וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחמימות ריקות: "היום בלילה עם גורי אלפי" יכולה וצריכה להיות טובה יותר

2.1.2017 / 0:39

גורי אלפי חזר לעונה שנייה עם תוכנית הלילה שלו, אבל לא נראה שהופקו לקחים. היא עדיין נשענת בעיקר על החן הגדול של המנחה והרבה פחות על פאנצ'ים מושחזים, אמירות חזקות או סתם משהו שיגרום לנו לצחוק בקול

צילום מסך

בואו נודה על האמת: "היום בלילה עם גורי אלפי" פשוט סתמית. אתמול (ראשון) חזרה התוכנית הקומית לעונה שנייה והציגה פחות או יותר את התמהיל שהכרנו גם בשנה שעברה. הן מבחינת התבנית - סקירה קומית של אירועי היום, מערכון, ראיון עם ידוען ואז נאמבר מוזיקלי - והן מצד הערך שלה, או שמא היעדרו. רוב הזמן, ובעיקר ברגעים המתוסרטים המובהקים, זה היה בסדר כזה, חביב, שפתיים שלפעמים מתעקלות כלפי מעלה אבל בדרך כלל נשארות מאוזנות.

הסיבה לכך, כמו בעונה הקודמת, היא כתיבה לא מספיק חדה. פה ושם יש כמה רגעים טובים - כמו הבלבול בין בוז'י לעתלית, ההשוואה בין נתניהו לירושלים והתמונה שלו כמו שרון סטון הנחקרת ב"אינסטינקט בסיסי" - אך אלה רחוקים מלחפות על הרגעים העבשים. דאחקה די מפגרת על הדלקת ארטישוק בתמונה של בוז'י, משהו מוזר על שני שנהב חדשות שגנב מפיל, "לא יהיה כלום כי אין כלום, בדיוק כמו תפריט קינוחים במסעדה טבעונית", וכן בדיחה בטעם רע על אשתו המפוקסלת של גורי - הוא בחר בה כך כי "ברור שיום אחד היא תתלונן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצילה את התוכנית? עדי אשכנזי מתארחת אצל גורי אלפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרב הראפ עם עודד בן-עמי הציג איזשהו חידוש נחמד ולו כי שיחק עם דמותו המעונבת של מנחה תוכנית השעה שש, ובעיקר כי השורות שהושמו בפיו קלעו בול: "העונה הקודמת לא בדיוק ענתה על הציפיות של כולנו". "אילו ציפיות?". "שיהיה מצחיק". גם הראיון עם עדי אשכנזי נראה בחלקו מתוכנן מדי, סטנדאפיסטי מדי, אולם למרבה המזל, הכימיה והחברות בינה ובין אלפי השתלטו בהמשך והפכו את השיחה לחמודה וקולחת יותר. לומר שאשכנזי הצילה במידה רבה את התוכנית לא יהיה רחוק מן האמת, והחוויות ההוריות שלהם הצליחו להיות משעשעות גם אם מעט שחוקות. כנראה לא בכדי היא תפסה חלק גדול מהרגיל מהתוכנית, כ-12 דקות, או שאולי זו סתם תחושה הנובעת מכך שהיא סיפקה עוגן מוצלח יותר להיאחז בו.

כמובן, כמכלול זה מאכזב מאוד. אמנם תוכנית ראשונה לעונה, אך כמו בזו שקדמה לה נדמה ש"היום בלילה" נשענת בעיקר על החן הגדול של גורי אלפי, מה שניכר למשל בהתעקשות שלו לשיר עם האורחים המוזיקליים חרף קולו המוגבל. היא הרבה פחות נסמכת על פאנצ'ים מושחזים, אמירות חזקות, אווירה קצת יותר פרועה המתבקשת מתוכנית לילה, או גם סתם משהו שיגרום לנו לצחוק בקול. אנחנו מכירים את אלפי, אנחנו יודעים שהוא ממש מצחיק ויודע לגנוב בקלות את ההצגה, אבל פעם נוספת מוכיחה התוכנית בהובלתו שכאשר ההצגה שייכת לו, זה לא מספיק. אם קיווינו להפקת לקחים כלשהי מאז העונה הראשונה, לא נראה שהייתה כזו.


"היום בלילה עם גורי אלפי" משודרת בימים ראשון, שני ושלישי בערוץ 2 ב-22:50.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully