצוחו של הגנרל ויקטור אליסייב - ההרכב השני שנושא בכינוי, שעתיד להופיע בישראל בינואר.

במקהלה בניצוחו של אליסייב שלחו תנחומים למשפחות הנספים. "מקהלת הצבא האדום בניצוחו של הגנרל ויקטור אליסייב מביעה את צערה העמוק, ומשתתפת באבלם הכבד של המשפחות של מקהלת הצבא האדום על שם אלכסנדרוב, שנספו בהתרסק המטוס הרוסי בדרכו להופעות בפני חיילים רוסים בלטקיה", נמסר בהודעה מטעמם.

את התואר מקהלת הצבא האדום כאמור נושאות שתי המקהלות, שבאנגלית ידועות כ- Alexandrov Ensemble ו- MVD Ensemble. המקהלה שנפגעה באסון נקראה על שמו של מנהלה הראשון המלחין אלכסנדר וסילביץ' אלכסנדרוב (1883-1946), והוקמה בשנות ה-20 של המאה הקודמת בזמן השלטון הסובייטי. במרוצת עשרות שנות קיומה המקהלה הופעות במדינות רבות ברחבי העולם, בהן גם ישראל, כאן הופיעה לאחרונה בנובמבר 2015 בהיכל התרבות בתל אביב.

המפיק אודי אפלבוים, מי שאמון על הבאתה של המקהלה לישראל להופעות ב-2014 וב-2015, אמר בשיחה עם וואלה! תרבות כי מדובר ב"אסון גדול לתרבות הרוסית. הם היו אבן דרך מאוד גדולה בכל התרבות הרוסית לאורך השנים. זה אבל לאומי שם". לדבריו, גם בישראל התחברו מאוד למוזיקה של המקהלה. "הקהל הישראלי פה מאוד אהב אותם, מאוד פירגן להם. כל מי שהיה במופע זה אנשים שגדלו עליהם".

על פי דיווח בסוכנות הידיעות רי"א, הנראה כשל טכני או טעות אנוש הובילו לתאונה, שאירעה בשעה 4:20 שעון ישראל, עוד בזמן שלב ההמראה. בסוכנות הידיעות TASS דווח כי תנאי מזג האוויר היו אידיאליים לטיסה, שיצאה ממוסקבה ונחתה בסוצ'י כדי לתדלק. הרשויות פתחו בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully