וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרעננת הרשמית: "הכוכב הבא" מהנה גם בלי להיות רגשנית

בעוד יריבותיה לז'אנר לוחצות בכל הכוח על כפתורי הדמעות והרגש, הגישה העניינית והכיפית של "הכוכב הבא" מביאה משב של רעננות למסך הטלוויזיה שלנו. השופטים משלימים זה את זה, רותם סלע מאזנת את נוכחותו של אסי עזר, ודיאנה גולבי עוד תהיה המתמודדת שכולנו נדבר עליה

צילום מסך

נתחיל מהסוף: הכוכב הבא היא תכנית מהנה, עשויה וערוכה היטב. יש בה רגעים מרגשים וגם לא מעט רגעים מעניינים ומצחיקים. כן, צחקתי. כמה פעמים בקול אפילו. אולי זה הפורמט הקצר יחסית לתכניות מהסוג הזה, שכבר התרגלנו שנמתחות עד לאין קץ או לאיזה גמר קרשנדואי בניצנים. הכוכב הבא היא פאן ומדי פעם גם מזכירים לנו שבשורה התחתונה היא רק הקדם. קדם אירוויזיון, כלומר. כי הזוכה בתכנית בסך הכל מקבל את ההזדמנות להתמודד על בימה נוספת, לא חוזה הקלטות ולא מלגה לבית ספר למוזיקה.

ההשוואה בין הכוכב הבא ובין המתחרה המובהקת שלה – דה וויס, היא מתבקשת. ונדמה שבדו קרב הזה, הכוכב הבא מנצחת, וזה לא קשור בכלל לגימיקים הטכנולוגיים - כיסא מסתובב או מסך מתרומם, כפתור אדום גדול או swipe כחול. הכוכב הבא פשוט נותנת חוויה מהנה יותר בפחות מאמץ, היא לוחצת פחות על בלוטות הרגש (גם אם לא נמנעת מכך לחלוטין), ומאפשרת לצופה לגבש לבד את חוות הדעת שלו על המתמודדים. בעידן שבו עוד לפני שמתמודד עשה באלאנס אנחנו כבר מכירים בעל פה את כל נפתולי הכאב והאכזבות שטעם בחייו, יש בזה משהו מאוד מרענן. הכוכב הבא היא תוכנית עניינית יותר, מבלי לוותר על היותה מעניינת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש משהו מאוד מרענן בתוכנית עניינית. מתוך "הכוכב הבא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת הסיבות שהתכנית מצליחה ליצור תמהיל שמאלץ מאוזן יותר היא הרכב פאנל השופטים. בגזרת הלבבות הרוטטים נמצאים קרן פלס והראל סקעת. מי שבאופן צפוי לוהק להיות עזר כנגדם הוא אסף אמדורסקי, שלא מאכזב ומספק את מנת הזחיחות והפרפקציוניזם הנדרשת. הוא לא מתחנף למתמודדים, גם לא לשופטים, לעזאזל, אפילו על הביצוע האחרון של אבא שלו ל"אני גיטרה" בשלהי ימיו ומחלתו, יש לו ביקורת. אין לו סנטימנטים, כפי שהוא מעיד על עצמו. לא קל לעמוד מול זה כמתמודד, אבל עבור הצופה בבית זה בדיוק מה שנחוץ: שופט בלי בושה, אבל עם מצפון. אחד כזה שיאמר לאישה בת 89 בפנים, שהביצוע שלה לסינטרה מיושן וזה לא מה שאנחנו צריכים באירוויזיון, וגם יחשוף את הבלוף של קרן פלס והראל סקעת שמעבירים מתמודדת כמו לי סבח, אחרי ביצוע לא מספיק טוב ויגיד להם בפנים: היא לא תעמוד בזה. תגנו עליה.

בגזרת הקוריוז, צורפו לפאנל השופטים הצמד המוזיקלי המצליח סטטיק ובן אל, אבל אפילו הם מוצאים שם את מקומם יחסית בטבעיות. נדמה שהם הגיעו לשם מאוד ממוקדים, ברור להם מה התפקיד שלהם ומה הם אמורים להביא לתוך סל השיקולים השיפוטי - והם מספקים את הסחורה. הם שם בשביל לתת צ'אנס לכל מה שהוא לא בדיוק הכי מתוחכם, הכי מדויק מוזיקלית, הכי מרשים ווקאלית – אבל עם פוטנציאל להפוך ללהיט. בדיוק כמותם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוסף של טיפוסים שמשלימים זה את זה. שופטי "הכוכב הבא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדינמיקה בין השופטים עדיין מעט חורקת לפרקים, כמו למשל כשבן אל מנסה לסחוף את אמדורסקי לריקוד ים תיכוני, אבל סביר להניח שגם הפינות המחוספסות האלה ישתפשפו עם הזמן. בגזרת ההנחיה המצב קצת פחות מהודק. העריכה הקופצנית של התכנית איגדה מתמודדים מכמה ימי צילום, בחלקם מופיע צמד המנחים הקבוע – אסי עזר ורותם סלע. באחרים, מצטרפת אליהם (להתלמדות?) יעל גולדמן על תקן ממלאת מקום לחל"ד (בעת צילום שלב האודישנים סלע הייתה מצויה בהריון מתקדם ומאז כבר הספיקה להביא לעולם את בנה השלישי).

החיבור בין עזר לסלע מהודק ויעיל. הוא נודניק טרחן, אך חביב, והיא... טוב, נו היא פשוט מהממת. היא רהוטה, מצחיקה וחדה, וכשהיא לצדו של עזר נוכחותו הרבה פחות מעצבנת. זה בולט במיוחד בראיונות המקדימים שלהם עם המתמודדים ובני משפחותיהם, שאותם השניים מנהלים בגישה הרבה יותר משוחררת ממה שהורגלנו. בהשוואה לסולידריות של שלומית מלכה עם המתמודדים והמשפחות בדה וויס, התוצאה היא הרבה יותר כיפית, מעניינת ופחות צפויה מראש. גולדמן לעומת זאת, סובלת מאנמיות. הן לצד חברתה, שאת מקומה היא צפויה למלא, והן לצד עזר התזזיתי, שלו היא לא מצליחה לייצר קונטרה הולמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיבלנו גלריה מעניינת של מתמודדים, אבל האם מישהו מהם יצליח לגבור על דיאנה גולבי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרק הראשון ששודר אמש, קיבלנו מגוון נאה של מתמודדים. החל מהגולדן בוי בעל קול הפעמונים ושיני השנהב – אמרי זיו; תמיד השושבינה... אמרי שליווה שני מנצחים מהכוכב הבא לאירוויזיון כזמר ליווי, רוצה עכשיו לעמוד תחת אור הזרקורים בעצמו; הלי (הללויה) לואיס, שהביאה את הסוואג ואת הגרוב; ביטבוקס אלמנט שאכלו את הראש אבל הפגיזו עם סולנית חורכת; שלישיית תלאתה עם גימיק שקוף למדי של וואן דיירקשן מזרחי. ובפינת הביזאר הופעה חייזרית משהו של המתמודדת/מתקשרת גאלה קאפויה, שתיעלה את דיוויד בואי לביצוע ווקאלי מוצלח אבל נפלה באבחון קב"ן.

והיו גם כאמור ג'ודי ליין ולי סבח ועוד כמה מתמודדים, אבל עזבו אתכם מהמתמודדים האחרים. שמעתם את דיאנה גולבי? וואו. הזוכה של העונה השמינית של כוכב נולד הגיעה להתמודד על הטיקט לאירוויזיון בלי מניירות ובלי אגו וגם בלי לראות בעיניים. 6 שנים אחרי הזכייה ההיא, גולבי עלתה לבמה עם ביצוע מצמרר ל"Alive" של סיה והשאירה טעם של עוד. סימון פייבוריטים לניצחון כבר בתכנית הבכורה זה ספורט מסוכן ומדע לא מדויק בעליל. מפתה לעשות את זה עם דיאנה גולבי והאמת היא שאחרי ההופעה שהיא נתנה, אין סיבה להתנגד לפיתוי הזה. גם לא לפיתוי לשוב ולצפות בתכנית הבאה.

הכוכב הבא. צילום מסך
הצד הקוריוזי של הפאנל. סטטיק ובן אל/צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמד חמד של רגשות. קרו פלס והראל סקעת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשהיא לצידו, אפילו אסי עזר נראה פחות נודניק. רותם סלע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully