וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הבימה ותיאטרון גשר יאוחדו

27.12.2016 / 16:05

לוואלה! תרבות נודע כי באחרונה התקיימו פגישות בין מנכ"לית התיאטרון הלאומי ליו"ר תיאטרון גשר, ובהן דנו כיצד לממש את אפשרות זו, מונה כלכלן לבחון את הנושא והחלטה סופית צפויה להתקבל על ידי שרת התרבות מירי רגב בעוד כחודש וחצי

הבימה. ראובן קסטרו
תיאטרון הבימה/ראובן קסטרו

זמן קצר לפני יום ההולדת ה-100 של תיאטרון הבימה, חלה התקדמות משמעותית במהלכי האיחוד בין התיאטרון הלאומי לתיאטרון גשר. לוואלה! תרבות נודע כי באחרונה התקיימו פגישות בין מנכ"לית הבימה, אודליה פרידמן, ליו"ר תיאטרון גשר אלי זוהר, ובהן דנו השניים באיחוד המסתמן, ובין השאר עסקו בשאלות כמו אופיו של הרפרטואר, איך ייראה המיתוג שלו ובכלל זה, מה יהיה שמו של הגוף המאוחד, כיצד ישומר הקהל של גשר והיכן ימוקמו מבני המוסדות. בנוסף, מונה כלכלן כדי לבדוק את הכדאיות הכלכלית של האיחוד. בתוך כחודש וחצי שרת התרבות מירי רגב צפויה לקבל החלטה בנושא.

בתחילת אוקטובר פורסם שבמשרד התרבות הוקמה ועדה בראשות מנכ"ל משרד התרבות יוסי שרעבי, בשיתוף משרד האוצר, הבימה וגשר, שתפקידה לבחון איך לאחד את שני התיאטראות. זו אינה הפעם הראשונה שבה עולה רעיון איחוד שני המוסדות. האיחוד האפשרי הוא על רקע המצב הכלכלי הקשה של שני התיאטראות, והדו"ח החמור של מבקר המדינה על התיאטרון הלאומי מוקדם יותר השנה. באפריל הקימה השרה רגב ועדה שבראשה עמד יגאל עמדי, יו"ר המועצה לתרבות ואמנות, שנועדה לבחון את מעמד הבימה כתיאטרון לאומי.

אודליה פרידמן, מנכ"לית הבימה, הכחישה את הדברים. עו"ד אלי זוהר, יו"ר תיאטרון גשר, סירב להגיב. טרם התקבלה תגובת משרד התרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully