וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם בירדימאן

26.12.2016 / 2:45

המפיק המוזיקלי ומכונת הביט בוקס האנושית בירדימן חוזר לבמת הבארבי ב-12.1 להופעה שניה בישראל. רגע לפני תפסנו אותו והצצנו לקייס האלבומים שהכי השפיעו עליו. האזינו

Prince - The Gold experience

היקום פינק אותנו! הוא לא היה צריך לתת לנו את פרינס כי עכשיו הוא פשוט מורכב מאנשים שאינם פרינס. אין מספיק סופרלטיבים לתאר את דמותו. אנחנו לא ראויים לכשרון שלו, ולא ראויים לשמוע את המוסיקה שלו. גם הוא חשב כך ולכן הסיר את האלבום ממחזור התפוצה, מה שהופך אותו לבלתי ניתן להשגה בפחות מ- 200 דולר (לדיסק יד שניה). לדעתי זהו אחד האלבומים הטובים ביותר שלו, והוא עדות לגאונות שלו וליכולת להפוך יצירה מורכבת ורב שכבתית לנגישה ומהנה כל כך. פרינס לעומת זאת שנא את האלבום הזה. אולי בגלל כל המטען הרגשי שהתלווה אליו, המאבק המשפטי עם הלייבל שלו באותה התקופה או השירים שנכתבו לגרושתו.

Beatles - Sergeant pepper's lonely hearts club band

אלבום הקונספט הראשון ברשימה, מושלם, מעצב עידן, מעצב להקה, נגיש לכל גיל, ולעולם לא מרגיש יומרני למרות שהוא פרויקט שאפתני במיוחד.

Insides - john hopkins

האלבום הזה הוא ללא ספק אחד הטובים בכל הזמנים. יצירה קיצונית המציגה יופי שמימי וגואל ואכזריות פראית ואלקטרונית. בכיתי בגלל זה במקומות ציבוריים - ממליץ לשים לב למקום בו אתם מאזינים לאלבום.

Songs for the deaf - Queens of the stone age

השירים כתובים לעילא וסדר השירים נבחר בקפידה. ניק אוליברי אומנם היה קצת לא מחובר, הורס גיטרות בס, מכה נשים ומה לא, שבסופו של דבר אף נבעט מהלהקה. אבל באלבום הזה הוא מציג את יכולת השירה שלו- והיא אדירה!

אגב, דייב גרוהל על התופים וכל מילה מיותרת, פשוט תקשיבו ותשתקו.

The Planets Suite - Gustav Holst

אז נכון שטכנית זה לא ממש אלבום, אבל גם אמא שלכם לא. היא אפילו לא הכינה את הרשימה הזאת אז סתמו. את היצירה הזאת צריך לשמוע בשלמותה, היא מביאה דרמה, ניגודים, טווח של רגשות, צבעים, צורות, טקסטורות וכוחות שמשנים חיים ועולמות. נהגתי להאזין לה ברצף, פעם אחר פעם, מוקסם מכך שכל קטע גרם לי להרגיש משהו אחר. זה מדהים. תקשיבו לזה, נו...אני מחכה, תקשיבו או שאני אמצא אתכם ואכריח אתכם בעצמי.

Three feet high and rising - De la soul

האלבום יצא בתקופה בא נאלצתי להתמודד עם בעיות גדולות ולא מוכרות והוא ממש שינה את חיי. אפילו הדיוט בהיפ הופ (כמוני באותה תקופה) הבין שיש כאן משהו גדול תרבותית וזה בעצם פתח לי שער לסגנון.

The score – Fugees

אלבום נגיש גם לאלו שלא מכירים את עולם ההיפ הופ ותכונותיו, ועדיין מצליח לעמוד במבחן הזמן ולהיות תצוגה מרעננת לכישרון מוסיקלי ושירה. את כל זה אני אומר למרות שהרבה ממנו הוא ניכוס מחדש של סמפלים וגניבה בג' הידיעה.

עברו כבר 20 שנה וכל הקטעים באלבום הזה עדיין משתלבים. אני לא מאמין שעברו 20 שנה, אני זקן כ"כ, בא לי למות...

2001 - Dr. Dre

האלבום הזה היה ענק כשיצא. ד"ר דרה הוא המאסטר הבלתי מעורער שהוציא את האלבום החזק ביותר, הנגיש ועם זאת הלא מתחמק והלא מתפשר בהיסטוריה של ההיפ הופ. להיט אחרי להיט, עם כל החבר'ה הטובים מהחוף המערבי, עם הומור של בריון מהשכונה. כבר אמרתי שהוא מבריק?!

seperator

בירדימן יופיע בבארבי תל אביב ב12.1 כרטיסים // www.barby.co.il.

  • עוד באותו נושא:
  • בירדימאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully