וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל 6 שנים למותו: בתו של יוסף שילוח תעלה מופע יחיד לזכרו

5.1.2017 / 9:37

המופע נכתב בהשראת הספר "קיצור תולדות האנושות". הבת הגר: "בכל מופע, בדקות לפני שאני עולה אל הקהל, אני חושבת על אבא, מזכירה אותו, ומצטערת רק על דבר אחד - שבחייו הוא לא זכה לראות אותי עומדת על הבמה"

יוסף שילוח פסטיבל ירושלים. עומר מירון
זכה לעדנה בשנותיו האחרונות. שילוח/עומר מירון

הגר שמידוב, בתו הבכורה של השחקן יוסף שילוח ז"ל, תעלה מופע יחיד לזכרו של אביה בערב מחווה לציון שש שנים למותו. המופע, "שעון החול", הוא סיפור של מסע אישי בזמן שנכתב בהשראת הספר "קיצור תולדות האנושות" של פרופ' יובל נוח הררי.

יוסף שילוח נולד בכורדיסטאן ועלה לארץ בגיל 9. בילדותו חווה חיי מצוקה ותחושת קיפוח במעברת העולים שיכון המזרח בראשון לציון. הוא פנה ללימודי משחק וסיים במחזור הראשון בבית צבי בשנת 1963. שלוש שנים אח"כ נולדה בתו הבכורה הגר. בשנות השבעים והשמונים הוא התפרסם בתפקידים בהם גילם בעיקר את דמות ה"פרסי". הקהל הרעיף עליו אהבה רבה, אך המבקרים קטלו אותו. שנים רבות חווה שילוח תסכול וחש תחושת קיפוח כשחקן על רקע מוצאו העדתי. רק בשנים האחרונות לחייו זכה לעדנה, כשקיבל את פרס אופיר על תפקידו כשחקן משנה בסרט "כיכר החלומות", ופרס מפעל חיים בפסטיבל ירושלים.

כבר בילדותה הבינה בתו הבכורה הגר, שירשה את אהבת הבמה והכישרון מאביה אך היא החליטה שלא לפנות לעולם הבמה ובמקום זאת פנתה לקריירה בתחומי ניהול והדרכה. כיום הגר בעלת חברת הדרכה, מרצה בכירה ומומחית בקידום והעצמה של אוכלוסיות מיוחדות, ולראשונה בחייה מגדירה את עצמה גם כאמנית במה. רק לאחר מותו של אביה, הרשתה לעצמה הגר לראשונה להתחבר לעולם המשחק והבמה ולפיכך היא החליטה לכתוב ולביים מופע יחיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חש תחושת קיפוח. שילוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשסיימתי לקרא את "קיצור תולדות האנושות" הרגשתי שתולדות האנושות חתומות אצלי בדי.אן.איי", אמרה. "הבנתי שדברים שאנחנו חווים ועושים היום קשורים לדברים שחוו ועשו דורות רבים לפנינו. עם החוויה הזאת ותובנות חדשות לחיים, התיישבתי לכתוב את תולדות הסיפור האנושי הפעם מנקודת מבט אישית". על הבמה מוצב שעון חול ענק, מציג את הזמן האוזל המוקצב למופע ולסיפור הנפרש על פני מאה אלף שנה."בכל מופע, בדקות לפני שאני עולה אל הקהל, אני חושבת על אבא, מזכירה אותו, ומצטערת רק על דבר אחד - שבחייו הוא לא זכה לראות אותי עומדת על הבמה".

יוסף שילוח נפטר ב-3 בינואר 2011 אחרי מאבק במחלה קשה. הוא הותיר אחריו רעייה, שלוש בנות וארבעה נכדים. לפני מותו ביקש ממשפחתו שלא לקיים עבורו טקסי זיכרון. אזכור אביה בתחילת כל מופע, וקיום מופע מחווה לזכרו, סמוך למועד פטירתו, הוא הדרך בה בחרה הגר לשמר את זכרו של אביה תוך שמירה על רוח בקשתו.

שעון החול מסע בזמן – מופע יחיד בערב מחווה לזכרו של השחקן יוסף שילוח ז"ל ייערך ב-10/1 בטוקהאוס נמל ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully