וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' מייקל הלך לעולמו בגיל 53

26.12.2016 / 1:16

הזמר הבריטי המצליח ג'ורג' מייקל, שמכר למעלה מ-100 מיליון עותקים מאלבומיו לאורך השנים, מת בביתו שבאוקספורדשייר. בהודעה רשמית מטעם סוכנו נכתב כי הוא מת בשלווה

צילום: רויטרס
ג'ורג' מייקל זמר בריטי. Martin Meissner, AP
ג'ורג' מייקל/AP, Martin Meissner

הזמר והיוצר הבריטי ג'ורג' מייקל הלך לפנות בוקר (שני) לעולמו בביתו במחוז אוקספורדשייר בדרום מזרח אנגליה. שירותי הרפואה הוזעקו לאחוזתו של מייקל בשעה אחת בצהריים, שם נקבע כי מותו לא נגרם כתוצאה מנסיבות מחשידות כלשהן. הבוקר מסר סוכנו של הזמר לסוכנויות הידיעות כי החשד הוא שמת כתוצאה מכשל לבבי.

"בעצב רב אנו מודיעים היום שבננו, אחינו וחברנו האהוב, ג'ורג' מייקל, הלך בשלווה לעולמו בביתו במהלך חג המולד", נכתב בהודעה רשמית מטעם סוכנו של מייקל. "משפחתו מבקשת שנכבד את פרטיותה בשעה הקשה הזאת. לא נספק פרטים נוספים בשלב זה"

ג'ורג' מייקל נחשב לאחד מהמוזיקאים הגדולים שיצאו מהאי הבריטי, כאשר אלבומיו נמכרים בלמעלה מ-100מיליון עותקים. הוא עלה לתודעה לראשונה כחבר בצמד !Wham בשנות השמונים, ולאחר מכן השיק קריירת סולו מצליחה.

מייקל נולד בשנת 1963 בלונדון בשם מייקל קיריאקוס פנאיוטו. אביו, מסעדן יווני, היגר לבריטניה ב-1950 ונשא לאישה את אמו, רקדנית בריטית. בנעוריו הכיר מייקל את אנדרו רידג'לי והשניים חלקו חלום משותף להפוך למוזיקאים. תחילת דרכם המוזיקלית היתה בהרכב The Excutive, אליו צירפו את אחיו של אנדרו, פול, אנדרו ליבר ודיוויד מורטימר. ההרכב לא האריך ימים ובמהרה הפכו השניים לצמד !Wham.

אלבום הבכורה של !Wham היה להצלחה פנומנלית ב-1981, כבש את המקום הראשון במצעד הבריטי וכלל להיטי ענק כמו: "Club Tropicana" ן-"Young Guns". אלבומם השני "Make It Big" כבר כבש את המקום הראשון במצעד האמריקאי ב-1983 ובו קלאסיקות כמו "Wake Me Up Before You Go-Go", "Careless Whisper", "Freedom", "Last Christmas" ועוד.

מייקל ורידג'לי קבעו היסטוריה ב-1985 כשהיו להרכב המערבי הראשון שזוכה להופיע בסין. ההופעה זכתה לסיקור היסטורי נרחב, ואף תועדה בסרט "Foreign Skies: Wham! in China" . סינגל הפרידה של מייקל ורידג'לי היה "The Edge of Heaven" ב-1986.

ב-1987 יצא לראשונה מייקל לדרך עצמאית עם האלבום "Faith". הסינגל הראשון מתוכו "I Want Your Sex" צונזר על ידי תחנות רדיו רבות בבריטניה ובארה"ב בשל התכנים המיניים שהכיל, ורשת MTV הסכימה לשדר את הקליפ שצולם עבורו רק בשעות הקטנות של הלילה. הצנזורה רק עזרה ליחסי הציבור של האלבום שטיפס למקום השני בבריטניה. הסינגל השני מתוכו "Faith" הפך לאחד מלהיטיו הגדולים ביותר של מייקל, וסיפק את אחד האימג'ים האיקוניים של תעשיית המוזיקה בשנות השמונים: מייקל במשקפי שמש שחורים, מעיל עור, מכנסי קאובוי וג'ינס של ליווייס, מנגן על גיטרה ליד מכונת נגינה קלאסית. בעקבות הצלחת הענק של השיר זינק האלבום למקום הראשון במצעד האמריקאי, שם בילה 12 שבועות, והמשיך להיכלל ברשימת עשרת הגדולים במשך 51 שבועות בסך הכל. להיטים נוספים מתוכו היו "Father Figure", "One More Try" ו-"Monkey".

אלבומו השני של מייקל "Listen Without Prejudice Vol. 1" המשיך את ההצלחה המסחררת של קודמו. הסינגל הראשון מתוכו "Praying For Time" זכה אף הוא להעפיל למקום הראשון במצעד הבילבורד , כאשר האלבום כולו מגיע בשיאו למקום השני. הלהיט הגדול ביותר מתוך האלבום לווה בקליפ בבימויו של במאי עולה בשם דיוויד פינצ'ר. הזמר עצמו סירב להופיע בגרסת הוידאו של "Freedom 90", ותחת זאת גייס לטובתו את הדוגמניות הגדולות ביותר בעולם באותה תקופה: נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, כריסטי טרלינגטון, טטיאנה פאטיטז וסינדי קרופורד.

מייקל נקלע לסכסוך מתוקשר עם חברת סוני, שהוביל לביטול החוזה לאלבומו הבא "Listen Without Prejudice Vol. 2", שנגנז בסופו של דבר. בסוני האשימו את מייקל שלא היה מוכן להופיע בקליפים ובחומרי יח"צ שליוו את השקת האלבום, ואילו הזמר האשים את החברה בטיפול לקוי בהפצת האלבום.

ב-1991 הופיע מייקל באצטדיון וומבלי, וביצע את הדואט "Don't Let The Sun Go Down On Me" עם אלטון ג'ון, שהוקלט כסינגל בהופעה חיה וטיפס אף הוא למקום הראשון במצעד האמריקאי. את השיר ביצעו השניים לראשונה שש שנים קודם לכן במסגרת קונצרט הרוק "Live Aid".

שלוש שנים לאחר מכן ביצע מייקל לראשונה שיר מקורי בהופעה חיה, במסגרת טקס הפרסים הראשון של MTV אירופה. השיר "Jesus to a Child" היה שיר פרידה ומחווה לבן זוגו, המעצב הברזילאי אנסלמו פלפה, שהלך לעולמו שנה קודם לכן לאחר מאבק ממושך במחלת האיידס. השמועות על מערכת היחסים בין השניים לא זכו לאישוש עד 1998, אז אישר הזמר את היותו הומוסקסואל. השיר נכלל באלבום "Older", שסימל תקופה חדשה ובוגרת יותר בקריירה של מייקל.

מאז "Older" שחרר מייקל רק שני אלבומים מקוריים נוספים: "Songs From The Last Century" ב-1999, ו"Patience" ב-2004. על אף שלא ייצרו להיטי ענק כבעבר, דורגו שניהם במקומות השני והראשון בהתאמה במצעד הבריטי.

חייו האישיים של מייקל היו סוערים לא פחות מדמותו כאייקון מוזיקלי. ב-1998 הוא נעצר בבברלי הילס, בגין מה שכונה כ"מעשה זימה" עם גבר נוסף בשירותים ציבוריים. מייקל הורשע ונדרש לבצע 80 שעות עבודות שירות למען הקהילה. ב-2006 הואשם שוב בקיום יחסי מין בפומבי, הפעם בפארק ציבורי בלונדון.

ב-2006 נעצר מייקל שוב בגין אחזקת סמים, ושוחרר רק כדי להיעצר שוב בגין אותה עבירה ב-2008, וב-2010 אז נעצר בגין נהיגה תחת השפעת סמים. הוא נשלח למעצר של שמונה שבועות ונענש בשלילת נהיגה למשך חמש שנים. הוא שוחרר לבסוף כעבור ארבע שבועות.

ב-2011 לקה מייקל בדלקת ריאות חמורה במהלך סיבוב הופעות בווינה. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים מקומי, שם שהה במשך חמישה שבועות. בתחילה הוגדר מצבו קשה, כשהוא מונשם ונמצא בסכנת חיים. לאחר שחרורו הבטיח מייקל לשוב לסיבוב ההופעות, אולם לא זכה לעשות כן.

עדכון אחרון: 9:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully